• spettakel

    Lekplats Arlanda?

    Ska åka med tidigt flyg från Arlanda senare i år. Så vi lär sova över. Kommer väl dit kring lunch eftermiddag. Finns det nånting för barn att syssla med i området? Nån lekplats? Kan det finnas nån barnhörna på hotellen? Tycker inte TV i flera timmar känns optimalt.

    Märsta är väl ingen hit att besöka, en bit ifrån. Finns nån lekhörna innanför säkerhetskontrollen men det kommer vi inte hinna.

    Springa runt på terminalen och utforska?

  • Svar på tråden Lekplats Arlanda?
  • Citronella

    Eftersom du nämner Märsta (om än negativt) så rekommenderar jag Sigtuna (Kliv av vid Sigtuna busstation) Det tar en halvtimme med bussen från terminal 5. (Buss 579) Det finns en lekpark precis vid stationen och det är trevligt för vuxna att gå runt och titta på ruinerna och kyrkan. Det finns också en strandpromenad vid busshållplatsen och längst den finns  någon trädstam och annat för barnen att klättra på. 

  • spettakel
    Citronella skrev 2022-10-11 20:11:14 följande:

    Eftersom du nämner Märsta (om än negativt) så rekommenderar jag Sigtuna (Kliv av vid Sigtuna busstation) Det tar en halvtimme med bussen från terminal 5. (Buss 579) Det finns en lekpark precis vid stationen och det är trevligt för vuxna att gå runt och titta på ruinerna och kyrkan. Det finns också en strandpromenad vid busshållplatsen och längst den finns  någon trädstam och annat för barnen att klättra på. 


    Undrar om barnen är så pigga på att åka så långt då vi åker rätt långt nog ändå till Arlanda. Men jag ska ta det som ett alternativ absolut :)
  • GGN
    spettakel skrev 2022-10-12 18:03:22 följande:
    Undrar om barnen är så pigga på att åka så långt då vi åker rätt långt nog ändå till Arlanda. Men jag ska ta det som ett alternativ absolut :)
    Bo på Connect Hotel Arlanda, riktigt mysigt. Och dagen innan så kan ni väl dra in till stan och hänga?
  • Studentpappa

    Scandic infracity har pool, fiskar och lekrum och bra familjerum. Ligger på ok avstånd från Arlanda och brukar vara bra pris.


    Ride it like you stole it
Svar på tråden Lekplats Arlanda?