• Anonym (Dagdr­ömmare­n)
    Thu 1 Dec 2022 13:29
    1400 visningar
    13 svar
    13
    1400

    Är vår vän intresserad av mig? Vi är båda gifta.

    Jag och min man har varit tillsammans i närmare 20 år. Har tre barn tillsammans. Allt funkar,vi hjälps åt med det mesta och bråkar typ aldrig... men det har blivit rätt mycket tristess och vardag.

    Vi brukar umgås med några andra familjer och en av männen där är jag väldigt förtjust i. Hade lätt kunnat falla för honom om jag var singel. Jag kanske till och med gjort det redan. Även han har äktenskap men jag vet att det inte är bra mellan dem.

    Jag funderar lite om det kan vara så att han är intresserad av mig... När vi ses, alla familjer, så väljer han alltid att sitta bredvid mig. Rätt vad det är kan han utbrista "men jag har ju inte kramat dig idag!" och så kramar han mig hårt, han ger mig smeknamn (som ingen annan kallar mig), får han en chans till kroppskontakt så tar han den... Tex när vi satt bredvid varandra en sommar då vi satt ute, jag hade kort klänning på mig och ett av mina barn hade gjort ett litet torn av stenar på mitt lår. Hade det så en stund, sen tar han handen och liksom smeker handen efter mitt lår och plockar bort stenarna...sen sa han "ursäkta, det var inte meningen att ta på dig" eller något i den stilen. Han har nämnt låtar som han säger "jag tänker alltid på dig när jag hör den här låten". Han säger att jag är charmig. Säger att han vill åka på konsert med mig (vi gillar samma musik). Kan inte se att han gör så här med andra i vårat sällskap.

    Nu vet jag inte om jag håller på att bli kär eller om det är tristessen i mitt och min mans äktenskap som skapar fantasier om något annat... Jag dagdrömmer om den andra mannen och skäms... Jag älskar min man men ibland kan jag nästan känna att det vore lika bra om han var otrogen så jag får en anledning till att skilja mig.... S

  • Svar på tråden Är vår vän intresserad av mig? Vi är båda gifta.
  • Anonym (Stopp­)
    Thu 1 Dec 2022 13:43
    #1
    +2

    Jag tänker så här, du har redan bestämt dig för att ditt äktenskap med din man är "trist" och du säger att du vet att den andre mannens äktenskap är "dåligt". Jag tycker att ni var och en ska ta ansvar för er egen situation, gör något åt det! Innan du bjuder in till att inleda en relation med någon annan borde du faktiskt försöka prata med din man och se vad NI kan göra. Alla människor mår bra av att få bekräftelse det är inget konstigt, men det behöver inte betyda att man måste skilja sig för det. Ge varandra en chans att hitta tillbaka till varandra innan du fattar något tokigt beslut och faktiskt så har du ingen aning alls om vad som egentligen pågår i den andre mannens äktenskap...

  • Anonym (Ljuv musik)
    Thu 1 Dec 2022 13:45
    #2

    Du är förälskad och älskar din man, en klassiker. Men du kanske inte vill ha konsekvenserna av att ligga med er vän? Det kan vara så att ni borde dela på er men för att du ska bli tillsammans med er vän kanske det krävs lite mer än att du skulle ha kunnat dejta honom som singel? There is plenty of fish in the sea. Om ni separerar kommer du att kunna undersöka det i lugn och ro. 

  • Anonym (K)
    Thu 1 Dec 2022 13:51
    #3
    +1

    Varför uppmuntrar du hans närmanden när du är gift...? Ha LITE respekt för din man, och killens fru, ok...?

  • Anonym (Dagdr­ömmare­n) Trådstartaren
    Thu 1 Dec 2022 13:53
    #4
    Anonym (Stopp) skrev 2022-12-01 13:43:37 följande:

    Jag tänker så här, du har redan bestämt dig för att ditt äktenskap med din man är "trist" och du säger att du vet att den andre mannens äktenskap är "dåligt". Jag tycker att ni var och en ska ta ansvar för er egen situation, gör något åt det! Innan du bjuder in till att inleda en relation med någon annan borde du faktiskt försöka prata med din man och se vad NI kan göra. Alla människor mår bra av att få bekräftelse det är inget konstigt, men det behöver inte betyda att man måste skilja sig för det. Ge varandra en chans att hitta tillbaka till varandra innan du fattar något tokigt beslut och faktiskt så har du ingen aning alls om vad som egentligen pågår i den andre mannens äktenskap...


    Jag har pratat med min man otaliga gånger...förklarat hur jag skulle önska att vi hade det osv Men han är sorten som "nöjer sig" och tycker inte att det är något problem. Jag skulle vilja ha mer bekräftelse och uppskattning, få höra att jag är fin och att han älskar mig osv...det är han väldigt dålig på och det har jag sagt. Han har alltid varit så, bortsett från när vi var nykära. Därför blir jag osäker på om det kanske det är det jag är ute efter. Känslan av förälskelse typ?
    Den andra mannen är väldigt öppen med att det är dåligt mellan han och hans fru...att han ska hjälpa henne att hitta ett annat boende osv
    Otrogen hoppas jag att jag aldrig kommer att vara... Nu har dessa tankar satt griller i huvet på mig och jag har ingen aning om det är sanna känslor eller bara längtan efter något annat.
  • Anonym (Dagdr­ömmare­n) Trådstartaren
    Thu 1 Dec 2022 13:55
    #5
    Anonym (K) skrev 2022-12-01 13:51:26 följande:

    Varför uppmuntrar du hans närmanden när du är gift...? Ha LITE respekt för din man, och killens fru, ok...?


