• HannaHQ

    Kort lutealfas efter P-Piller, erfarenheter?

    Hej! 


    Jag har också detta, slutade med p-piller i september 2021, första mensen i december 2021 och regelbunden menscykel på ca 30-34 dagar. Oftast ägglossning dag 26-28 och ca 6 dagar luteasfas. Vi har aktivt försökt få barn i ca 1 års tid men utan resultat tyvärr, har dessutom spottings from ca 2 dagar efter ägglossning till mens så vi har beslutat oss för att nu gå vidare med en utredning. 

  • HannaHQ

    Jag har samma tanke gällande progesteronet, vore mest logiskt om det vore så. Jag har dock aldrig varit gravid eller fått missfall Utan mensen kommer alldeles för tidigt för att jag ens skall hinna tänka på det. Tar clearblue digitala ägglossningstest dag 17-28 ca varje månad för att tracka och se om nått mönster finns osv.


    Vi fick faktiskt en tid 28/12 tidigare idag då vi stod på väntelista, känns väldigt skönt att ha den bokad och att man nu har ?startat? igång den processen även om man såklart också är nervös över eventuella svar. Vi väljer en privat klinik men som har avtal med regionen och behövde ej remiss till första mötet. Då kommer vi att träffa en fertilitetsläkare, gå igenom vår situation och ta blodprover, ev vaginalt ultraljud mm och sedan får min man en remiss för spermaprov berättade hon över telefon. Jag var där i juni och spolade äggledarna mm och tyckte om själva kliniken :) 
    hur tänker du/ni gällande utredning?

Svar på tråden Kort lutealfas efter P-Piller, erfarenheter?