• Nathal­1e
    Thu 24 Nov 2022 08:21
    2724 visningar
    4 svar
    4
    2724

    Första ivf-försöket. Inga ägg till frysen, lyckad graviditet fram till v. 7 - fördröjt missfall

    Hej alla där ute, 

    det är första gången jag vänder mig hit efter ett år av läsning på detta forum. 


    Känner att jag behöver lite moraliskt stöd. 


    Jag och min partner har försökt att bli gravida i över ett års tid och nu har vi äntligen fått hjälp med IVF. 


    Första IVF behandlingen hittade läkaren inte min vänstra äggstock, sa att den kan vara svår att hitta. Efter 3 ultraljud och miljoner människor vid varje tillfälle hittade de den fortfarande inte men min högra verkade fungera bra på behandlingen. Det plockades ut 13 ägg varav 11 mogna och 3 befruktades. Ett sattes in men inget gick att frysa. 


    Plussade på stickan, överlyckliga! Inga större gravidsymtom förutom extrem trötthet, ?växtvärk? och lite ömmande bröst. Går på ultraljudet v. 9 och inga hjärtslag. Blev så chockad. Bokades in en vecka senare för att vara på säkra sidan att fostret inte bara var lite seg att växa. Nix, jag har just varit med om ett fördröjt missfall. Blir bokad på remiss för missfallsbehandling 1 vecka senare. Nu, 2 veckor efter missfallsbehandlingen - med tabletter - såg allt bra ut och fick reda på att jag har ägglossning om några dagar. Känner att jag har svårt att glädjas åt ägglossningen då det inte funkat på egen hand tidigare och vi kan inte, pga. julledighet, påbörja en ny behandling förrän efter jul. Denna ständiga väntan gör mig tokig och jag känner inte heller att jag har någon att prata med gällande detta varför jag vänder mig hit.


    Någon som varit med om liknande och har Happy ending? För just nu har jag svårt att hålla mig positiv och skulle behöva lite positivitet. 

  • Svar på tråden Första ivf-försöket. Inga ägg till frysen, lyckad graviditet fram till v. 7 - fördröjt missfall
  • Nathal­1e
    Mon 28 Nov 2022 16:53
    #3
    +1

    Det känns skönt att höra att det faktiskt kan gå även om det för oss IVF:are kan ta lite tid. Jag hoppas innerligt för din skull, Skruk, att allt även se bra ut på nästa ultraljud. Håller alla tummar för er skull. 

Svar på tråden Första ivf-försöket. Inga ägg till frysen, lyckad graviditet fram till v. 7 - fördröjt missfall