• Rutan3­3
    Mon 24 Oct 2022 17:27
    2350 visningar
    4 svar
    -1
    4
    2350

    Få igång ägglossning

    Hejsan, jag är en ganska ung tjej som gärna vill försöka skaffa barn snart. Problemet ligger i att jag är lite överviktig och inte har nån ägglossning sen jag gick upp i vikt. Jag håller på att gå ner i vikt men det vill inte riktigt komma igång. 


    Finns det något typ receptfritt läkemedel eller liknande man kan testa för att försöka få igång ägglossningen??

    (har varit hos gyn och tagit ultraljud och liknande, allt ser bra ut, dom tror det är hormonellt pga övervikt)

  • Svar på tråden Få igång ägglossning
  • Rutan3­3
    Tue 25 Oct 2022 01:42
    #3
    -1
    Sucken skrev 2022-10-24 23:59:00 följande:

    Jag själv har pcos och därmed får jag sällan ägglossning. Jag har precis börjat testa progesteronkräm 20 mg för att få igång ägglossningen. Ägglossning gör att progesteronet i kroppen ökar. Får man ingen ägglossning på väldigt länge så har man troligtvis brist på progesteronet. Progesteron i en liten mängd kan hjälpa kroppen till ägglossning (har jag läst). Sök på balance cream 20 på moodmamas hemsida. Den beställde jag i alla fall efter att ha läst recensionerna och beskrivningen om krämen. Kan inte svara på om det kommer hjälpa då jag precis har börjat. Eller ja, jag fick min mens istället (smörjde i 9 dagar) efter att inte haft någon mens på 93 dagar. 😅 Skrev till dom då och fick rekommendationen att minska doseringen till 10 mg istället för 20 mg. Så det ska jag göra på cykeldag 9 till 16 nu. Kan återkomma senare och svarade på om det funkade för mig. 😊


    Tack för ett genuint svar!! är trött på folk som enbart säger ?gå ner mer i vikt? eller ?det kommer när din kropp vill?. 


    Jag ska kolla upp denna kräm, men skriv gärna hur det gått också!! 

Svar på tråden Få igång ägglossning