Inlägg från: Brallans |Visa alla inlägg
  • Brallans

    BF Juli 2023

    Hej alla glada gravida :) 

    Har avvaktat med att hoppa in här då jag haft två tidiga missfall de två senaste månaderna och hoppas nu på tredje gången gillt :) 

    Nu hoppas jag inte jag jinxar detta med att gå med här.
    1/7 T123, fjärde barnet
    1/7 Primula, andra barnet
    3/7 Brallans, andra barnet 
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Malin845, andra barnet
  • Brallans
    t123 skrev 2022-10-26 07:58:48 följande:
    Grattis! :) Ja man känner ju sig inte direkt säker såhär tidigt! Men jag hoppas att det går bra 😍
    Tack detsamma :) 

    Ja det får vi hålla tummarna för, har testat lite maniskt nu varje dag sen jag plussade för att få ökning men ska försöka lugna mig lite här nu snart ;) 
  • Brallans
    Sofian81 skrev 2022-10-26 12:54:52 följande:

    Halloj! Plussade mycket överraskande igår efter ca 1 års försök till graviditet. Har två barn sen innan födda -12 och -14. Bf är 4/7 :)

    Ska bli kul att följas åt! 


    Vad roligt, stort Grattis 😃

  • Brallans
    Sofian81 skrev 2022-10-28 06:02:44 följande:

    Brallans, kan inte citera från mobilen (?), men tack och detsamma! :D

    Var lite nojig igår då jag inte tyckte att testerna strgrade som de skulle, men nu imorse var det starka fina test, tack och lov. Hur ska man kunna slappna av och "njuta" av den här tiden? 


    Har känt exakt samma som dig, hade två tidiga missfall på raken de två tidigare månaderna så jag har varit extremt nojig? Jag ska verkligen försöka skjuta undan oron när jag passerat veckan efter BIM och fått ta ett digitalt test till och veckorna ändrats.. 

  • Brallans

     


    Kul att fler hittat hit, hur mår ni alla?

    Jag haft ont i brösten samt lite illamående, det som dock varit värst är att jag hela förra veckan vaknat vid 4-5 på morgonen och inte kunnat somna om Skrikandes

  • Brallans
    Helenasojörgens skrev 2022-10-29 22:14:33 följande:
    Jag mår helt okej. Men mycket oro bara då två missfall o nu tredje försöket . Är 4+1 ... inga direkta symptom än..
     Fick lite rosa flytning efter sex nyss... o då börjar såklart oron för missfall igen..m

    Förstår precis oron, hade också två tidiga missfall så hoppas verkligen på tredje gången gillt? läst att det är väldigt vanligt med lite blod/rosa efter sex då slemhinnan är känsligare när man är gravid. 


    skönt att du fått 2-3, jag ska med ta ett digitalt men hade tänkt göra det på onsdag :) 

  • Brallans

    Hittade denna, fyll gärna på ni som vill :)


    1/7 T123, fjärde barnet
    1/7 Primula, andra barnet
    3/7 Brallans, andra barnet 
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Malin845, andra barnet
    4/7 Sofian81

  • Brallans
    Piah91 skrev 2022-10-30 20:27:51 följande:

    Jag fick symtom innan BIM och tycker de sitter kvar GladJag tycker att jag fortfarande är en del kissnödig, vilket jag blev tidigt. Magen är extremt svullen, ser verkligen ut som en gravidmage även om det bara är svullnad haha, detta kom också tidigt och sitter kvar Tungan ute Har fått ömmare och större bröst, samt mycket tydliga blodådror! Lite flytningar, växtvärk som kommer och går i livmoder och i nedre delen av ryggen/svanken. 

    Min senaste mens var 27 september och plussade den 26 oktober, betyder detta att jag är i vecka 5 nu? Det står så i min app, men i en annan står det v 4? Tungan ute


    Vilka appar är det som säger olika?
    Jag har Preglife och den stämde med Fertility Friend (app som jag använde när vi försökte bli gravida) så jag använder den nu bara.. kollade någon annan app men den sa något annat så den gick väck :) 
  • Brallans
    Piah91 skrev 2022-10-31 08:49:14 följande:
    Jag som skrev fel - det var RFSU:s graviditetskalender som skriver bara v. 4+6 men jag använder också Preglife och en annan som heter Pregnancy (begränsad) och de säger båda v. 5 (4+6) så det borde stämma då ju Glad 
    Lätt hänt att skriva fel, iaf jag känner mig lite lätt snurrig just nu :)

    Kul jag är med på 4+6 :) 
  • Brallans
    Piah91 skrev 2022-10-31 11:38:50 följande:

