Inlägg från: Anonym (once betrayed) |Visa alla inlägg
  • Anonym (once betrayed)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 02:50:48 följande:
    Ja du har fel. Det funkar inte så, det borde du lärt dig vid det här laget. 
    Och ff... för att kunna ha fler än två nick i en tråd (Anonym och öppen) så måste man ha flera konton
    och flera mailadresser, logga ut och in och hoppa mellan de olika kontona. Hur många ids hålla på så?
    Rektor? Vilken rektor? 

Rektor = moderator. Rektor är ett gulligt äldre uttryck tycker jag. Passar perfekt med en slarvigt satt synonym i trådar som spårat ut i retorik käftande som den här gjort. 🙄

Jo du. Där har du helt fel. Debattörer som stödjer egna argument alternativt kommenterar egna inlägg (syfte = hålla igång sin tråd ex vis) dräller det av här kan jag intyga. Allt som krävs är två skilda IP adresser. Om du missat själva grejen finns till och med en separat tråd på FL om hur göra. TS i den efterfrågade en manual och satte den uppenbarligen i system som ett värsta nättroll. Lustigt att just du ger dig på att försöka agera sanningsvittne och vill mörka nättrolls metoder.

The saddest thing about betrayal is that it never comes from you enemies. 

• Anonym (once betrayed)
    Anonym (?) skrev 2022-10-15 01:49:40 följande:

Bla, bla, bla. 

Jag fattar inte hur du läser och vad som är vad i dina haranger. Fattar du ens själv? Vad har jag fått till maktutövning?
    Vad är det för fjantigheter att skriva punkt i tid och otid? 

Moderatorer sköter forumet. Ingen annan. Oavsett vad du tycker. Oavsett hur mycket snömos du skriver. Om det inte passar finns det forum med mer eller mindre inblandning av moderatorer. Det blir så mycket enklare och bekvämare än att försöka ändra hur man sköter det här. I själva trådarna och inte ens med moderatorerna direkt. 

Att som skribent hoppa i och ur topic är som det är. Men när samma person sedan försöker tala om för andra hur de ska bete sig blir det rent barnsligt. 

Tror flertalet debattörer snabbt inser och avstår den argumentationsteknik du förespråkar.. I den väljs konsekvent utan urskiljning förr eller senare (oftare förr) ad hominem angrepp. Fokus på sakfrågan tappas. Skribenter tackar fullt logiskt nej till vidare diskussioner. Fastän ämnet rykande intressant. Debattören som tycks tackar ja till munhuggas blir Elefantmannen2. 

Vi vet ännu inte exakt om TS givits det stöd som efterfrågats. Formalia besatta författare bjuder visserligen på underhållning på hög nivå för den retorik nyfikne, annars blir det mest blaha, blaha.

Alla vet om att forumets moderatorer är överbelastade. Oavsett vad vi anser eller hur mycket vi skriver. Det gäller för dig precis som för alla andra. Vi får nog gemensamt skrinlägga tanken på återkoppling därifrån i den här tråden.

The saddest thing about betrayal is that it never comes from you enemies.

• Anonym (once betrayed)

@(Igen), Kolla gärna i FL tråden Flera konton? från 2019.

Vad jag minns finns fler upplagda trådar i saken. 

Anonym (brrrrr) skriver i tråden Flera konton? #1 Tror det är jättevanligt, och att det är högst ett litet antal aktiva här inne. Men dessa skriver aldrig egna trådstarter i sitt eget namn har jag noterat. 

Stämmer mycket väl med min egen iakttagelse.
    Ställer mig även frågande till din totala förnekelse till det mest uppenbara? I vår pågående tråd bytte vidare TS sitt Nick.

The saddest thing about betrayal is that it never comes from your enemies.

• Anonym (once betrayed)
    Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 08:18:27 följande:
     Det heter moderator och inget annat. De samarbetar inte med trådstartare. 
    Självklart blev jag ett troll,  det är faktiskt lite lustigt. Av någon anledning drar du genast till med det när du får kritik av någon. Förutom  massivt trådkapande. 

Du har givits svar i det mesta i föregående inlägg # 268. Det borde kunna gjuta lugn på dina vågor. Åtminstone något?

inland får man ta till sandlådepedagogik. Jag tar mig därför friheten att säga den som sa det han var det! Vem som helst som tar del av historiken (kollar bakåt i tråden) ser att jag hållit mig till ämnet samt vid ett par tillfällen uppmuntrat samtliga till detsamma. Allt finns svart på vitt :)

Varmt lycka till!
    önskas till (Jaha)/(Igen)/(Elefantmannen2). 
  • Anonym (once betrayed)

Excuse me! Förväxlade nämligen Anonym (Jaha) med Anonym (?). Alla dessa nick/signaturer?

• Anonym (once betrayed)
    nihka skrev 2022-10-15 12:49:31 följande:
    Så fungerar många att man känner sig mer sviken av att man inte varit renhårig. Människor kan begå fel, men två fel gör inte ett rätt. Två fel blir bara två fel.

Hon kanske inte alls tvivlar på dig utan använder det som en ursäkt för sig själv för att lite rättfärdiga vad hon gjorde. Om man tror att ens partner är otrogen tar man upp det. Man är inte om ifall att otrogen själv. Ett förhållande ska vara byggt på tillit, inte på hämnd.

