• Wed 2 Nov 2022 13:25
    32165 visningar
    146 svar
    -14 +1
    146
    32165

    Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?

    Det finns nog inget mer oattraktivt i mina ögon än en kvinna som har barn sen tidigare och är på jakt efter en ny man.

    Jag kan absolut tänka mig att ha sex med en sådan kvinna. Det finns många fysiskt attraktiva kvinnor som är ensamstående mammor men som partner? Nej, det är nästan lite skämmigt att behöva dra med sig henne på olika fester och presentera henne samt kanske behöva nämna att hon har bagage som man nu måste dras med.

    Men det jag undrar är om NI kvinnor som är ensamstående mammor är medvetna att många killar tycker att ni hamnar lite lägre ner på intresselistan för att starta ett förhållande med?
    visst det finns en och annan snigelfarsa med ungar som är säkert i samma situation men det är nog väldigt få män utan barn sen tidigare som vill inleda något seriöst med er.

  • Svar på tråden Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?
  • Anonym (Kvinn­a 40+)
    Fri 4 Nov 2022 16:40
    #61

    Änka förvisso men har barn .
    Jag har nog snarare känt tvärtom.
    Många män som vill ha seriöst just för att jag är färdig med barnbiten. 
    Min sambo sedan några år har själv inga barn i bagaget men är väldigt nöjd.
    Sen finns det såklart players som du kanske är , som inte är man nog att reda ut en relation med bagage.
    Tur det finns kvinnor utan barn så du inte blir utan ligg

  • Anonym (Dumpa­d?)
    Fri 4 Nov 2022 17:00
    #62
    +2
    Anonym (Kalle) skrev 2022-11-04 05:17:30 följande:
    Nu är jag inte ts men jag håller med honom fullt ut.

    Så kastar tillbaka bollen och säger, håll dig undan mig. Har inget intresse att dejta morsor med gnälliga ungar som ska tas hänsynt till i tid och otid.

    Och nog kan man vara man alltid, utan att rodda andra ungar. Du kallar alltså alla män som dissa dig pga dina avkommor för ytliga småpojkar? Är det så besvärligt att bli dissad? Blir du verkligen så kränkt?
    Fast det är väl ganska stor skillnad på att välja bort folk för förhållande och på att anse att de är ?lägre i rang??
    Om jag skulle ta en sväng på ICA är det bara någon enstaka av alla män jag möter som jag skulle kunna tänka mig att dejta, men jag känner inget behov av att rada upp alla de andra männens tillkortakommanden och skriva ett inlägg om det på Familjeliv. ?Vet alla ni män med mustasch att ni är lägst i rang!?? (Inget jag tycker, men som ett exempel) Att man gör så tyder ju bara på något slag mindervärdeskomplex.
  • Anonym (Och efters­om)
    Fri 4 Nov 2022 17:58
    #63
    SthlmsKillen skrev 2022-11-02 13:25:01 följande:
    Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?

    Det finns nog inget mer oattraktivt i mina ögon än en kvinna som har barn sen tidigare och är på jakt efter en ny man.

    Jag kan absolut tänka mig att ha sex med en sådan kvinna. Det finns många fysiskt attraktiva kvinnor som är ensamstående mammor men som partner? Nej, det är nästan lite skämmigt att behöva dra med sig henne på olika fester och presentera henne samt kanske behöva nämna att hon har bagage som man nu måste dras med.

    Men det jag undrar är om NI kvinnor som är ensamstående mammor är medvetna att många killar tycker att ni hamnar lite lägre ner på intresselistan för att starta ett förhållande med?
    visst det finns en och annan snigelfarsa med ungar som är säkert i samma situation men det är nog väldigt få män utan barn sen tidigare som vill inleda något seriöst med er.


    Och eftersom kvinnan haft sexliv(troligen) , en man och barn så är det inte lika synd om henne om hon får problem att hitta ny man. 
  • Anonym (Och efters­om)
    Fri 4 Nov 2022 18:00
    #64
    Anonym (Dumpad?) skrev 2022-11-04 17:00:28 följande:
    Fast det är väl ganska stor skillnad på att välja bort folk för förhållande och på att anse att de är ?lägre i rang??
    Om jag skulle ta en sväng på ICA är det bara någon enstaka av alla män jag möter som jag skulle kunna tänka mig att dejta, men jag känner inget behov av att rada upp alla de andra männens tillkortakommanden och skriva ett inlägg om det på Familjeliv. ?Vet alla ni män med mustasch att ni är lägst i rang!?? (Inget jag tycker, men som ett exempel) Att man gör så tyder ju bara på något slag mindervärdeskomplex.
    Håller med att det inte är så trevligt att skriva på det sättet.
    Men det är liknade som kvinnor kan göra när de skriver sina preferenser. 
    Brutalt ärliga utan finskänslighet. 
  • Anonym (Och efters­om)
    Fri 4 Nov 2022 18:01
    #65
    +1
    SthlmsKillen skrev 2022-11-02 13:25:01 följande:
    Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?

    Det finns nog inget mer oattraktivt i mina ögon än en kvinna som har barn sen tidigare och är på jakt efter en ny man.

