• Anonym (liisa)

    Avstå från att berätta när barnen börjar menstruera i era julbrev

    Snälla föräldrar om ni ska skriva julbrev där ni berättar om året som gått -avstå från att redogöra för om döttrarna börjat menstruera.
    -Det är integritetskränkande mot barnet 
    - ingen är intresserad av att få veta

    Fick ett sådant julbrev en gång och ryser fortfarande vid tanken.

    Har ni också fått absurd information i era julbrev?

  • Svar på tråden Avstå från att berätta när barnen börjar menstruera i era julbrev
  • Anonym (-)

    Har aldrig ens hört talas om föräldrar som skulle komma på tanken ens. Kan det verkligen vara på riktigt?

  • Anonym (liisa)
    Anonym (-) skrev 2022-11-30 21:45:53 följande:

    Har aldrig ens hört talas om föräldrar som skulle komma på tanken ens. Kan det verkligen vara på riktigt?


    Ja, tyvärr. Jag fick ett julbrev med årets händelser och där fanns sådan information
  • Anonym (Byt)

    Nej, det har jag naturligtvis aldrig fått. Byt umgänge.

  • Anonym (Sara)

    Julbrev? Vad är det för något? Är det alltså ett brev man skickar till släkt och vänner där man skriver om saker/händelser som hänt under hela året? Varför kallar man det då julbrev och inte årsbrev? 

  • Anonym (liisa)
    Anonym (Byt) skrev 2022-11-30 21:50:14 följande:

    Nej, det har jag naturligtvis aldrig fått. Byt umgänge.


    Umgänget blev glesare efter det
  • Anonym (liisa)
    Anonym (Sara) skrev 2022-11-30 21:50:59 följande:

    Julbrev? Vad är det för något? Är det alltså ett brev man skickar till släkt och vänner där man skriver om saker/händelser som hänt under hela året? Varför kallar man det då julbrev och inte årsbrev? 


    Det skickas i samband med att man önskar God Jul, därav namnet julbrev
  • Anonym (liisa)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-30 21:53:03 följande:

    Julbrev?


    Ja där står allt som hänt under året och vad familjen gjort.
    Åsa började femman och på vi åkte på semester till Öland osv
  • Anonym (Maria)

    Julbrev har jag aldrig fått eller skrivit. Bara enkla julkort med kortare hälsningar och lite sånt. 

  • Anonym (Hmm...)

    Varför julbrev? Pratar man inte på hela året är väl inte årens händelser det minsta intressant ens under jul. Trams!

Svar på tråden Avstå från att berätta när barnen börjar menstruera i era julbrev