Inlägg från: Anonym (Han äter för mycket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Han äter för mycket)

Har knappt råd

Anonym (xxx) skrev 2022-10-13 11:40:46 följande:
    Så ni arbetar alltså inte när ni är där med era barn? 
    Jo men eftersom barnet är där så träffar han oss mer än om han skulle vara ensam hemma.

varför så viktigt att Applicera andra familjers behov på vår familj
    mammatill6 skrev 2022-10-13 11:53:26 följande:
    Det är ditt barns behov vi pratar om, något du totalt verkar missa.
    Vad rudan jobbar du med där du kan spendera kvalitetstid med barnen samtidigt som du jobbar?
    kvalitetstid innebär inte sittà i samma rum.
    För barnen är det spela spel, gå ut i parken, byoga koja, läsa böcker, baka, samla löv, måla ,     Sånt barn gör.

så er back up när nåt händer är att ringa farfar? inte att ni vuxna skaffar jobb ni kan försörja er på?

Alltså det är inget småbarn vi har allt det där gör 3-4 åringar 
    vårt barn gillar datorer spel och tv sen har han sina fritidsaktiviteter. Ska vi sitta hemma och glo på honom när han tittar på tv? 
    Han kan lika gärna sitta vid datorn på kontoret med nätverk som på sin skoldator hemma med vårt mobila nätverk. För oss ÄR det ingen skillnad!

#462 hur han vi fördelar de pengar som finns är väl vår ensak tycker du inte. och min son saknar ingenting! Det är du som tycker att han ska ha en massa som han själv inte har behov av

#465 vi har inga yngre barn vi har ett barn som bor hemma ett som flyttat hemifrån och försörjer sig själv och studenten som bor hos oss 

Anonym (Snålt) skrev 2022-10-13 12:24:32 följande:

Är det verkligen så otroligt svårt att trycka på citeraknappen? 

Om Soc hade vetat hur ni resonerade hade ni fått veta att det är grav omsorgsbrist. Ni tar inte hand om era barn på ett adekvat sätt.

Era stackars barn har ju aldrig fått chansen att leva ett normalt liv, de saknar troligen massor när de jämför sig med klasskompisarn. Nära vänner lär de ju inte ha eftersom de inte ens får umgås med andra. 

Haa, det enda min son säger att han saknar som kompisar har är ett PS5 viket är helt jäkla onödigt då han har ett annat tv spel.
    elmadumle skrev 2022-10-13 12:48:15 följande:

Jag hoppas någon känner igen dig här och gör en anmälan till socialtjänsten. Du har helt missat att det är ni som är försörjningspliktiga till eran son till han gått ut gymnasiet, dock längst till 21 år.
    Han har fått veta att han får klara sig på det han får från csn, han måste jobba extra för att ni vägrar försörja honom, du har sagt att han får vända sig till sin farfar om han behöver pengar för han är rik, han får inte komma hem och fira jul hos familjen för du vill inte att någon sover på soffan-inte ens ditt egna barn, studenten ni tagit emot har ingen egen nyckel utan får vänta tills ni kommer hem för att få komma in i sitt hem, han får obefintligt med mat hos er trots att ni ska stå för detta,  ert hemmaboende barn får inte ta hem kompisar.

Jag hoppas att 17 åringen vänder sig från er och låter er sitta och ruttna bort när ni blir gamla och sjuka. Barnet som bor kvar hemma behöver komma till en familj som bryr sig om det och ger det ordentligt med mat och där det får ha kompisar hemma. Och måtte studenten akut får komma till en annan familj där han får äta sig mätt och har tillgång till hemmet dygnet runt. 

Måste alla barn ha kompisar att umgås med hemma? Han har sina vänner i skolan och på sina aktiviteter efter skoltid! 
    vår 17 är ok med att inte komma hem en kort period i livet precis som om han hade studerat utomlands ett år så hade det inte heller gått att komma hem på ett år eller träffa familjen. Få så är det även för vår student som bor hos oss. Alltså ingenting som är farligt eller livshotande för en ungdom.
    Och jag vet att min son klarar sig fint. Och han har per pengar som en person än vad jag har!

#480 hur menar du med att fira jul vi har ingen julmat hemma utan vi äter risgrynsgröt på julafton sen får barnen julklappar på kvällen (alltså vårt barn då) 
    kanske att vi äter julbord ute via vår firma men vi har inga släktingar vi umgås med utan kanske att vi träffar vänner som andra dagarna runt jul. Filmkväll osv..
    Den enda släktingen vi träffar som är ok att barnen träffar är farfar till barnen och vi brukar ses på något café och bli bjudna på julfika. 

Anonym (Annat) skrev 2022-10-13 14:09:00 följande:
    #480 hur menar du med att fira jul vi har ingen julmat hemma utan vi äter risgrynsgröt på julafton sen får barnen julklappar på kvällen (alltså vårt barn då) 
    kanske att vi äter julbord ute via vår firma men vi har inga släktingar vi umgås med utan kanske att vi träffar vänner som andra dagarna runt jul. Filmkväll osv..

Det blir bara bättre och bättre det här. Längtar redan till jul känner jag. Låt oss hålla liv i denna tråd fram till dess.

Ge dig det är inget fel med att vilja vara bara familjen. vi har inga släktingar som vi vill att barnen ska träffa eller som vi får något utbyte av, alltså umgås vi inte!
    Vi har några av mina vänner som vi umgås med och ser på film eller fikar med. 
    Men oftast är vi tillsammans som familj hemma eller på kontoret 

Anonym (Annat) skrev 2022-10-13 14:17:51 följande:

Det var själva firandet jag tänkte på. En skål gröt på morgonen. Ingen julklapp till studenten. Sen var det klart. 
    Eller? Vad gör framåt julaftonskvällen? Äter ni något?

Vi äter middag och ser på tv måste man göra något speciellt det är ju bara vi familjen kanske att någon av mina vänner kommer över 
    Pope Joan II skrev 2022-10-13 14:25:04 följande:
    Du skrev att ni inte har låtit barnen ta hem kompisar för att slippa bjuda på något - hur går det ihop med att sedan vara så generös att ni bestämmer er för att ta emot en utbytesstudent?

Ska du hitta på saker får du väl åtminstone se till att historien inte har så enormt stora luckor. 

Du tycker inte att det är skillnad ha ha en som bor med oss andra och andra ungar som okontrollerat ska smeta mellis och äta upp vår mat när vi inte är hemma och kontrollerar vad dom tar och vilka som är där efter skolan. 
    Jag vill själv kunna välja vilka som ska vistas i mitt hem och vad dom gör där.
    Jag vill inte ha en drös barn hemma, men nu är det inte ett problem eftersom mitt barn inte heller har det behovet.

Svar på tråden Har knappt råd