• Anonym (Kaffe­draken­)
    Mon 3 Oct 2022 07:49
    5513 visningar
    108 svar
    -6 +1
    108
    5513

    Kvinnor vill inte vara den andra kvinnan

    "vid sidan om". Och sen det gamla vanliga: kvinnor vill inte ha ons eller kk.

    Här är min fråga till kvinnor, tror ni att män som är singlar söker samma som er? En singelkvinna för nåt seriöst?
    Bara en reflektion. Jag tror att många män likt mig tycker det känns mer avslappnat och positivt om en kvinna inte redan i sin presentationstext har taggarna utåt, och på förhand dömt ut hälften av alla män.

  • Svar på tråden Kvinnor vill inte vara den andra kvinnan
  • Anonym (...)
    Mon 3 Oct 2022 08:22
    #1
    +3
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-03 07:49:33 följande:
    Kvinnor vill inte vara den andra kvinnan

    "vid sidan om". Och sen det gamla vanliga: kvinnor vill inte ha ons eller kk.

    Här är min fråga till kvinnor, tror ni att män som är singlar söker samma som er? En singelkvinna för nåt seriöst?
    Bara en reflektion. Jag tror att många män likt mig tycker det känns mer avslappnat och positivt om en kvinna inte redan i sin presentationstext har taggarna utåt, och på förhand dömt ut hälften av alla män.


    Meh. 

    Du fattar väl själv att om man söker seriöst, så vill man få kontakt med andra som söker seriöst. Varför skulle man låtsas som något annat i sin presentationstext. Att man är tydlig med vad man söker är inte = ha taggarna utåt. Det är i så fall din tolkning för att du inte tycker profiltexten du läser känns rätt för dig. 

    Som i ALLA andra svar du någonsin fått på denna sida - den som söker är den som bestämmer vad den söker efter. Varken du eller andra kan passa ihop med alla profiler. 
  • Mon 3 Oct 2022 08:30
    #2
    +1

    Jag brukar inte sympatisera med vår kära drake speciellt ofta, men detta får bli undantaget.

    Efter att ha gett mig in på detta med nätdejting sen några månader så har även jag sett detta.

    Vissa kan lägga fram detta på ett vettigt sätt, andra profiltexter är bara helt enkelt fientliga och arga i sitt utförande.
    Min gissning är att dessa kvinnor blivit luttrade av en längre tids sökande och nu omedvetet tar ut en stor del av sin frustration på män generellt.

    Ungefär på samma sätt som draken själv verkar bemöta kvinnor....

  • Anonym (Vende­la)
    Mon 3 Oct 2022 08:31
    #3
    den som söker är den som bestämmer vad den söker efter

    Klokt och bra formulerat. Ibland har jag försökt säga att möjligheten att förändra vad man söker efter, och leta efter något annat kan öppna upp nya vägar i livet.

    Inte konstigare än att en frånskild 40-åring med barn söker en annan varannanveckasförälder snarare än den 25-åring personen som hon skiljt sig från en gång var.

    Det kan vara lättare att fungera tillsammans med någon som speglar ens erfarenheter.

    Det är svårt att få det livet man egentligen hade velat ha och drömt om genom den partner man väljer.

    Första steget måste vara att acceptera det liv man fick, och förändra det som går i rätt riktning. 
  • Anonym (Kaffe­draken­) Trådstartaren
    Mon 3 Oct 2022 08:36
    #4
    +1
    Anonvm skrev 2022-10-03 08:30:51 följande:

    Jag brukar inte sympatisera med vår kära drake speciellt ofta, men detta får bli undantaget.

    Efter att ha gett mig in på detta med nätdejting sen några månader så har även jag sett detta.

    Vissa kan lägga fram detta på ett vettigt sätt, andra profiltexter är bara helt enkelt fientliga och arga i sitt utförande.
    Min gissning är att dessa kvinnor blivit luttrade av en längre tids sökande och nu omedvetet tar ut en stor del av sin frustration på män generellt.

    Ungefär på samma sätt som draken själv verkar bemöta kvinnor....


    Skillnaden är att jag vädrar lite på ett forum. I min presentationstext så visar jag ingen bitterhet, där tycker jag det är bättre att vara positiv.
    Jag tror många tjejer tycker det känns roligare att läsa en mans profil där han beskriver sig själv och vad han söker, utan att älta tidigare stolpskott som han träffat.
  • Anonym (?)
    Mon 3 Oct 2022 08:38
    #5
    Anonvm skrev 2022-10-03 08:30:51 följande:

    Jag brukar inte sympatisera med vår kära drake speciellt ofta, men detta får bli undantaget.

