Bo kvar i förorten eller flytta från stan
Uppvuxen i förorten i Göteborg. Älskade det och hade det hur kul som helst när jag växte upp. har idag flyttat och bor i ett så kallat finare område. Skulle ALDRIG flytta tillbaka.
Uppvuxen i förorten i Göteborg. Älskade det och hade det hur kul som helst när jag växte upp. har idag flyttat och bor i ett så kallat finare område. Skulle ALDRIG flytta tillbaka.
Tack för ditt svar!
För mig handlar det inte så mycket om finare område, det kan jag nog få i samma stad. Men då får jag längre till service, plus att jag inte är så "fin av mig" själv, och därför tänker jag att det kunde bli svårt att passa in i ett alltför fint område. En blandning av unga, gamla, rika, arbetare är nog bäst för min del, då som jag bor redan nu.
Men de planerar att bygga jättemycket här vilket säkert blir bra och kan höja statusen på området om det blir fräschare och så.
Det jag känner är att det är så mycket folk redan, och att det är kul med allt liv, men samtidigt så upplever jag att i mindre städer blir jag lugnare. Det är lite lagom liv där, om man säger så.
Så jag undrar om det finns någon som känt samma vad gäller det och hur det blev, om man tog steget.
Jag förstår dig till 100%, jag kommer från en arbetarfamilj så att flytta ut till ett finare område fanns inte på kartan! Men när vi var i behov av ett nytt boende så fick vi erbjudande här. Övervägde starkt att tacka nej då vi inte riktigt passar in bland ?finare? folk. Men vi tackade ja till boendet och är så glada för det idag! Älskar att bo här.
känns betydligt tryggare och tyvärr känns det som om att mina barn får mer möjligheter av att bo här. Vi överväger dock att flytta helt från Göteborg på grund av kriminaliteten och våldet..