    Uppmuntrar? Hur menar du nu? Vart har jag skrivit att jag uppmuntrar hans närmanden?
  • Anonym (Dagdr­ömmare­n) Trådstartaren
    Thu 1 Dec 2022 13:57
    #6
    Anonym (Ljuv musik) skrev 2022-12-01 13:45:07 följande:

    Du är förälskad och älskar din man, en klassiker. Men du kanske inte vill ha konsekvenserna av att ligga med er vän? Det kan vara så att ni borde dela på er men för att du ska bli tillsammans med er vän kanske det krävs lite mer än att du skulle ha kunnat dejta honom som singel? There is plenty of fish in the sea. Om ni separerar kommer du att kunna undersöka det i lugn och ro. 


    Mmm...men jag vet ju inte om jag ens vill skilja mig eller om jag är intresserad av den andra mannen? Känner att det lika gärna kan vara tristess i mitt äktenskap som gör att jag inbillar mig saker och dagdrömmer om att få känna mig bekräftad och uppskattad.
  • Anonym (Ljuv musik)
    Thu 1 Dec 2022 14:01
    #7
    Anonym (Dagdrömmaren) skrev 2022-12-01 13:57:46 följande:
    Mmm...men jag vet ju inte om jag ens vill skilja mig eller om jag är intresserad av den andra mannen? Känner att det lika gärna kan vara tristess i mitt äktenskap som gör att jag inbillar mig saker och dagdrömmer om att få känna mig bekräftad och uppskattad.
    Jo. Det är ju själva klassikern. 
  • Anonym (K)
    Thu 1 Dec 2022 14:01
    #8
    +2
    Anonym (Dagdrömmaren) skrev 2022-12-01 13:55:32 följande:
    Uppmuntrar? Hur menar du nu? Vart har jag skrivit att jag uppmuntrar hans närmanden?
    Du sätter inte de gränser man normalt gör om man är i en relation utan låter honom komma dig nära på ett sätt som är för mycket.
  • Anonym (Dagdr­ömmare­n) Trådstartaren
    Thu 1 Dec 2022 14:10
    #9
    Anonym (K) skrev 2022-12-01 14:01:57 följande:
    Du sätter inte de gränser man normalt gör om man är i en relation utan låter honom komma dig nära på ett sätt som är för mycket.
    Ok.. Nä, jag kanske inte säger ifrån eller ger honom en käftsmäll. Men uppmuntra? Då tänker jag att jag hade bjudit ut mig själv eller flirtat. Det har jag inte gjort. Jag har hållit mig "kall"/neutral... Min man däremot kan lätt flirta med andra. Framför mig. Så då behöver han i så fall visa mig respekt också.... Men jag har inte sett det som ett jätteproblem att han gör det helt ärligt. Han är flirtig och jag har lärt mig att han inte menar något...när jag tidigt i förhållandet har ifrågasatt honom någon gång så blir han förvånad "flirtade jag?". Så för honom är det nog heller inget konstigt att någon flirtar med mig. Det är ingen grej för honom...
  • Anonym (Dagdr­ömmare­n) Trådstartaren
    Thu 1 Dec 2022 14:12
    #10
    Anonym (Ljuv musik) skrev 2022-12-01 14:01:26 följande:
    Jo. Det är ju själva klassikern. 
    Ja, så är det väl...medelålders som börjar bli uttråkad i förhållandet...
  • Anonym (Ljuv musik)
    Thu 1 Dec 2022 14:18
    #11
    Anonym (Dagdrömmaren) skrev 2022-12-01 14:12:28 följande:
    Ja, så är det väl...medelålders som börjar bli uttråkad i förhållandet...
    Jag har ett filmtips!

    viaplay.se/film/tack-for-senast-2022
  • Anonym (Dagdr­ömmare­n) Trådstartaren
    Thu 1 Dec 2022 14:21
    #12
    Anonym (Ljuv musik) skrev 2022-12-01 14:18:49 följande:
    Jag har ett filmtips!

    viaplay.se/film/tack-for-senast-2022
    Tack!
  • Anonym (jury)
    Thu 1 Dec 2022 17:16
    #13
    +2
    Anonym (Dagdrömmaren) skrev 2022-12-01 13:29:18 följande:

    Jag funderar lite om det kan vara så att han är intresserad av mig... När vi ses, alla familjer, så väljer han alltid att sitta bredvid mig. Rätt vad det är kan han utbrista "men jag har ju inte kramat dig idag!" och så kramar han mig hårt, han ger mig smeknamn (som ingen annan kallar mig), får han en chans till kroppskontakt så tar han den... 


    Hmm, med familjevänner kramas man normalt så där lite lagom distanserat, när man anländer och evt. också när man går. Utöver det ingen kroppskontakt. Man kramas inte hårt, rätt som det är under kvällen, efter att ha delaktiggjort hela sällskapet om sina avsikter. Man använder heller varje chans till kroppskontakt när man ser en möjlighet till det. 

    Du och din vän verkar flirta rätt grovt och öppet, tydligen i era respektives åsyn. Din man gör tydligen detsamma och låtsas heller inte om att han gör något. Där får ni nog skärpa er båda två. Om ni fortsätter så där blir erat äktenskap inte långvarigt, frågan är bara vem som trillar dit först.
Svar på tråden Är vår vän intresserad av mig? Vi är båda gifta.