• Anonym (Anonym)

    Be tjejen om lov, är det vanligt?

    Hur vanligt är det att män frågar sina flickvänner om lov när man frågar om de vill dricka och umgås? Jag har en polare (vi är i 25 års åldern) och jag frågade honom om han vill komma till mig och ta nån öl och han sa att han skulle höra med tjejen, han säger så väldigt ofta så inte bara denna gång. Verkar vara hon som styr och ställer. Nu blev det ett nej så han stannar hemma. Jag själv har en sambo men jag brukar aldrig be henne om lov. 

  • Svar på tråden Be tjejen om lov, är det vanligt?
  • Jemp

    En självklarhet när man har barn eller andra gemensamma ansvar. Annars spelar det väl inte så stor roll, men många män har ju inte koll på gemensamma planer och kollar därför.

  • Anonym (Anonym)
    Jemp skrev 2022-12-02 16:19:23 följande:

    En självklarhet när man har barn eller andra gemensamma ansvar. Annars spelar det väl inte så stor roll, men många män har ju inte koll på gemensamma planer och kollar därför.


    Dom har inga barn och dom skulle bara vara hemma, inga gemensamma planer
  • Anonym (Madde)

    Min frågar för han kan ha glömt något annat som kan krocka. Har inga problem med att han träffar sina kompisar.

  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-12-02 16:20:36 följande:
    Dom har inga barn och dom skulle bara vara hemma, inga gemensamma planer
    Du är hennes konkurrent.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-12-02 16:20:36 följande:
    Dom har inga barn och dom skulle bara vara hemma, inga gemensamma planer
    Ja jag tycker man berättar det för den andre. Kollar om man ska göra något och delvis frågar av respekt. 
  • Anonym (E)

    Eller också bara en man som inte själv vågar ska nej till att umgås utan skyller istället på att tjejen sa nej.

  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (E) skrev 2022-12-02 17:02:09 följande:

    Eller också bara en man som inte själv vågar ska nej till att umgås utan skyller istället på att tjejen sa nej.


    Det där är nog rätt vanligt 
  • Anonym (Mimmi)

    Har man inga gemensamma småbarn så finns det ingen anledning att fråga partnern, såvida man inte pratat om att ev göra något.

    Att ha det så vore som att leva i ett fängelse.

  • Anonym (g)

    Är väl självklart man kollar med sin sambo. Denne kan köpt hem mat till middagen eller så är killen en oorganiserad jävel vars sambo har koll om de har andra planer. Kan vara en backup som någon nämnde eller att de behöver tid ihop.

Svar på tråden Be tjejen om lov, är det vanligt?