• Mon 21 Nov 2022 17:35
    2079 visningar
    5 svar
    5
    2079

    Nytt färskförsök direkt efter misslyckat FET?

    Någon som har erfarenhet av att starta ett nytt färskförsök på mensen som kommer vid ett misslyckat FET, dvs inte låta det gå en cykel emellan?

    Har åldern emot mig och kliniken säger att det är ok att göra ett nytt färskförsök direkt även om man oftast  väntar en cykel. 


    Jag har tagit en Ovitrellespruta och sen strax innan återföringen tar jag Lutinus , annars inga mediciner detta FET.

    Berätta hur du gjorde och varför och gärna också hur det gick !

  • Svar på tråden Nytt färskförsök direkt efter misslyckat FET?
  • Tue 22 Nov 2022 20:36
    #2
    Dibella skrev 2022-11-22 13:56:01 följande:

    Det ska inte vara några konstigheter att göra det efter ett FET eftersom det oftast inte handlar om samma mängd stimulering, mediciner samt behov av återhämtning som efter en IVF stimulering.


    Det som brukar vara vanligt däremot är att man väntar en cykel emellan IVF och FET, för att maximera chanserna.


    Om kliniken säger att det är okej att köra igång så lita på det, såvida du själv inte önskar tid emellan för ditt egna måendes skull.


    Så sant.
    Det som får mig att tveka egentligen är min ålder - fyller snart 42 och det känns som om varje månad är värdefull. Dock åker vi bort över jul ( utomlands till släkt) och jag nojar lite för flygresan. Vet att det inte ska påverka men det känns ändå lite oroligt på nåt sätt. Hade hellre varit hemma i lugn och ro :) Tycker dessutom att jag läser om så många som blir överstimulerade och det vill jag gärna inte bli inför en resa? 
    Svårt.
  • Wed 23 Nov 2022 16:04
    #4
    Dibella skrev 2022-11-23 07:57:52 följande:
    Man hittar alla möjliga sätt att oroa sig när det kommer till IVF, kan förstå att du inte är så sugen på att bli ev. överstimulerad och behöva resa. Hur gick det vid förra stimuleringen? Oftast om man har väldigt bra äggreserv som risken finns där. Förstår att du känner stress med åldern och att hinna med.

    Så är det verkligen. 


    När det gäller ös oroar  jag  mig  säkert i onödan. Jag är trots allt 40+ . Har ett AMH värde på 2.0 vilket jag är tacksam för men det är ju inget extremt . 


    Egemtligen är det ? bara? åldern som stressar mig för det skulle kännas lugnast att ta en paus nu över december då det är mycket på jobbet och  inför jul. Och så reser vi som sagt iväg ett par dagar innan jul. 


    Men jag är rädd att förlora värdefull tid . Vill det här så mycket och vill känna att jag försökt till 110%.


    Ska försöka landa i ett beslut men det är inte lätt. 


     

Svar på tråden Nytt färskförsök direkt efter misslyckat FET?