Inlägg från: Anonym (Samma situation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma situation)

Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar

Vi är i samma situation. 2 vuxna och ett barn i mellanstadieålder. Nr 1: prata med barnen om att äta i skolan även om de inte tycker det är så gott. Det mättar i alla fall. Då behöver man inte lika matiga mål hemma bortsett från på helgen. 
    Köp havregryn. Ganska billigt och räcker till många skålar gröt. Vi äter den som den är. Inget extra på alltså utan bara gröt. Det kostar inte många kronor per portion.

Snabbnudlar är billigt men mättar dåligt.
    Rotsaker är billigt nu och mättar rätt bra. Skär upp och laga i ugn. Potatis och morötter blandat blir riktigt gott. Kanske även med rödlök om barnen äter det. Och rotsaker kan man ju variera massor. Mos, soppa, kokt, stekt o.s.v.

På helgen kan ni behöva äta nåt protein till. På vardagarna får barnen oftast nåt protein i skolan och du kommer klara dig okej utan protein i veckorna. Man mår inte tipptopp men man måste ju prioritera när det är såhär och barnens välmående är viktigast.

Och till sist, jag vet att det är jäkligt tufft att leva sådär tight så stor kram till dig! <3 Jag hoppas det blir lite bättre för dig snart. 

Svar på tråden Tre dagar efter lön och jag har 307kr kvar