• Sat 5 Nov 2022 17:09
    6527 visningar
    3 svar
    3
    6527

    Psykiskt sjuk mamma

    Min mamma är psykiskt sjuk, sitter nu på rättspsykiatri sedan 2021 april och nu letar sov lägenhet till henne och redo att släppa henne. Enda anledningen är för att de inte vet vad hon gjort mig mig och mina syskon sen tidigare ( hon åkte in för försök till mordbrand och blev inlagt för ? tillfällig psykos? vilken jag vet är en feldiagnos?). jag är verkligen inte redo för att hon ska komma ut. Är så otroligt sur på henne för allt hon gjort mig och min familj, min mormor och min syster på 25 år som gått igenom mest av alla manipuleras av mamma. Hon pratar alltid om vad vi ska göra i framtiden och när jag hör hennes röst blir jag sårbar och så himla mammig, medans efter så blir jag irriterad på mig själv hur jag kan låta henne prata som en mamma med mig, hon är inte värd mig. Vad ska jag göra? 

  • Svar på tråden Psykiskt sjuk mamma
  • Kockob­ello
    Sat 5 Nov 2022 17:15
    #1

    Du ska inte ha med henne att göra. Bygg upp din egen tillvaro istället, i positiv anda och utan sjuka individer involverade.

  • Sat 5 Nov 2022 17:39
    #2
    +1

    Ha ingen kontakt alls. Om hon en dag blir nåt så när frisk, ber om förlåtelse och har ett ordnat liv då kanske möjligen ni kan ha en relation igen. Men inte i nuläget.

  • Sat 5 Nov 2022 18:34
    #3
    +1

    Säg upp kontakten med hon 

Svar på tråden Psykiskt sjuk mamma