Inlägg från: Anonym (once betrayed) |Visa alla inlägg
  • Anonym (once betrayed)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Elefantmannen2 skrev 2022-10-15 17:04:28 följande:

Jag vet inte vad du menar. Jag har inget att försvara. 
    Det var du som drog in mitt nick i ett förvirrat resonemang. Det är du som sitter med pekpinnen och försöker styra forumets innehåll samtidigt som du begår exakt samma fel du beskyller andra för. 

1. Du är ingen nybörjare
    2. Om du nu vore det kanske du skulle ta in ramverket innan du försöker styra det

Adjö. 

Varmt lycka till på nytt även till dig Elefantmannen2!

För jag har läst dina poster på forumet i ett par månaders tid och dina synpunkter när du är i ämnet verkar genomtänkta. Vad som utspelade sig mellan dig och Anonym (?) bör ni själva reda ut nu utan mina försök till medling. Ja. Du/Ni kom riktigt av er i er duell när en tjej klev in i fredsskapande försök.  För medlingen misslyckades kapitalt! Ha, ha, ha. Och jag som studerat Freds- och konfliktforskning. Ha, ha, ha. Mellanmänskliga konflikter kan vara nog så svära att rådda i. Det är en sanning. 

1. Allt är en definitionsfråga gällande nybörjarstatus. Ditt Nick har väl hängt med mer än ett decennium? Jag hittade hit på en väninnas rekommendation i fjol. Började skriva senare än så. 

2. Ja, jag har inget emot att titta på ramverket. Tänker att de etablerade Nicken/Signaturer kan dra liten nytta (i alla fall) av att uppdatera dem. I dem framgår väl tydligt att utanför-ämnet-samtal så som här inte okej? 

Synd när du som erfaren i gården inte kan/vill besvara min endaste fråga! Är out of topic sidospår godkända av moderator?

Vore mycket tacksam om någon initierad kunde hjälpa oss med ett sakligt och opartiskt klargörande. 

Önskar dig allt gott i allt.

Novisen på FL :j

Ha det killen/killarna i killmaffian på forumet.

• Anonym (once betrayed)
    ClumsySmurf skrev 2022-10-15 17:47:01 följande:

Smurfen du diskuterar med är expert på att försöka kasta paj, även om den ofta missar och har säkert bra koll på hur lätt det är att skriva som flera användare i samma tråd. 

"Det blir bara obehagligt och en otrevlig stämning att ta del av pajkastningen (er)."
    förstår att det kan vara störigt men inte varför det skulle vara obehagligt.

Var finns ironin i vad jag skriver i ämnet anser du.
    om jag spelar dum tills du frågar om jag är dum kan jag påstå att du är dum som tycker jag är dum. Om jag skriver OT tills du ifrågasätter att jag skriver OT.

Tack för dina klargöranden ClumsySmurf! 
    The Word is Spoken! Nu inser jag klart bättre dynamiken mellan smurfen jag diskuterade med och mig själv. Ja, jag håller helt med om att Nicket är expert på att kasta paj och vända på resonemangen till the opponents nackdel. Ja, jag känner igen greppet men har inte konfronterats med det så konkret som här. Ja, med lättheten går att fixa flera konton. Betänk att Smurfen och Anonym (Igen) gav sig ut i kylan samtidigt :) 

Har en kristen grundsyn. Vill vara vän med alla när det går. Kvarstod i opposition mot killen när jag tagit del av samma metoder mot en ytterligare tjej i tråden. Suck!

• Anonym (once betrayed)
    Elefantmannen2 skrev 2022-10-15 18:20:14 följande:

Trams. Och det vet du bättre än de flesta. Två nick per inloggad enhet. 

Toppen för dem som gillar felaktiga argumentationen att "andra i tråden", eller "majoriteten i tråden" tycker X och hänvisa till sig själv. Eller accentuera en åsikt genom att hålla med sig själv. 
    Favoriten är att skapa en tråd och prata med sig själv. 

Det spelar ingen roll. Så funkar det här. Bara att köpa läget eller gå vidare. Självpåtagna Sisyfos-arbetet att ändra alla andra ger noll. 

Nä hej du! Vänligen ta del av inlägg # 291. Där framkommer motsatsen av din ihärdiga konto förnekelse.
    Kunskapen om dem finns på flera ställen. Vill du förneka förintelsen i samma veva?

I stort är det synd när trådar som den här utvecklas åt ett håll där de ISOLERAS från omgivningen/forumet i stort.  Orsaken är att ämnet förfars av interna uppgörelser mellan debattörer. Så hamnar man i situationen att friskt blod inte kommer in så pass med klargörande fakta. Jo undantag finns här! :)

• Anonym (once betrayed)
    Anonym (Elias) skrev 2022-10-15 20:58:42 följande:

Jag kan ju aldrig vara100% säker på att inget mer har skett men hon är inte en person som ljuger.
    Hon ljög inte om det här heller, hon valde att berätta ett tag efter.
    Min korkade hjärna lägger en stor del av skulden på mig själv även om jag bär en stor del av skulden som ledde till detta. Valet att ta steget till otrohet är dock helt och hållet hennes, där känner jag att hon har gjort ett aktivt val.
    Jag har aldrig nekat henne sex men tydligen har jag inte uppmuntrat till det i samma utsträckning som tidigare. Jag har heller inte reagerat på den biten mer än efter otroheten nu med facit i hand.

Jag luftar mina tankar här och kanske visar henne detta vid ett senare tillfälle för det är inte lätt att alltid prata om sina känslor, speciellt inte i ett tidigt läge.

Beklagar verkligen den situation som infunnit sig i samband med din kvinnas otrohet. 

Jag råder dig att inte skuldbelägga dig själv alltför mycket. Valet att skrida till otrohet togs av henne. Inte av dig. Din kvinna hade en möjlighet att initiera mer av närhet och sex tillsammans med dig. Om hon upplevde den biten som en bristvara kunde försök till samtal inletts initialt. I alla kriser har vi en naturlig tendens att rannsaka oss själva. Men ta inte på dig bördan av hennes skuld. 

En undersökning har visat på att fler kvinnor är otrogna idag men män är det mer systematiskt. Det sägs att 33% av kvinnor är det vilket är föga till tröst. Ändå vill jag undra om din kvinna visat tecken på personlighetsvariabler som ökar risken för otrohet? Med dem tänket jag svårigheter att motstå frestelser eller brister i sin empati inför dig?

• Anonym (once betrayed)
    ClumsySmurf skrev 2022-10-15 17:29:21 följande:
     går jättebra men men kan bara ha ett dubbelanonymt.
    Tack för att du kollade upp saken! Då vet vi med säkerhet att det går att skriva med hjälp av Ett Nick och En Anonym Signatur - i varje tråd. Mysteriet klarnar.
  • Anonym (once betrayed)
    Anonym (Elias) skrev 2022-10-15 17:18:29 följande:
    Jag vill fortsätta våra liv tillsammans och försöker övertala mig själv att ett sånt här snedsteg är inte är hela världen och att det går att lösa.
    Men just nu går mina vakna tankar åt att tänka på detta i stort sett hela tiden och jag mår så galet dåligt på grund av det så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
    Hon har alltid varit den ärligaste personen jag känner och en fantastisk människa på alla sätt och jag vill inte ändra på min syn av henne men den får sig säkert en törn.

Små saker i det stora hela så klart och jag är en rationell person så förhoppningsvis kan jag lägga det åt sidan lite längre fram och vi kan prata öppet om det utan att må dåligt inför det. Att sopa det under mattan blir antagligen helt fel, då kommer man gå som katten kring het gröt och inte ens våga nämna ordet otrohet i några sammanhang alls.

Har någon något tips att ge till en förvirrad man med känslorna utanpå just nu så lyssnar jag gärna.

Ledsen men har missat ditt inlägg och din öppna förfrågan.
    Tänker att i den här fasen är det väldigt viktigt att prata, prata för din del, och ställa de frågor som behövs för dig. Din kvinna behöver göra sig tillgänglig stor del av sin lediga tid för att finnas till för dig. Det är fullt riktigt att bilden av den vi älskar förändrats för alltid, men det är möjligt att finna en väg tillbaka med ny tillit och respekt. Du vill fortsätta era liv tillsammans. Det är tufft när ens partner varit otrogen men det kan gå att komma fram till om det handlade om ett knasigt beteende utifrån extraordinära omständigheter. Därför är samtalen er emellan så väsentliga för att få svar på trigger faktorer (du har nämnt ett mindre utbyte av närhet och sex) och hur horisonten ser ut framgent utifrån bådas synvinkel. Men just nu är det nog här och nu som gäller. 

Tillåt dina adekvata känslor och reaktioner komma och gå och ges utrymme. Lägget ni upp snacket er emellan på något särskilt vis? Överväger ni nåt skede parsamtal?

• Anonym (once betrayed)

@Elias, 
    Ett av dina två inlägg menade jag.

Anonym (Elias) skrev 2022-10-15 22:06:02 följande:
    once betrayed: 
    Ja, hon genomgår en förändring och det här uppstod på grund av det tror jag.
    Jag har absolut varit "frånvarande" men min första fråga var varför hon inte gjorde mer för att lösa det utan istället låta det här ske.

Det är ju helt skilda problem dock, otroheten är en sak i sig och även utan den hade vi behövt komma på något att hitta tillbaka till varandra.

Just nu känner jag nog att det bästa för mig själv är att ta en paus från allt och bara åka iväg. Men jag misstänker att tankarna stannar kvar ändå och man bygger upp ilska/sorg/annat och det kanske eskalerar.
    Jag har ingen erfarenhet av det här och känner mig för första gången i mitt vuxna liv helt vilsen och har tappat sugen på precis allt.

Har ju personligen erfarenheter av att gå i dina mockasiner. Att nagelfara sina varför är en del av processen hos de allra flesta som genomgår ett läkningsarbete efter en otrohet. En besvikelse är en rimlig reaktion speciellt när man upplever ens partner kunde ha flaggat mer om vad som var på gång. Har insett att människor som är upptagna av sina egna tankar och sitt eget värde tenderar hänge sig lättare åt trolöshet än andra. Det jag sade nu kanske inte finner någon resonans inom dig, utan blir mer till förfång. Behöver dessutom inte stämma in på alla personligheter.

Du uttrycker var du står väl och dina känslor av vilsenhet kan finnas med ett tag, innan en ljusning kommer. 

Också jag övervägde att resa bort under minst en månads tid i samband med upptäckten. Men precis som du befarade jag ilska, smärta och oro kunde tillta utan möjlighet till bearbetning. Avstod därmed. Tänker mycket på dig och uppmuntrar dig som sagt till samtal som lättar på trycket. Jätteviktigt här och nu.

• Anonym (once betrayed)
    Anonym (Igen) skrev 2022-10-15 20:43:40 följande:
    Men herregud.....insinuerar du att jag och Smurfen är samma person bara för att vi skriver ungefär samtidigt? Bara för att två personer skriver ungefär samtidigt och har samma åsikt betyder inte att de  är samma person. Vore det så måste man ständigt  kolla klockslag så inte det man skriver är straxt efter nåt annat inlägg för att undvika misstanke att man just citerat sig själv. 

Jag tror inte Clumsysmurf blir så glad över att jämföras med mig. Vet inte om det är en man eller kvinna. Jag är en annan person och pga att jag har postat bilder i fotottrådarna med mitt medlemsnick så händer det att jag får skit både offentligt och i dm om jag skriver i andra ämnen. Därför är jag ofta anonym. 

Ff, att med lätthet  skriva som två i samma tråd är möjligt för alla medlemmar och inget enormt avslöjande du gjort.  Alla gör inte det bara för att det är möjligt. 
    Att ha flera konton och iomd fler mailadresser kräver mer stök och inget jag ids hålla på med. 
    Errata. I min konversation med ClumsySmurf syftades på ett Nick i kasta paj diskussionen. Så genialt av ClumsySmurf med smurf benämningen. Vad jag förstått ska visst två Nick/Signaturer undvikas samma inlägg. Smart. Ingen har antytt någon förväxling. 
  • Anonym (once betrayed)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-18 12:55:12 följande:
    De flesta som varit otrogna vill inte gå in på detaljer ja, den som blivit bedragen vill däremot ha detaljer för det är det enda sättet personen kan avgöra exakt VAD det är han eller hon ska förlåta. Och givetvis vill ingen ge en person som sitter och ljuger dig rakt i ansiktet och undanhåller sanningen för dig en andra chans, varför skulle någon vilja fortsätta leva med en lögnare och en fegis som inte kan stå för sina "misstag"?

Det märkliga här är snarare hur människor som varit otrogna inte kan förstå att man inte blir förlåten genom att ljuga folk rakt i fejset.. och där har du förmodligen svaret på varför så många förhållanden går i kras efter en otrohet. För att den som varit otrogen helt enkelt inte fattar att det är HAN eller HON som ska reparera skadorna han eller hon gjort, INTE den som de bedragit.

Det går liksom inte att smula sönder andras förtroende genom att bete sig som ett rövhål och sen förvänta sig att bli förlåten gratis. Andras förtroende är något man måste göra sig förtjänt av, inte något man får gratis, Och är man så urbota korkad att man missbrukar det så är det upp till DIG att återfå det.
    + 1
  • Anonym (once betrayed)
    Anonym (Elias) skrev 2022-10-16 18:07:25 följande:
    Once betrayed:

Jag känner konstigt nog en viss lättnad över hennes val då hon alltid har varit den som har varit alla till lags och sätter sällan sig själv i första rummet.
    Samtidigt som jag tycker att det är fruktansvärt svek så tror jag att hon lär sig mer om sig själv som gör att hon blir en starkare person.
    Hur jag själv kommer växa av det här har jag svårt att se just nu när allt är nattsvart men längre fram hoppas jag att vi pratar öppet om det och ser tillbaka på det hela med andra ögon och vad vi har lärt oss.
    Eller så är jag bara naiv och försöker intala mig själv sånt, vem vet.

En paus bort från allt är nog dumt hur lockande det än må vara men jag tror att vi ska försöka komma iväg tillsammans från allt och se om det kan hjälpa.

Tack för din input på det hela, jag är väldigt tacksam för det och kommer ta tillvara på det hela när det känns extra tungt.
    Tack själv Elias, för att du delar ditt processande med oss. För det är just vad det är. En bearbetningsprocess som drar igång vid blotta misstanken om en otrohet; för att sen dra iväg ordentligt när vetskapen finns. Vet ännu inte om din kvinna självmant kom ut med sanningen eller om den uppdagades på annat vis. Får lite svårt att följa dig när otroheten skulle vara ett sätt för henne att tänka på sig själv. Men om du kan se den så, i det ljuset, så är det naturligtvis rätt för dig/er. I den mån hon kommer ut som en starkare person har mycket att göra med er hantering och er gemensamma resa i det här.    Hoppas verkligen ni redan nu kan tala öppet om trolösheten och inte skjuter samtalen på framtiden. Vad gäller dig finns goda förutsättningar att du kommer stärkt ur erfarenheten. Med hjälp av de idag öppna korten och med din förmåga att betrakta saker ur fler perspektiv än ett. 

Att ta en paus från vardagen tillsammans låter som ett mycket bra val. Då ges ni en god chans till bearbetning utan stress och lite på välbehövligt avstånd. Så återstår att önska dig/er Lycka till på er gemensamma resa! Tveka inte att skriva på nytt här i tråden vid behov!
  • Anonym (once betrayed)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-19 10:20:46 följande:
    Om man inte ens kan inse att en otrohet är ett enormt klavertramp så förtjänar man absolut inte att bli förlåten utan bör dumpas omedelbart.

Där befinner vi oss på samma sida i boken! 👍

Delar de flesta av dina kloka opinions 🙏

• Anonym (once betrayed)
    nihka skrev 2022-10-22 10:58:07 följande:
    Om man anser att det finns en "försummelse" tar man upp det med sin partner. Man går inte bakom partnerns rygg och knullar någon annan för att sedan försöka dumpa (halva) ansvaret på partnern.
    👍
  • Anonym (once betrayed)
    Anonym (?) skrev 2022-10-22 11:34:22 följande:
    Aha. För då löser det sig alltid?
    Genialt. 
    Nej men det är definitivt en bra start. Att kommunicera med sin partner om sin upplevelse av försummelse. Skippa skrida till verket i en smaskig och nedrig otrohetsaffär. = Flykt. Omoget och ansvarslöst beteende. 
Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra