• Anonym (Maria­)
    Sat 10 Dec 2022 20:06
    157589 visningar
    394 svar
    394
    157589

Kan inte gå vidare

Alltså jag fattar inte. Ni som diagnostiserar honom som narcissist, psykopat, manipulator... varför gör han det här tänker ni? Han vill ju ändå inte veta av TS? En sån person gör väl detta mer med någon man typ bor ihop med för de vill ha en fast och makt över? Varför tar han henne inte till sin närhet och utövar misshandeln där istället?

• Anonym (Maria­)
    Sun 11 Dec 2022 00:13
    Anonym (CB) skrev 2022-12-10 23:48:26 följande:
    Han springer ju runt och kallar TS för sociopat/narcissist. Folk delar med sig sina erfarenheter och särskilt när det finns beteendemönster som påminner om dessa personlighetsstörningar. Man kör med worst case scenario. Den här killen har ju hört sig emellanåt trots att han inte vill veta av TS. När det gäller narcissister och psykopater behöver man inte alls ha någon som helst intim relation med dem, för att de ska utöva misshandel, finns ju flera olika sorters. Kompisar, arbetskollegor kan ju även råka illa ut. 
    Men varför gör han det?
  • Anonym (Maria­)
    Sun 11 Dec 2022 00:14

Kan det finnas en möjlighet att han är sjuk på något annat sätt? Vanföreställningar? Demens?

• Anonym (Maria­)
    Mon 12 Dec 2022 20:52
    +2
    Anonym (Matilda) skrev 2022-12-12 20:44:26 följande:

Separationsångesten eller vad det är för vidrigt jag känner är värre än någonsin idag :( . Snart är det jul och jag kan inte förstå hur jag ska klara den utan honom och må så här dåligt och sen är det ett helt nytt år utan honom. Önskar av hela mitt hjärta att han hör av sig men det vore kanske att be om mirakel. Känner mig som en galning rakt igenom. 

Du får nog ligga på vårdcentralen igen och förklara att du står inte ut i det här, du behöver få hjälp fortare!

Annars kanske det går att söka till akutpsyk också.
  • Anonym (Maria­)
    Wed 14 Dec 2022 22:30
    Anonym (Matilda) skrev 2022-12-14 22:24:26 följande:

Fick en läkartid idag och bröt ihop totalt. Aldrig skämts så mycket i mitt liv. Blev till och med sjukskriven... Vad i helvete är fel på mig. Känner mig så misslyckad.

Vad ska du få för hjälp nu då? Vad är planen?
  • Anonym (Maria­)
    Wed 14 Dec 2022 22:34
    Anonym (Matilda) skrev 2022-12-14 22:24:26 följande:

Fick en läkartid idag och bröt ihop totalt. Aldrig skämts så mycket i mitt liv. Blev till och med sjukskriven... Vad i helvete är fel på mig. Känner mig så misslyckad.

Hur ser du själv på att jobba? Klarar du inte av det?
  • Anonym (Maria­)
    Thu 15 Dec 2022 21:56
    +1
    molly50 skrev 2022-12-15 21:36:07 följande:
    Jättebra att du fick en tid nu och blev sjukskriven.
    Förösk nu ta hand om dig så gott du kan och gör sådant som du tycker om att göra.
    Och skulle han höra av sig igen så hoppas jag att du inte tar honom tillbaka.
    Han lär inte ha bättrat sig och du lär bara bli mer ledsen,i så fall.
    Tyvärr verkar det vara just det som TS går och väntar på. Att han ska höra av sig så att hon kan få en ny så kallad chans med honom. Jag vet inte vad vi ska skriva för att hon ska välja bort honom.
  • Anonym (Maria­)
    Sat 17 Dec 2022 01:39
    Anonym (Matilda) skrev 2022-12-17 00:50:58 följande:

Jag kan inte sluta gråta. Mår såååå dåligt. Förlåt att jag har den här tråden som en snuttefilt 

Mår du sämre nu och på sista tiden än tidigare under året?
  • Anonym (Maria­)
    Sat 17 Dec 2022 10:25
    Anonym (Matilda) skrev 2022-12-17 03:25:12 följande:

Jag skickade ett sms till honom ikväll/inatt runt midnatt och sa att jag saknar honom... Igen... Har skickat så enormt många liknande mess till honom utan svar. Skäms men vill ändå skicka det för att han ska veta. Ser att han är aktiv på Instagram :( 

Så du har alltså trots allt kontaktat honom mycket? Jag uppfattade att du har länge väljer att inte göra det utan väntar på att han ska?
  • Anonym (Maria­)
    Mon 19 Dec 2022 23:42
    Anonym (Myy) skrev 2022-12-19 23:31:17 följande:

Ja men precis, och jag var noga inpräntad från början att han behövde space osv att det var svårt för honom när det blev för mycket runt honom. Så jag trodde ju att det var det som hände och ville såklart backa lite och ge space och förståelse för att han försvann ibland  i dagar...reagerade jag till sist så var han så pressad dvs mitt fel så han måste backa ännu mer?skall absolut kolla in den boken.

Det där med ögon är intressant, alla jag visat bild på honom för säger att han har död blick, nån likande hans blick med en haj. De har nog inte helt fel, själv upplevde jag blicken som lite död kanske. Men tänkte ju att han var trött bara.

Ah, jag har lite svårt att hänga med bland giftormar och reptiler 🤭 Men då förstår jag. Båda mina föräldrar har nån form av personlighetstörning så bröt med dem för kanske 10 år sedan. Ett väl genomtänkt beslut. Men jag kan inte säga att det var lätt.

Ja, vi pratade mycket om det och han var väldigt nyfiken på mig. Så han fick nog veta mycket oväch gjorde sig likadan. Sen verkat vi ändå ha en del gemensamt men oavsett så dög jag aldrig. Han dejtade andra innan han ens avslutat med mig fick jag veta?Just den biten kan jag sakna att ha nån som är som jag, som alltid förstod liksom. Men hur mycket sån nån gång var genuint? Förmodligen inget mer än en kick för honom. För han var inte direkt noga med att behålla kontakten eller så ens när vi hade den. Jag låg så sjukt mycket på hyllan ?kul att ligga med om jag inte har nån annan?.

Nej, det där skitpratandet låter ju fruktansvärt. Lite som att man liksom tappar ännu mer av sig själv i det. För alla andra har tankar om en. 
    Måste varit tufft att hitta sig själv igen. Ovh kroppen reagerar ju med cptsd eller PTSD vilket heller inte är så lätt att förstå att man faktiskt har. Hur mår du idag?

Är du och anonym (My) samma person?
Svar på tråden Kan inte gå vidare