• Gjona

    Vågar inte ha sex med någon.

    hej,

    Jag har varit sexuellt aktiv i några år men på det senaste vågar jag inte ens tänka tanken på att ligga me någon. Blir inte tänd utan blir me äcklad av mig själv när ja tänker på sex o på vilka jag legat me innan. Jag är i 20 års åldern och borde ju egentligen vilja utforska snarare än att bli äcklad av min kropp. har inte alltid varit såhär utan började efter min destruktiva relation som varade i 2 år. Sista tiden kände jag ingenting alls för honom men kunde ej lämna så fick tvinga mig till att ha sex även om kroppen ba ville krypa ihop..

    har Någon av er upplevt detta innan ? Vad ska jag göra för att sluta tänka såhär och ändå våga vara me någon seriöst eller oseriöst? behöver era råd!

  • Svar på tråden Vågar inte ha sex med någon.
  • Anonym (hmm)

    Ta en paus i några år. Man måste inte ligga ligga ligga hela tiden. Jag som snygg kille tog paus under 7-8 år. Jag tröttnade på alla tillfälliga ligg och sedan mådde dåligt över hur många jag legat med. 


    Satsa på att finna dig själv istället. Gör aktiviteter som du blir glad av och bygg på dig kunskaper stora som små. Gå inte in i något förhållande om du inte är redo för för det. Man sårar bara den andre / andra genom sitt kalla beteende. Vilket är helt onödigt. Så håll dig för dig själv tills du känner dig redo igen och överkommit dina negativa känslor. 


    Ingenting kan bli ogjort som man redan har gjort. Antingen fastnar man i det o mår dåligt ett tag eller så accepterar man, släpper det o går vidare.

  • Anonym (Omständigheter)

    Det låter som att du varit med om sexuella övergrepp, iom att du skriver att du haft sex mot din vilja. Har du gått i terapi för att läka efter destruktiv relation? Om inte försök hitta någon som är kunnig i området och läk dig sj. Gärna någon traumaterapi som involverar kroppen då detta läker bättre än vailig samtalsterapi, eft och emdr kan också vara bra terapiformer. EfT kan du göra hemma själv.

    Sexuellt behöver du också läka, känner du någon lust till självsex? Du kanske behöver lära känna din kropp, dina gränser, din njutning etc på nytt och utforska det på helt egen hand kan vara ett stort steg? Det är absolut ingen stress med att ligga runt eller att ligga med andra o "utforska", mem blir mer oroad av omständigheterna som lett till dina känslor. 

  • Anonym (A)

    Nu var det ungefär 10 år sedan, men då jag var lika gammal som du så var jag med om samma. 


    Jag kände vare sig attraktion eller upphetsning, men ville av någon anledning inte lämna relationen. Varje gång han initierade sex så tvingade jag mig själv. Han kunde dessutom göra saker som jag egentligen aldrig skulle ha sagt ja till. I efterhand så känns det som att jag utsatte mig själv för övergrepp. 


    För mig tog det tid att få ett bra sexliv efter det. Dessutom behövde jag förstå mina egna behov för att kunna ha ett bra sexliv. Idag har jag ett bra och spännande sexliv på mina premisser.

    Det är aldrig en bra idé att ha sex om man inte vill eller tvinga sig själv att passera gränser man inte vill passera.

  • Anonym (Herren)

    Tá paus, chilla men däremot tycker jag du själv ska scrolla runt på nätet för att se om det är något som kan förändra din mentala bild. Kolla på olika kategorier av porr, läs erotiska noveller, börja fantisera och skriva dina egna noveller för att få pusselbitar på plats.
    Köp sexleksaker och börja experimentera o träna fysiskt o mentalt.

Svar på tråden Vågar inte ha sex med någon.