    Lägger till mig 4/7:


    1/7 T123, fjärde barnet
    1/7 Primula, andra barnet
    3/7 Brallans, andra barnet 
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Malin845, andra barnet
    4/7 Sofian81, tredje barnet
    4/7 Piah91, första barnet
    10/7 Mamman8212, fjärde barnet
    11/7 Medioker, tredje barnet 

    Blir spännande med en sommarbebis om allt går som det ska Hjärta Någon som fött under sommaren tidigare? 
    Min dotter är född i juli och jag med för den delen Skrattande
  • Brallans
    Piah91 skrev 2022-10-31 11:45:13 följande:
    Haha, blir lätt så, mycket som händer i hjärnan nu när man är gravid Tungan ute Känner mig lite okoncentrerad och glömsk haha..

    Okej, vad kul, då går vi in i v. 6 imorgon Glad
    Oj imorn redan, jag som trodde det var onsdag.. Glad då kan jag ju ta mitt digitala veckotest redan imorn.. haha snacka om förvirrad!
  • Brallans
    Piah91 skrev 2022-10-31 13:48:48 följande:
    Okej, hur var det att föda på sommaren? Skrattande
    Jag reflekterade nog aldrig över det mer än att jag svullnade upp som en galning sista 2 veckorna, där hjälpte nog inte värmen.. haha 

    Jag tyckte tiden efter att maken var ledig i flera veckor då det var semestertider så man fick mkt avlastning då vi båda var lediga. 

    Jag hade en ganska traumatisk födsel, med akut OP efter förlossning men det berodde ju inte på att det var juli :) 

    Var nervös innan med att inte få plats på närmaste sjukhus då det förds mkt barn på sommaren men det gick bra och jag fick plats på "mitt" sjukhus. 
  • Brallans
    Piah91 skrev 2022-10-31 13:50:19 följande:
    Imorgon enligt kalender i app Skrattande Har tre stycken appar nu haha, men kul att läsa i dem vecka för vecka Glad
    Är säkert så, bara jag som är förvirrad (som vanligt) Ja ju fler appar desto mer info ju. helt rätt beslut tänker jag :) 
  • Brallans

    Varit lite frånvarande i tråden, åkte in till gynakuten igår med misstänkt utomkvedshavandeskap, då jag blödit lite sen i sön samt fik kraftiga smärtor nere i magen från ingenstans.. (Har två tidiga missfall aug/sep) men det var inte likt dessa..

    Ska tillbaka på fredag morgon igen så får vi se om hcg ökat samt om de kan se något på vul, de såg inget igår vilket jag tänker att de borde i v 5+0.. 

    Vilken berg och dalbana detta kan vara ibland 

  • Brallans
    Cocachins skrev 2022-11-02 09:10:05 följande:

    Usch så så jobbigt Brallans, blir ledsen för din skull oron, det onda berg och dahlbanan ❤️ Måtte dagarna gå fort till på fredag och du får ett bra besked ❤️


    ?????-

    Jag har några helt andra frågor också som nån i gruppen kanske kan svara på? Jag försökte googla med det skyltas ju inte direkt med priset och är inte helt lätt att få tag på tid för den delen heller. Jag tänkte göra ett utökat NIPT och då tittat på mammaproffsen i Alby, Sthlm. Någon som varit där, är det bra? Eller vill rekommendera nått annat? Sen är det så att man för att kunna göra NIPT måste ha gjort ett privat tidigt ultraljud. Vart gör man detta  i Stockholm och vad kostar det, jag ringde ett ställde nu och de tog 700kr, tyckte det var mycket? 


    Tack :) 

    Känner tyvärr inte till mammaproffset i Alby men när jag kollade på privat vul så kostade det 800 kr. 
  • Brallans

    Hej alla

    Tyvärr blev det inget tredje gången gillt för mig utan man kunde idag hitta graviditeten i ena äggledaren :(

    Jag önskar er alla stort lycka till och tar bort mig från BIM listan Hjärta


    1/7 T123, fjärde barnet
    1/7 Primula, andra barnet
    4/7 Lillahusetss, första barnet
    4/7 Grumpy88, tredje barnet
    4/7 Malin845, andra barnet
    4/7 Sofian81, tredje barnet
    4/7 Piah91, första barnet
    7/7 Lila11, första barnet
    8/7 helenaomarkus fjärde barnet 
    10/7 Mamman8212, fjärde barnet
    11/7 Medioker, tredje barnet 
    13/7 Ametisten91, första barnet 
    16/7 Cocachins, andra barnet 

Svar på tråden BF Juli 2023