• Anonym (Längt­ansful­l)
    Tue 25 Oct 2022 16:20
    3936 visningar
    6 svar
    -1
    6
    3936

    Vill bara så himla gärna få vara gravid

    Vill bara få skriva, skrika av mig. Har ett barn och vill så himla HIMLA gärna bli gravid igen. Att gå och hoppas, känna symptom och hoppas så det skär i bröstet och inte se plusset dyka upp är så tungt.  Minsta skugga som man kanske ser tänder hoppet och sen inser man att det nog bara var ljuset som föll konstigt.

    Det här med barnlängtan när den kommer är brutal. Tajmar ÄL perfekt och så kommer mensen ändå. Som ett hån mot ens längtan. 


    Vill bara så gärna, så gärna få ett pluss och en bebis till i familjen. 


    Nån annan som känner samma?

  • Svar på tråden Vill bara så himla gärna få vara gravid
  • Wed 26 Oct 2022 15:26
    #1

    Jag känner samma. Jag och min man har försökt i 3 månader nu.  Nu för 1 vecka sen var första gången min mens var sen(den brukar aldrig vara sen, min cykel är 28-29 dagar). Så vårt hopp tändes verkligen när mensen var 4 dagar sen. Sen igår kväll kom mensen, jag är helt förstörd idag? 

  • Anonym (5)
    Wed 26 Oct 2022 16:22
    #2
    -1

    Samma här. Finns inget jag vill hellre. Tyvärr så går jag igenom mitt tredje missfall just nu. Känner inte att livet skulle vara värt något ifall jag inte får ett till barn(första börjar bli stor).

  • Anonym (Sysko­n)
    Thu 27 Oct 2022 12:08
    #3
    -2

    Jag längtar också så mycket! Försökt i 3 månader bara men blir lika besviken var gång mensen kommer. Förväntad mens på lördag-söndag och vågar knappt hoppas. Jag hade en dålig ägglossning denna månad tror jag. Fick inga ägglossningsflytningar alls kring ägglossning och det brukar jag alltid få. Denna månad helt torrt. Är 34 år och ägglossningen har börjar bli lite svajig tror jag. Eller så är det stress? Jag vet inte. Men jag vill så gärna ha ett syskon! mitt barn har två halvsyskon men JAG vill ha ett till barn och ett helsyskon till mitt barn.
    Jag vill bara vara gravid igen. Längtar så!

    Två nära vänner är gravida just nu. Tänk om jag skulle få bli gravid så våra barn blir i liknande ålder! 


    vill så mycket! går och känner efter hela tiden. ?Har jag inte lite ömma bröst ändå? Har jag inte lite värk i livmodern?? 


    suck? 

    tog precis ett testa tidigt som var negativt Rynkar på näsan

  • Anonym (Sysko­n)
    Thu 27 Oct 2022 12:09
    #4
    Emmibe skrev 2022-10-26 15:26:37 följande:

    Jag känner samma. Jag och min man har försökt i 3 månader nu.  Nu för 1 vecka sen var första gången min mens var sen(den brukar aldrig vara sen, min cykel är 28-29 dagar). Så vårt hopp tändes verkligen när mensen var 4 dagar sen. Sen igår kväll kom mensen, jag är helt förstörd idag? 


    Vi har också försökt 3 månader.
    Min mens var 2 dagar sen och jag fick så mycket hopp sen kom den jävla mensen. 


    ska ha mens igen till helgen. Vågar man hoppas igen. Så tufft när mensen kommer Gråter

  • Sat 29 Oct 2022 14:09
    #5

    Jag har inga barn sedan innan, visst vi är bara 26 år gamla så det är ingen stress men vi längtar något otroligt mycket. 
    Alla säger till mig att inte stressa och händer det så händer det liksom. Men det är ju hela tiden en stress först ska man ha koll på ägglossningen och stressen om mensen kommer eller inte?

  • Anonym (Sysko­n)
    Wed 2 Nov 2022 14:41
    #6
    Emmibe skrev 2022-10-29 14:09:59 följande:

    Jag har inga barn sedan innan, visst vi är bara 26 år gamla så det är ingen stress men vi längtar något otroligt mycket. 
    Alla säger till mig att inte stressa och händer det så händer det liksom. Men det är ju hela tiden en stress först ska man ha koll på ägglossningen och stressen om mensen kommer eller inte?


    jaaa jag håller med! 
    Dagarna innan mens har man byggt upp så mycket hopp och gått och känt efter i flera dagar eller veckor. Sen kommer den jävla mensen. Då ska man räkna ut när ägglossning är och se till att ligga då! 
    Jag känner mig stressad, förväntansfull, glad, besviken, hoppfull Och pressad, allt på samma gång typ! Eller allt inom loppet av några dagar.
    vill bara få ett plus och sen få se på ul att bebis mår bra så jag kan andas ut och NJUTA.
    just nu längtar jag så otroligt mycket efter ett plus!
    Jag hade hoppats att det bara skulle vara 3 år mellan syskonen men nu kommer det bli 4 år säkert. min dotter fyllde 3 år i oktober. Så minst 3 år och 9 månaders skillnad. Förmodligen mer. Så ledsamt men vad ska man göra? 

Svar på tråden Vill bara så himla gärna få vara gravid