• Anonym (x)

    Hjälp, tips på vad jag kan bli beroende utav!

    Har brukat en illigal drog 10 år tidigare. O nu kan jag inte dricka alkohol längre. 


    Jag har ett visst behov utav att ha ett beroende utav någonting. O nu när jag har lagt den illigala drogen på hyllan så tänkte jag att jag skulle gå tillbaka till alkoholen, men klarar inte det.


    Inte ens vitt vin får jag ner mer än mindre än ett halvt vinglas. Sen häller jag alltid ut resterande då jag inte klarar lukten av alkoholen.


    Tänkte ju sluta röka cigg med då jag blir påtagligt påverkad i negativ form. Vill ej utveckla det för att inte outa mig på något sätt. Men cigg går bort.


    Obs. Med beroende menar jag att jag alltid behöver berusa mig med något under fredag o ev lördagar.


    Så inte illigal drog, inte alkohol o inte cigg. Va tusan mer kan man vara "beroende" utav?


    Snus räcker inte. O dricker inte kaffe. 

  • Svar på tråden Hjälp, tips på vad jag kan bli beroende utav!
  • Anonym (x)
    Anonym (B) skrev 2022-11-28 19:27:53 följande:

    Lustgas? Det är lagligt men ganska dyrt i längden. En tub räcker typ 40 min om man vill vara konstant hög. 


    Superide! Bara det att jag läste om någon kvinna som festat på det o kan inte gå idag längre. Så nej tack. Men tack för tipset !  Någon annan ide ? 
  • Anonym (Stegräknaren)

    Jag är ganska beroende av choklad. Det är både trevligt och lagligt, och äter man mörk choklad blir man inte fet lika fort.

    Om man sedan kombinerar det med beroende av endorfiner från långa joggingturer så funkar det utmärkt.

  • Anonym (Stegräknaren)
    Anonym (B) skrev 2022-11-28 19:35:30 följande:
    Jag vill inte försköna något men jag känner flera och vet om ännu fler som tar lustgas varje helg. Ingen skada skedd. Man ska nog ha extrem otur ifall man blir skadad av lustgas.
    Tja, läkaren här säger ju att de ser fall med ungdomar varje vecka, så det är nog inte så ovanligt. Och det är då när bara 9% av ungdomar svarar i enkäter att de testat lustgas någon gång senaste året.

    www.glamourmagazine.co.uk/article/laughing-gas-long-term-effects
  • EnAnonumius
    Anonym (B) skrev 2022-11-28 19:35:30 följande:
    Jag vill inte försköna något men jag känner flera och vet om ännu fler som tar lustgas varje helg. Ingen skada skedd. Man ska nog ha extrem otur ifall man blir skadad av lustgas.
    Nä nä ingen skada skedd..
    Du kanske skall förmedla det du skriver här till giftinformationen.se med.. De verkar ju ha missat ditt budskap om att "ingen skada skedd".

    https://giftinformation.se/aktuellt/lustgas/

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Suga-MAMA)

    Tja, du kan ju bli beroende av socker. Det är lika beroendeframkallande som kokain, om inte mer. Ju mer man brukar, desto mer vill man ha. Efter intagande så mår man toppen, dvs ett litet tag. Och man mår dåligt om man inte får det. Lite trista biverkningar som hål i gaddarna och fettvalkar, men, men. 

  • Xlr8
    Anonym (x) skrev 2022-11-28 19:24:29 följande:
    Hjälp, tips på vad jag kan bli beroende utav!

    Har brukat en illigal drog 10 år tidigare. O nu kan jag inte dricka alkohol längre. 


    Jag har ett visst behov utav att ha ett beroende utav någonting. O nu när jag har lagt den illigala drogen på hyllan så tänkte jag att jag skulle gå tillbaka till alkoholen, men klarar inte det.


    Inte ens vitt vin får jag ner mer än mindre än ett halvt vinglas. Sen häller jag alltid ut resterande då jag inte klarar lukten av alkoholen.


    Tänkte ju sluta röka cigg med då jag blir påtagligt påverkad i negativ form. Vill ej utveckla det för att inte outa mig på något sätt. Men cigg går bort.


    Obs. Med beroende menar jag att jag alltid behöver berusa mig med något under fredag o ev lördagar.


    Så inte illigal drog, inte alkohol o inte cigg. Va tusan mer kan man vara "beroende" utav?


    Snus räcker inte. O dricker inte kaffe. 


    Du har kanske redan en förkärlek för opiater, så varför inte Endorfin. Du kan vara hög alla dagar i veckan. Syns ej på pissprov på jobbet Heller. Bara fördelar.
  • Anonym (Tuber)

    Du som skrev om lustgas, tar du det nån gång så är det inte så stor risk d händer dig nått men sitter du o tar den där gasen flera dagar i veckan så bör du sluta. 
    Jag har själv suttit och tagit lustgas hela sommaren slutade efter 3 av mina vänner hamna i sjukhuset. Ena sitter frf i rullstol och kommer nog aldrig kunna gå igen han har daglig smärta i ryggen så han behöver gå på starka smärtstillande, ena kan knappt ens prata längre, den tredje hade tur och återhämtat sig väldigt bra efter veckors tid i sjukhus.  
    Har sett flera människor svimma o ramla när dom tagit gasen en vän ramlade ner på huvudet och fick fraktur i naken/övre ryggen.
    jag har själv fått en Ep på tub där jag avsvimmad och bara ligger o skakar vilket du får när du tagit för mycket och har sån syrebrist att man kan dö. 
    grejen med lustgas är kicken håller några minuter drf andas du in den nån stop vilket gör syre brist i hjärnan, och gasen gör så du får B12 brist vilket kan leda till nervskador och mycket annat, även om du tar tillskott av B12 så äter gasen upp d lika fort som du fyller på. Gasen är även sjukt stark psykiskt när kicken börjar gå ut så är allt du kan tänka på du vill ha mer gas och du blir seg din hjärna känns som en smet och helt bränd. Den är så stark psykiskt att jag har sett jätte många bråka över just gas för dom vill ha mer eller tycker nån annan tar för mycket så det inte räcker till dom även folk som aldrig annars bråkar, gasen gör folk desperata efter mer. Även fått psykoser av tub din hjärna typ uppfattar saker runt om dig på ett onormalt sett. 


    Jag hade tur men ändå så känner jag att mitt minne blivit extremt mycket sämre efter lustgas och även min närmaste tjejkompis har fått nervryckningar efter vårat tubande. Vi båda ångrar vårt tubande 


    En balong gör oftast inte stor skada men du vet inte hur mkt B12 du har i kroppen så du vet inte hur mkt du kan ta tills du får komplikationer 

  • Anonym (Em)
    Bdsm-sex. Du känner dig berusad och blir beroende :) 
Svar på tråden Hjälp, tips på vad jag kan bli beroende utav!