    Jag kan absolut tänka mig att ha sex med en sådan kvinna. Det finns många fysiskt attraktiva kvinnor som är ensamstående mammor men som partner? Nej, det är nästan lite skämmigt att behöva dra med sig henne på olika fester och presentera henne samt kanske behöva nämna att hon har bagage som man nu måste dras med.

    Men det jag undrar är om NI kvinnor som är ensamstående mammor är medvetna att många killar tycker att ni hamnar lite lägre ner på intresselistan för att starta ett förhållande med?
    visst det finns en och annan snigelfarsa med ungar som är säkert i samma situation men det är nog väldigt få män utan barn sen tidigare som vill inleda något seriöst med er.


    Och det ligger inte bakom något handikapp varför kvinnan exempelvis haft en make.
    Det är en vanlig kvinna som tagit egna beslut över sitt liv. 
  • Anonym (Singe­lmammo­rs vän)
    Fri 4 Nov 2022 18:02
    #66
    +1
    Anonym (Daisy) skrev 2022-11-04 16:22:12 följande:
    Tror du att de skulle bry sig om vad du tycker, som du så modigt vågar säga rätt ut?
    Jag är normal nog att inte säga den typen av sårande saker rätt ut. Men i tråden sägs rätt ut att människor mellan 40-50 utan barn saknar erfarenhet och att singelkvinnor med barn saknar värde. Så jag fokuserade på föräldraskap. 
  • Anonym (Och efters­om)
    Fri 4 Nov 2022 18:04
    #67
    Anonym (vet) skrev 2022-11-02 13:35:50 följande:
    Vet pappor som lämnat sina ungar att dom är lägre i rang?

    Finns nog inget mer oattraktivt i mina ögon än en man som dumpat sina ungar på mamman och är på jakt efter en ny kvinna. Jag kan knappt ens tänka mig att ha sex med en sån man, än mindre ha en relation. 

    Det vore skämmigt att dra med honom på fester och presentera honom och behöva nämna att han har ungar som han struntar i. 

    Men det jag undrar är om NI män som lämnat era ungar är medvetna om att många kvinnor tycker att ni hamnar mycket längre ner på intresselistan för att starta ett förhållande?
    Det är allstå åsikter som är dina sexuella preferenser också?
    Så det är okej om en man tänder inte på feminister och tänder endast på hemmafruar?
    Och ens sexuella preferenser ska man inte kunna påverka hör jag ofta. 
  • Anonym (Leve kvinno­r)
    Sat 5 Nov 2022 18:53
    #68

    Du har tydligt missuppfattat hela skälet till varför kvinnor är ensamstående! 

    Männen har inte varit tillräckliga fadersmaterial och brustit i vad en man ska klara av leva upp till. Om män var bättre fäder och partners hade ensamstående kvinnor inte existerat och barn hade sluppit förlora sina papper och få sån rutten manssyn.

    En ensamstående kvinna är så otroligt stark och en gåva för varje man som har ett hjärta och en mognad. Du verkar dock rutten så det stinker.

    Tycker synd om dig för att du är så korkad. Eller förresten NEJ; "Jag tycker bara du har en skruv lös och sprider dynga"!

  • Anonym (Leve kvinno­r)
    Sat 5 Nov 2022 18:54
    #69
    Anonym (Leve kvinnor) skrev 2022-11-05 18:53:51 följande:

    Du har tydligt missuppfattat hela skälet till varför kvinnor är ensamstående! 

    Männen har inte varit tillräckliga fadersmaterial och brustit i vad en man ska klara av leva upp till. Om män var bättre fäder och partners hade ensamstående kvinnor inte existerat och barn hade sluppit förlora sina papper och få sån rutten manssyn.

    En ensamstående kvinna är så otroligt stark och en gåva för varje man som har ett hjärta och en mognad. Du verkar dock rutten så det stinker.

    Tycker synd om dig för att du är så korkad. Eller förresten NEJ; "Jag tycker bara du har en skruv lös och sprider dynga"!


    "pappor"
  • Anonym (B_la)
    Sat 5 Nov 2022 19:52
    #70

    Rätt uppenbart att TS slickar sina sår efter att ha blivit dumpad av en kvinna med barn. Buhu, förstår hon inte att det är jag som är kapet!? 
    Jag måste skriva en tråd på Familjeliv så att de förstår att jag är den heta i sammanhanget och jag är den som avgör om det ska bli relation eller inte. *fulgråter*

    Lol. Om det vore en vedertagen sanning så skulle du inte behöva skriva den här. 

    INGEN attraktiv människa behöver uttala att de är högre i rang av någon anledning. Oavsett vad som gör denne attraktiv. 

    TS framstår som dryg, lite dum och självcentrerad. Och dessutom elek för den eventuella stackare som inte ser igenom ditt inlägg. Som någon skrev, den som har barn har insikt i hur det är att han ansvar för en annan människa. Det bygger styrka, självinsikt och ledarskap. Men jag har full förståelse för att det inte är egenskaper du kan eller vill se i en kvinna. 

Svar på tråden Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?