• Fre 25 nov 2022 00:55
    3594 visningar
    2 svar
    2
    3594

Min sambo mår psykiskt dåligt och vet inte om han älskar mig längre.

Hej, det verkar som att han verkligen behöver gå i terapi, han mår inte bra och det påverkar verkligen eran relation också såklart....
    Han verkar väldigt förvirrad i sitt mående. Jag har förstått som att visa då när dom mår dåligt även tänker att dom ska göra slut med partnern, fast relationen till partnern inte är dålig egentligen...
    Du kanske kan försöka peppa honom att boka tid hos kurator, samtal med en präst kan också vara bra.... Han behöver träna på att prata om sina känslor för att kunna må bättre.
    Det här med att han har svårt att känna kärlek, kan det vara att han har svårt att ha kontakt med sina känslor. Och personligen så anser jag inte att kärlek bara är en känsla....det är ett beslut...att man väljer att älska en annan person och då gör man saker för den personen, man är överlåten till förhållandet. Det kan vara att ge tid, pengar, kramar, tröst, städning, gräsklippning etc....
    Det här att han tar upp pengar.... jag tycker om man bor ihop som sambo eller gifta att man har gemensam ekonomi, den som har mest i lön bidrar mest helt enkelt.... så undrar vad som menas med att han lånat ut pengar till dig.
    Vad menar han med att han känner sig värdelös.... han kan väl inte rå för att han är introvert....ni är väl bra på olika saker, det gäller att se dom sakerna också.
    Men peppa honom att gå till en teraupet och ta hjälp, dom vet hur man kan hjälpa människor.....
    Lycka till nu och stressa inte, det har ju varit mkt nu som hänt för er. Bra att han tagit ledigt så ni får mer tid tillsammans och prata med varann....

Svar på tråden Min sambo mår psykiskt dåligt och vet inte om han älskar mig längre.
Logga in
Bli medlem