• Anonym (Coke addict)

    Vilken lightcola smakar som vanlig cola?

    Jag har alltid druckit vanlig (röd) cola men har blivit äldre och kroppen verkar inte tolerera kalorierna lika bra längre. I förlängningen kommer jag att sluta med cola helt men tills dess undrar jag vilken av alla lightversioner som smakar mest som cola? Jag gillar inte Pepsi men om dom har en light som smakar som cola så är jag villig att testa den. 

  • Svar på tråden Vilken lightcola smakar som vanlig cola?
  • Anonym (Hanna)

    Jag tycker i och för sig bäst om Pepsi max, föredrar det framför Cola light och Cola zero. Men Premier är helt ok (WIllys) och även den som Lidl har. 

  • Citronella

    Det är skillnad på light, zero och vanlig cola det kommer man inte ifrån. Jag gillar Coca cola zero bäst. 

  • annieh897

    Jag gillar Coca cola Zero bäst. Alla andra smakar som smält isglass med colasmak och det gillar jag inte. 

  • Anonym (Regina)

    Om man dricker Cola Zero länge nog så börjar man acceptera smaken. Tar man sig en smutt av Cola Light emellanåt så uppskattar man definitivt Zero. Men det blir kört om man smakar på vanlig Cola också, för den slår allt. 

  • Tom Araya
    Anonym (Coke addict) skrev 2022-10-05 14:01:29 följande:
    Vilken lightcola smakar som vanlig cola?

    Jag har alltid druckit vanlig (röd) cola men har blivit äldre och kroppen verkar inte tolerera kalorierna lika bra längre. I förlängningen kommer jag att sluta med cola helt men tills dess undrar jag vilken av alla lightversioner som smakar mest som cola? Jag gillar inte Pepsi men om dom har en light som smakar som cola så är jag villig att testa den. 


    Ingen. Det går inte att få den fulla colasmaken utan socker. Jag avskyr light-produkterna inledningsvis nära avsaknad av sötma, för att sedan få en abnormt söt eftersmak.
  • Anonym (Blindtest)

    Hamnade på ett blindtest för många år sedan och jag var redan då en inbiten coca cola drickare, Vet att jag var helt övertygad, och även valde, det jag trodde var cola. Det var det inte. Det var Pepsi!

    Har hört fler som gjort det valet i ett blindtest.

    Så, tips, köp hem några olika sorter och ha provsmakning/blindtest med en kompis. Ha typ glöggmuggar att dricka ur, se till att ni märkt upp i botten på dem och blanda runt dem båda två. Sedan kan ni ju betygssätta dem och välja därefter. 

  • Anonym (Zero)

    Alltid druckit massa cola tyvärr. Men bestämde mig för att ha ett uppehåll (blev ca 50dagar) efter det började jag dricka Zero istället och nu tycker jag att det är gott. Däremot när jag drack vanlig cola gillade jag varken Zero eller pepsi Max.

  • flygrl

    Måste hålla med Tom Araya att ingen light-cola funkar. Varken light eller zero. Dom har inte den där härliga sötman utan mer av en jobbig, bitter bismak i stället. Tyvärr för det vore härligt om det kom läsk som smakade som den ska utan ett f*****g ton socker. :/

  • AndreaBD

    Jag tycker att Lidls cola light är ganska lik Coca cola zero och därmed ganska god. Lidls cola zero däremot... smakar konstigt. 

    Jag har svårt att referera till cola med socker eftersom jag slutade med den för länge sedan. Numera klarar jag inte av den, för sött. 

Svar på tråden Vilken lightcola smakar som vanlig cola?