• Anonym (Kimch­i)
    Mon 5 Dec 2022 08:17
    118254 visningar
    342 svar
    +3
    342
    118254

Kan inte gå vidare

Släpp killen och sök hjälp för din egen skull. 

• Anonym (Kimch­i)
    Mon 5 Dec 2022 19:32

Ta kontakt med din hälsocentral och boka en tid eller ett bedömningssamtal hos kuratorerna. Där berättar du vad du upplever och vad du vill ha hjälp med. Att skäppa och gå vidare. Efter det kommer du att gå förslag om vilken typ av samtal som blir bästa hjälpen för dig. Unna dig det. Ta kontakt. Det kommer att leda till ett bättre mående flr dig. 

Sedan beror det på din åkder om du ska till unga vuxna eller så men det får du hjälp med. Ring i morn bitti eller logga in via 1177 för att söka kontakt. 

• Anonym (Kimch­i)
    Wed 7 Dec 2022 11:27
    +1

Vad bra att du tog kontakt. När ska du dit på första samtal? Vad hon trodde eller inte, sköterskan, kan du strunta i. Hon är där för att hjälpa dig. Inte döma dig. Det gör du så bra själv. Du anar inte hur många som gråter när de väl får tummen ur och söker hjälp. Det ingår. Huvudsaken du tar tag i det här och inte slösar bort mer värdefull tid som du istället ska ha till att leva. 

• Anonym (Kimch­i)
    Sat 10 Dec 2022 18:42
    +1

Nämen vad du ältar. Bra att du ska få hjälp. 

Om det handlade om std så har du meddelats från värden som anmodar dig till provtagning. Smittspårning. Han ljuger bara. 

Men hur har du kommit fram till att han hatar dig? Vad grundar du det på? Gissningar och hörsägen. 

Släpp honom. Bara släpp. Blocka lyssna inte på skvaller. Du behöver verkligen ta tag i det där. Spelar ingen roll hur mycket svinaktigheter du räknar upp. Du landar alltid att det är fel på dig. 

Visserligen har du en del issues du behöver putsa till men ditt största problem är att du lagt över hela ditt liv i en annans händer. Till en skithögs händer. Är det rimligt. Fundera också på om en väninna kom till dig och var ledsen o h berättade samma historia som din. Vad skulle du säga till henne? 

• Anonym (Kimch­i)
    Mon 12 Dec 2022 23:00
    -3
    Anonym (Matilda) skrev 2022-12-12 20:44:26 följande:

Separationsångesten eller vad det är för vidrigt jag känner är värre än någonsin idag :( . Snart är det jul och jag kan inte förstå hur jag ska klara den utan honom och må så här dåligt och sen är det ett helt nytt år utan honom. Önskar av hela mitt hjärta att han hör av sig men det vore kanske att be om mirakel. Känner mig som en galning rakt igenom. 

Är du medveten om vad du håller på med? 

Nu får du banne mig skärpa dig. Ta dig samman och sluta tråna och äkta över något som inte blir. Du målar upp en fantastisk kärlekshistoria för att sedan berätta hur illa han behandlat dig. Det svajar rätt rejält! 

Hur i helskotta kan du sätta allt fokus på en person som inte vill ha med dig att göra. Hela ditt liv kretsar kring honom. Bli självständig! Du kan nog vara en galning rakt igenom. Verkar inte bättre. Alla här berättar vad du borde göra men du sitter ändå och gnäller. 

Håller med de som säger att du bör söka akut. Du kommer att krackelera och slösa bort en jul. Till att börja med. 

• Anonym (Kimch­i)
    Tue 13 Dec 2022 07:17
    -1
    Anonym (Hm) skrev 2022-12-12 23:12:48 följande:

Kimchi: är du en sån som säger till folk med depression att rycka upp sig också? Eller att tänka positivt?🤦?♀️

Jag säger definitivt inte det till en deprimerad person. Men att välja att älta och tråna är allt annat än sunt. Något fattas henne helt klart. Det har frågats om vad han har att vinna på att manipulera och vara elak. Ställ nästa fråga. Vad har hon att vinna på att klamra sig fast i offerrollen? Vad är hennes vinst? 

En mild push att söka vård och tala ur skägget är en väg att gå. Att dalta och tycka synd om är kontraproduktivt. 

• Anonym (Kimch­i)
    Tue 13 Dec 2022 10:54
    Anonym (Hm) skrev 2022-12-13 09:07:30 följande:

Det där var knappast en MILD PUSH, du är otroligt hård i din text. Ber TS att skärpa sig och att sluta älta och ta sig samman, frågar henne om hon är medveten om vad hon håller på med!?. Som Molly skrev också så måste man få älta på saker och inte trycka undan det man känner. 

Att säga till någon skärp dig, ta dig samman är sjukt förminskande av personens känslor och resulterar ofta i att personen känner skam och börjar trycka undan sina känslor.

Sen undrar jag hur ni tolkar det att tycka synd? Att man är förståelig och bemöter personen där den är, är inte att tycka synd, det om något hjälper mer än att vifta bort hur någon känner genom att säga SKÄRP DIG. Läs lite om psykologi.

Älta och bearbeta ska man göra i terapin. När hon mör sjukdomsinsikt och är hjälpsökande så kommer det att då bra. Att bemöta hennes känslor är en sak i terapi. Kommer aldrig att tycka synd om någon. Döremot att ha medkönslan och förståelse. Det är en skillnad. 

Visst det finns nog en poäng att bli struken medhårs men det leder i den stans. Huvudsaken hon får tummenur och söker vård. Hon är inbokad eller så får hon söka mer akut. Finns bergis akuta team där hon bor. Kika in på 1177. 

Japp jag kan te mig hård. Efter många års erfarenhet av flickor på hvb gäller strikta ramar och många kramar. Numera inom övm. 

• Anonym (Kimch­i)
    Thu 15 Dec 2022 21:02

Vad bra du träffade läkaren redan idag! Du har inget att skämmas för. Nu är du på väg mot ett bättre mående och har tagit tag i ditt illabefinnande. Fu fick väl information om att det kan vara lite jobbigt att sätta in medicinen. Förhoppningsvis fuck du vidbehovsmedicin att ta när det blir som svartast. Bra jobbat! I min bok varvid verkligen skärpt till dig och tagit tag i situationen. Försök koppla av under sjukskrivningen och ta hand om dig. Gör bara saker du mår bra av. 

Svar på tråden Kan inte gå vidare
Logga in
Bli medlem