    Efter att ha gett mig in på detta med nätdejting sen några månader så har även jag sett detta.

    Vissa kan lägga fram detta på ett vettigt sätt, andra profiltexter är bara helt enkelt fientliga och arga i sitt utförande.
    Min gissning är att dessa kvinnor blivit luttrade av en längre tids sökande och nu omedvetet tar ut en stor del av sin frustration på män generellt.

    Ungefär på samma sätt som draken själv verkar bemöta kvinnor....


    De kanske helt enkelt har ruttnat på att bli spammade av oseriösa sliskiga idioter..
  • Anonym (Kaffe­draken­) Trådstartaren
    Mon 3 Oct 2022 08:42
    #6
    -3
    Anonym (?) skrev 2022-10-03 08:38:59 följande:
    De kanske helt enkelt har ruttnat på att bli spammade av oseriösa sliskiga idioter..
    Jag vet att kvinnor anser sig vara bättre än män, men ändå... Om du som kvinna vill ge ett positivt intryck så är det kanske bättre att skippa frustrationen och bitterheten när du gör din profil.
    Det finns män som också varit med om kvinnor som man skulle kunna kalla för idioter. Jag förstår att det här är svårt för kvinnor att ta in, men så är det.
  • Anonym (Vende­la)
    Mon 3 Oct 2022 08:52
    #7

    Känslan av att ha med en idiot att göra är ju när kommunikationen havererar.

    Kvinnor, ofta kvinnor, som älskar att sitta och älta och snacka skit offentligt kommer möjligen att uppfattas som idioter av den som sitter vid bordet bredvid men inte av sig själva. 

    Ibland har jag suttit bredvid några som dejtar och har känt att båda är idioter, medan de själva säkert känner sig som ett kap båda två, men anser att den andre är ointressant. 

    Jag uppfattas säkert som en bitter idiot av åter andra, som inte uppskattar min tendens att vilja plocka isär människors livslögner. Därför har jag frångått detta beteende mer och mer till förmån för att falskt lyssna och tänka att vederbörande beter sig som en - variant på - idiot.

    Men på forum får man ju göra precis som man känner för. Den som beter sig väljer. 

  • Anonym (?)
    Mon 3 Oct 2022 08:52
    #8
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-03 08:42:40 följande:
    Jag vet att kvinnor anser sig vara bättre än män, men ändå... Om du som kvinna vill ge ett positivt intryck så är det kanske bättre att skippa frustrationen och bitterheten när du gör din profil.
    Det finns män som också varit med om kvinnor som man skulle kunna kalla för idioter. Jag förstår att det här är svårt för kvinnor att ta in, men så är det.
    Om män vill ge ett positivt intryck så är det definitivt bättre att inte spamma kvinnor med skit.
  • Mon 3 Oct 2022 08:57
    #9
    Anonym (?) skrev 2022-10-03 08:38:59 följande:
    De kanske helt enkelt har ruttnat på att bli spammade av oseriösa sliskiga idioter..
    Det är ju bara ett par enkla knapptryck att vifta bort och blockera, för att sen gå vidare med livet.

    Men jag förstår att man tappat hoppet efter en tid om man blir överöst med skit, det skulle jag också bli.

    Frågan är om de sliskiga idioterna verkligen respekterar dessa uppmaningar i profiltexter, eller om de enbart har en avskräckande effekt på de som faktiskt löser och respekterar?
  • Anonym (Vende­la)
    Mon 3 Oct 2022 09:05
    #10
    Anonvm skrev 2022-10-03 08:57:36 följande:
    Det är ju bara ett par enkla knapptryck att vifta bort och blockera, för att sen gå vidare med livet.

    Men jag förstår att man tappat hoppet efter en tid om man blir överöst med skit, det skulle jag också bli.

    Frågan är om de sliskiga idioterna verkligen respekterar dessa uppmaningar i profiltexter, eller om de enbart har en avskräckande effekt på de som faktiskt löser och respekterar?
    Avskräcker utan att hålla idioterna borta. Så är det nog.
Svar på tråden Kvinnor vill inte vara den andra kvinnan