Det stämmer så väl det du nämner i första passus. Exakt så tänkte jag när min mans affär uppdagades. Två fel gör inte ett rätt. Precis som @ Elias är inne på är det lätt att känna en uns av längtan till en egen otrohets revansch. Jag avstod även en sån. 

Känner också igen resonemanget i min mans tänk. Eftersom han utgick från att jag varit fysiskt otrogen (fel) gav han sig själv en s k otrohets immunitet dvs kusten klar. Istället för att ta upp sina misstankar till samtal. Och föreslå en omförhandling av vår relation. 

• Anonym (once betrayed)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-15 13:41:01 följande:

Fundera istället över ironin över hur du skriver om on topic och sedan ägnar merparten av inläggen till att fräsa över andra nick och hur du missuppfattat regelverk. Likadant med ad hominem. 

På det här forumet är det tillåtet och möjligt att ha anonyma, oregistrerade nick, flera nick, smurfkonton etc. Det kommer inte att ändras. Om det känns så jobbigt att du måste adressera det i var och vartannat inlägg skulle jag rekommendera forumbyte eller en längre paus. Det senare rådet brukar jag själv använda mig av. 

Var finns ironin i vad jag skriver i ämnet anser du. Hitintills till dags datum har jag riktat min lilla medverkan direkt till vår TS (Sommar Vinter). Precis som många andra skribenter med mig (i annan tråd iofs)har jag påtalat att retoriklektioner bäst läggs upp i forum eller i trådar där de hör hemma.

Anser när OT- storgräl bryter ut mellan ett par tre debattörer med kränkande personangrepp och tillmälen behöver man få påtala saken. Det blir bara obehagligt och en otrevlig stämning att ta del av pajkastningen (er). Närmast omänskliga påhopp i en tråd som handlar om otrohet. Hur försvarar du schismer ärligt talat? Den som vädjar till besinning angrips sekundärt av samlad trupp. Om TS tar hand om sin tråd, blir mer närvarande, och är fine med en ny inriktning eller kapning av ämnet - så är jag fine med det.
  • Anonym (once betrayed)
    nihka skrev 2022-10-15 14:33:57 följande:
    Hur fungerade hans strategi? Var står ni idag?

Ärligt talat har det gått troll för mig personligen i den här otrohetstråden. I korthet kan sägas att otrohetsstrategier som anammas av den ena parten, utan någon kommunikation med den andra parten fungerar mindre bra. Det går inte att bygga sin otrohet på lösa antaganden, i det här fallet en förutfattad mening om att den andre är trolös. Enligt en färsk demoskop undersökning bryter endast 2% av paren upp vid upptäckt otrohet. 98% förblir i sina relationer. Vi tillhör med andra ord den klara majoriteten. Även om det så klart är illa med otrohet går att återvinna respekten för den andre. 

• Anonym (once betrayed)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-15 16:03:03 följande:

Grand och bjälke. Du sitter ju till och med och hänvisar till vad du skrivit i andra trådar.

Avsaknad av självreflektion leder ingen vart. Precis som att försöka kontrollera vad andra skriver på öppna forum. 

Ha det. 

Herre jösses! Det här tycks vara missförståndens Eldorado. 

Nej, jag hänvisade eg till vad andra deltagare uttryckt om OT diskussioner som drar ut på tid och utrymme. Ja, jag instämde gladeligen i dem. Som den nybörjare jag är på forumet. Tyckte det lät resonligt. Anser alltjämt så på goda grunder. 

Vill alltjämt du besvarar min undran till dig! Ett förtydligande: Hur försvarar du de schismer som pågick - över tid i dagar - och som du aktivt deltog i? På vilket sätt anser du egentligen dessa öppna verbala konflikter förde tråden framåt? I själva sakfrågan? 

Du fortsätter skriva till min signatur. Om det går lättare för dig i PM form att beskriva för mig återstår att se. Vill inte kapa ttrådar med OT samtal och droppar möjligen en rad. 

Välkommen att kliva in i trådens subjekt där ytterligare debattörer kommit till - som tycks intressera sig för ämnets natur. :) häng på vet ja. 

• Anonym (once betrayed)
    Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 16:58:37 följande:
    Man kan ha två nick i en tråd och det är inget nytt fenomen du upptäckt. Medlemmar har sitt egna medlemsnick men kan även använda ett anonymt per tråd. Det anonyma går inte ändra när du väl valt det men du kan ju alltid välja vem du ska skriva som. Jag använder sällan mitt egna för att undvika  dm. 
    Att hoppa in och ut mellan medlemskonton vore överkurs.  Så viktiga är inte mina inlägg att det vore befogat. 

Nej jag ids inte läsa nåt inlägg från 2019 där en person tror det är vanligt med många nick. 
    Hur hittar man ens allt sånt? (retorisk fråga, svara inte)

Du lägger mycket tid och engagemang på  att skriva massor med inlägg men även för  att "bevisa" dina teser som om det vore vetskapliga fakta i ett obetydligt forum som FL. Det i sig är fascinerande.
    Nu räcker det med trådkap och ot från mig. 

Varmt lycka till!  - Igen!

När jag får tid ska jag läsa mer noggrant de passager som enligt mig fullkomligt spårade ur. jodå kort svar. Flera konton tråden fanns redan på min minnesbank när en vänlig FL medlem tidigare tipsade mig. Hen var den som ledde mig till brunnen. Eller på spåret i moderna ordalag. En hyvens medlem 😊

Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra