- +
- Artiklar
- Planerar
- Förälder
- Mina länkar
- Skapa en ny tråd
- Regler
- Forum
- Senaste
- Nya trådar
- Omröstningar
- Quiz
- Obesvarade
- Hetaste
- Kategorier
- Adoption
- Adopterad/vuxen
- Förälder
- Hemma igen
- Hjälp/Råd
- Intresserad
- Land
- Under utredning
- Väntar barnbesked
- Övrigt
- Ekonomi & juridik
- Ekonomi
- Familjerätt
- Företagande
- Juridik
- Konsument/Inhandla
- Lån & skulder
- Spartips
- Övrigt
- Familjeliv.se
- Artiklar
- Dagens fråga
- Efterlysning - media
- Familjeliv - sajten
- Familjeliv förslagslåda
- Helgvärd
- Information
- Jultävlingar på Familjeliv
- Ny på Familjeliv
- Träffar
- Tävlingar - av Familjeliv
- Tävlingar - av medlemmar
- Övrigt
- Fritid & hobby
- Dator & Teknik
- Foto & Video
- Internet
- Motor
- Photoshop
- Pyssel
- Scrapbooking
- Släktforskning
- Spel
- Sport & Fritid
- Teknik
- Övrigt
- Fråga experten
- Barnmorskan
- Öron-näsa-hals- läkaren
- Inaktiva
- Förälder
- 40+
- Allergier
- Amning
- Attachment Parenting
- Barn 0-12mån
- Barn 1-2 år
- Barn 3-5 år
- Barn 6-12 år
- Barn/funktionshinder
- Barnböcker
- Barnkläder
- Barnomsorg
- Barns utveckling
- Barnvagnar
- Bilbarnstol/Säkerhet
- Blöjfri bebis-EC
- Blöjor/Potträning
- Bärsjal / Bärsele
- Dop & Namn
- Efter förlossningen
- Enbarnsföräldrar
- Ensam förälder
- Far/morförälder
- Flaskmatning
- Flerbarnsförälder
- Fosterförälder/barn
- Funktionsnedsättning
- Föräldrapenning
- Hemmaförälder
- Inhandla
- Kost/Matvanor
- Mobbning
- Mor-och farförälder
- Namn
- Njutningsföräldrar
- Pappor
- Pedagogik
- Prematurbarn
- Regnbågsfamilj
- Relation/samliv
- Resa med barn
- Skola
- Styv/Bonusförälder
- Syskon
- Sång/Lek/Boktips
- Sömn/Dygnsrytm
- Tonåring
- Tvillingförälder
- Ung förälder
- Ungdomar
- Uppfostran
- Utlandsförälder
- Varannan-veckas förälder
- Åkomma/sjukdom
- Övrigt
- Barnkalas
- Lekar och aktiviteter
- Gravid
- 40+
- Andra trimestern
- Arbetslivet
- Ensam gravid
- Fosterdiagnostik
- Fosterutveckling
- Förlossning
- Förlossningsrädsla
- Första barnet
- Första trimestern
- Grav. komplikationer
- Hälsa & Kost
- Inhandla/preparera
- Kejsarsnitt
- Mammakroppen
- Namn
- Oro för missfall
- Pappagrupp
- Regnbågsfamilj
- Samlevnad
- Syskon
- Tredje trimestern
- Tvillingar
- Ultraljud
- Ung & Gravid
- Övrigt
- Smärtlindring
- Hus & hem
- Bakning
- Dryck
- Heminredning
- Hus
- Lägenhet
- Matlagning
- Trädgård
- Övrigt
- Husdjur
- Akvarium
- Burfåglar
- Hundar
- Hästar
- Kaniner
- Katter
- Reptiler
- Smågnagare
- Övrigt
- Kropp & själ
- Filosofi
- Frivilligt barnlösa
- Glädje
- Kosthållning
- Medialt
- Mode
- Psykologi
- Relationer
- Rädsla/skräck
- Singel
- Skönhet
- Sorg
- Tatuering & Piercing
- Träning
- Vikt
- Övrigt
- Hälsa
- Känsliga rummet
- Abort
- Adoption
- Allmän debatt
- Barnlängtan
- Ekonomi
- Familjehem
- Familjejuridik-Vårdnadstvist
- Familjerätt
- Förlorat barn
- Förlossningsrädsla
- Föräldraskap
- Graviditet
- Kroppsligt
- Missbruk
- Missfall
- Misshandel/Våld
- Myndighetskontakt
- Psykisk ohälsa
- Relationsproblem
- Skilsmässa/Separation
- Sorg
- Styvförälder
- Svårt att få barn
- Medlemstrådar
- Allmänna
- Föräldrar
- Föräldrar med funktionsnedsättning
- Planerar barn
- Väntar barn
- Nöje
- Bloggliv
- Böcker
- Film/TV
- Humor
- Högtider
- Kultur & Konst
- Musik
- Nöje
- Poesi
- Shopping
- Övrigt
- Resor
- Pappagrupp
- Fritidsintressen
- Föräldrapenning
- Graviditet
- Infertilitet
- Pappaledighet
- Provrörsbefruktning
- Spel
- Sport
- Övrigt
- Planerar barn
- 40+
- Barnlängtan
- Ensamstående/Singel
- Fertilitet & Kropp
- Förberedelser/kost
- Graviditetssymtom
- Graviditetstest
- Kvinnosjukdomar
- Oro för missfall
- Preventivmedel
- Regnbågsfamilj
- Relation & samliv
- Syskon
- Utredning
- Äntligen gravid
- Övrigt
- Samhälle
- Anonyma diskussioner
- Arbete
- Etik
- Fråga mig vad du vill
- Irritation
- Jämställdhet/Genus
- Natur & Miljö
- Nyheter
- Politik
- Religion
- Samhälle
- Språk
- Studerande
- Vetenskapligt
- Välgörenhet
- Övrigt
- Valet 2014 - Vad tycker du?
- Sandlådan
- Egotrådar
- Ironi & satir
- Lektrådar
- Tro det eller ej
- Sex & samlevnad
- Föräldraskap
- Homo/bi/trans
- Könssjukdomar
- Leksaker/hjälpmedel
- Minskad lust
- När man inte vill
- Otrohet
- Sex & graviditet
- Sex & Sånt
- Sex efter förlossning
- Skydd
- Smärta/Obehag
- Ställningar
- Svårt att få barn
- 40+
- Behandlingar
- Ekonomi
- Endometrios
- Fertilitet och kropp
- Insemination
- Läkemedel
- Manlig infertilitet
- Ofrivillig barnlöshet
- Oförklarlig barnlöshet
- PCO
- Provrörsbefr. / IVF
- Regnbågsfamiljer
- Relation och samliv
- Ruvare
- Sekundär barnlöshet
- Singel
- Spermiedonation
- Svårt -bli gravid
- Upprepade missfall
- Utomkvedshavandeskap
- Utredning
- Äggdonation
- Ägglossning
- Äntligen gravid
- Övrigt
- änglarum
- Anhöriga
- Avbruten graviditet
- Begravning
- Grav/Minneslund
- Missfall
- Sjukvård
- Sorg
- Väntan
- Änglabarn
- Änglasyskon
- Övrigt
- Annonsera
- Kontakt
- Säkerhet & regler
- Cookies
-
Anonym (Matilda)Sun 4 Dec 2022 23:41157564 visningar394 svar394157564
Kan inte gå vidare
Jag är så ledsen och känner mig som en så vidrig person. För ett år sen började min kille ignorera mig. Totalt. Noll kontakt. Jag var luft för honom och alla i vår krets. Jag blev ett vrak.
Månader gick och han hörde av sig och ville träffas och han berättade att någon hade pratat skit om mig och att det var därför han försvann för han blev så orolig att det som sagts var sant och att jag då skulle såra honom, men att han insett att det bara var skitsnack.
Jag blev så glad när han hörde av sig men när vi skulle ses började han ignorera mig igen... ett par gånger under året har han hört av sig och velat ses men ignorerat mig när vi ska ses. Det slutade med att jag blev så ledsen av allt fram och tillbaka att jag bönade och bad om att få ses, skrev sms efter sms och sa att jag inte förstår, snälla ge mig en chans osv. Då blev han upprörd och sa att han gång på gång förklarat för mig att jag ska gå vidare.
Jag har blivit så ledsen. Förstörd. Känner inte igen mig själv längre för jag känner mig helt fast i sorgen att han kommit och gått. I det sista samtalet vi hade sa han saker som om det vore sanningar som jag glömt bort totalt och han berättade situationer som vi ska ha haft som jag inte alls upplevt. "Jag har ju sagt abc...." och "du vet om xyz för det har jag sagt till dig!"I mina öron måste han ha blandat ihop mig med någon annan tjej för han och jag har inte varit med om någonting han sa, vi har inte haft de samtal han säger att vi haft. Jag har inte sagt de saker han säger att jag sagt och han har aldrig sagt de saker han säger att han "sagt till mig tusen gånger"Kan inte släppa honom. Kan inte sluta sakna honom. Allt var perfekt innan det här och jag förstår inte var det blev fel. Önskar han hör av sig igen och att jag kan få honom att inte ignorera mig. Jag skriver ibland patetiska sms till honom om att jag saknar honom och att han gärna får ringa igen. Han svarar aldrig. Han har pratat illa om mig till andra både innan och efter uppbrottet och jag har blivit enormt ensam och utanför. Samma dag vi skulle ses hade han pratat illa om mig med en gemensam vän och det fick jag veta flera veckor senare.Varje gång vi ska ses är det han som ber om det och jag har sagt att jag blir överlycklig.Vad kan det vara för fel på en om man gör så här som jag? Är jag psykiskt störd? Hur kan jag ha glömt situationer helt och hållet? Han var så övertygande om att han sagt saker han enligt mig inte sagt, och att jag ska ha sagt och gjort saker som jag inte gjort.Det känns så viktigt att han ska välja mig och inte bry sig om skitsnack. Och det känns hemskt om han minns saker som aldrig inträffat, eller ännu värre att jag glömt så stora och viktiga saker som han säger ska ha hänt och menar att det är sjukt att jag "ändrar på sanningen".Om han tycker så illa om mig varför har han då hört av sig ibland? Det känns som att jag ska spy av ångest. Allt känns overkligt. Känner mig totalt värdelös och utbytbar och som ett monster som förstört en relation där han ser det som att han gett mig chans efter chans och att jag förstört de chanserna på ett vis jag inte ens minns.
Hur kan man ens som jag sakna någon som så uppenbarligen hatar mig? :( -
Svar på tråden Kan inte gå vidare
-
Anonym (Matilda) TrådstartarenSat 17 Dec 2022 03:25
Jag skickade ett sms till honom ikväll/inatt runt midnatt och sa att jag saknar honom... Igen... Har skickat så enormt många liknande mess till honom utan svar. Skäms men vill ändå skicka det för att han ska veta. Ser att han är aktiv på Instagram :(
-
Anonym (Maria)Sat 17 Dec 2022 10:25Så du har alltså trots allt kontaktat honom mycket? Jag uppfattade att du har länge väljer att inte göra det utan väntar på att han ska?Anonym (Matilda) skrev 2022-12-17 03:25:12 följande:
Jag skickade ett sms till honom ikväll/inatt runt midnatt och sa att jag saknar honom... Igen... Har skickat så enormt många liknande mess till honom utan svar. Skäms men vill ändå skicka det för att han ska veta. Ser att han är aktiv på Instagram :(
-
Anonym (My)Sat 17 Dec 2022 13:21
Anonym(Matilda): .
Jag skickade ett sms till honom ikväll/inatt runt midnatt och sa att jag saknar honom... Igen... Har skickat så enormt många liknande mess till honom utan svar. Skäms men vill ändå skicka det för att han ska veta. Ser att han är aktiv på Instagram :( ?
Så blir det ibland men du måste öva på att stå emot även att inte kolla in hans sociala medier. Vilket är superlätt för mig att sitta här och säga
-
Anonym (Inte läge)Sat 17 Dec 2022 13:46
Kan ju vara gravidhormoner som gör att du inte vill ha gubben längre. Vill du ha barnet så vänta tills det är fött och blivit några år. Som läget är nu är det ansvarslöst att separera om ni inte har större problem än små bråk. du väljer själv hur du bemöter och hanterar bråken. Kämpa på och försök förändra saker i relationen istället. finns alltid möjlighet till förändring om man vill. Känslor går upp och ner och man är inte konstant förälskad eller ens kär i sin partner hela tiden det går upp och ner. Bonuslivet är ingen dans på rosor heller
-
Anonym (CB)Sat 17 Dec 2022 16:51Det här är din tråd, den här tråden är din snuttefilt.Anonym (Matilda) skrev 2022-12-17 00:50:58 följande:
Jag kan inte sluta gråta. Mår såååå dåligt. Förlåt att jag har den här tråden som en snuttefilt
Ok, vill ju inte kapa din tråd.Anonym (Matilda) skrev 2022-12-17 00:52:00 följande:Prata gärna vidare i den här tråden My och CB.
Sådant händer. Förstår att du är förvirrad och att han gav dig dubbla budskap. Men han är falsk, skulle inte heller förvåna mig om han delar med sig av alla dina sms till de andra och få dig att framstå som mindre bra i deras ögon. Varför inte skriva här istället när du känner att du vill skicka massvis med textmeddelande till honom? För skriver du till honom så ger du honom och de andra ännu mer bränsle, att prata ännu mer skit om dig.Anonym (Matilda) skrev 2022-12-17 03:25:12 följande:Jag skickade ett sms till honom ikväll/inatt runt midnatt och sa att jag saknar honom... Igen... Har skickat så enormt många liknande mess till honom utan svar. Skäms men vill ändå skicka det för att han ska veta. Ser att han är aktiv på Instagram :(
Förstår att du har hoppet kvar att kanske en dag kommer att han svara och då kommer han vara den personen som du blev intresserad av. Men han är ju inte den personen, han är falsk. -
Anonym (CB)Sat 17 Dec 2022 18:11Förstår vad du menar att vi tog över tråden lite, det är ju trots allt hennes tråd. Hade absolut pratat vidare med dig via PM. Såg dock att hon ville att vi skulle fortsätta prata här. Jag tolkar som att TS uppskattar att vi delar med oss av våra berättelser.Anonym (My) skrev 2022-12-16 23:26:39 följande:Ja, när jag läste psykiatri så tänkte jag med ?jobbiga jävlar? med uppmärksamhetsbehov som kanske inte var så roliga att vara tillsammans med. Hade en kollega/granne som var väldigt så. Så kände att jag hade koll. Jag hade inte det?
Tänkte mig också uppvaktning i form av stora blombuketter och påkostade hotellnätter. Det var aldrig det jag fick utan små mysiga utflykter, ostmackor, promenader?. MEN extremt tät kontakt, mycket bekräftelse på att jag gjorde och tänkte rätt, alltid medhåll och stöd. Alltid bekräftelse på att han var exakt likadan?jag kände det som en själsfrände. Vi var så lika i så mycket?skådespel deluxe.
Ja, jag tyckte inte alls narcissism passade in på den försynta man jag träffade. Men den var innan jag fick veta mer om den dolda introverta narcisssten. Min terapeut kallar honom t.o.m. psykopat då han dessutom har låg empati och rent krasst skiter i andra människor. Han anstränger sig inte om det inte är nåt han vill ha. Upplever inte heller att han har så stort behov av bekräftelse. Däremot att prata om sig själv och sin ganska udda syn på relationer. Just då med normala mått mätt lät det rimligt med när man insåg vad det var i praktiken är det bara sjukt.
Ja, vi är ju uppväxta med dessa Disneysagor. Jag trodde på riktigt långt upp i tonåren att det skulle vara ungefär så? och riktigt så funkar ju inte relationer i praktiken. Ja det finns mycket skumma namn på väldigt märkliga saker. Den personen jag har i min närhet förespråkar en hel mängd konstiga saker, kanske mycket för uppmärksamhet. Det var hon som berättade om twinflames för mig. Definitivt en kvinna som älskar uppmärksamhet och hokus pokus.
Vet precis hur det känns, har också cptsd nu. Och fortfarande svårt att få ihop bilden av denne man. Inser också medberoendet på slutet ?bara han mår bra gör jag vad som helst?? men han var ju inte riktigt så mentalt knäckt som han påstod. Han ville bara ligga med andra och hitta på en ursäkt att inte ge mig så mycket uppmärksamhet. Men jag skulle finnas ifall hans andra kvinnor skulle tröttna. Då hade han kämpat hårt för att göra sig till min trygghet, med stora planer för framtiden.
Pratar gärna vidare men kanske via PM eller så. Känns som vi tar över TS tråd lite
Det låter som du hade rätt mycket koll. Men har märkt att media och andra informationskällor ofta glömmer bort att påtala att det finns flera olika typer av narcissism och att kärleks bombningen kan se olika ut. Känner igen det här med speglingen. Hade en bekant som jag träffade innan Corona bröt ut, hon försökte spegla mig. Samma intressen, musiksmak, åsikter osv. Sedan försökte hon även ändra beteende allteftersom som hon lärde känna mina bekanta. Så hon även speglade dem. Hon apade även efter om man berättade något, hon hade tydligen gjort samma sak. Gav mig dåliga vippar och obehag. Låter skumt kanske men tyckte alltid hennes ögon liknade reptil ögon.
Låter lite som ditt ex och min vårdnadshavare har några egenskaper gemensamt. Min psykolog tror att giftormen var en malignant narcissist. Antisocialt beteende blandat med narcissism och sadism.
Den där kvinnan i din närhet, låter lite misstänksam. Men vet också att folk som har haft en taskig barndom söker sig till New Age, antar att det har att göra med längtan att tillhöra en grupp och att hitta någon sorts förklaring varför folk har varit taskiga mot dem i barndomen. En del tror ju på det här med starseeds/lightworkers och att de ofta har en taskig barndom för att kunna hjälpa andra. Vilket är destruktiva tankar.
Samma här, dock har jag inte complex PTSD längre. Utan "bara" PTSD. Har fortfarande mardrömmar och har en sådan ilska inom mig. Det är svårt att förstå att det finns folk som är så empati lösa, särskilt om man är empatisk är det svårt att föreställa sig att det finns folk som kan utnyttja folk hur som helst, för de själva har någonting som saknas inom sig själva. -
Anonym (A)Sat 17 Dec 2022 20:01+1Anonym (CB) skrev 2022-12-17 16:51:32 följande:Det här är din tråd, den här tråden är din snuttefilt.
Ok, vill ju inte kapa din tråd.
Sådant händer. Förstår att du är förvirrad och att han gav dig dubbla budskap. Men han är falsk, skulle inte heller förvåna mig om han delar med sig av alla dina sms till de andra och få dig att framstå som mindre bra i deras ögon. Varför inte skriva här istället när du känner att du vill skicka massvis med textmeddelande till honom? För skriver du till honom så ger du honom och de andra ännu mer bränsle, att prata ännu mer skit om dig.
Förstår att du har hoppet kvar att kanske en dag kommer att han svara och då kommer han vara den personen som du blev intresserad av. Men han är ju inte den personen, han är falsk. -
Anonym (Matilda) TrådstartarenSat 17 Dec 2022 23:22
Tack.
Jag har legat i soffan hela dagen idag och gråtit. Saknar honom och tänker mycket. Tänk om han träffat nån, tänk om han gått tillbaka till sitt ex, tänk om han och alla träffas och tänk vad de säger om mig då. Massor av såna tankar :( Blir lite äcklad av att den kärlek jag känner för honom fortfarande kanske ses som äcklig i hans ögon.
Och ja CB har rätt. Om du och My vill prata vidare här får ni gärna göra det. Jag har fått en ögonöppnare av den här tråden och alla inlägg.
Maria: nej jag har skrivit mycket till honom efter att han försvann nu sist. När han försvann första gången skrev jag inte ett ord, blev ett vrak men också arg så jag skrev ingenting. Sen när han dök upp igen så svarade jag, men när han försvann igen skrev jag en gång och sen inget mer. När han försvann för femte och sista gången så skrev jag TUSEN mess. Fel och pinsamt ja. -
Anonym (My)Sun 18 Dec 2022 01:06
Anonym(CB): Vi gjorde ju det och det var inte riktigt meningen men tycker TS det är okej så. Har också haft trådar där andra tagit över om helt andra saker? känns lite respektlöst. Men nu tycker ju denna TS det är okej så.
Ja, jag hade mycket koll. Men inte på de dolda, tyckte dessutom mycket var överdrivet och det får jag ta tillbaka idag. Ja, läskigt med spegling. Och i början visar det sig ju ofta genom att personen tycks ha ett genuint intresse av en, vilket kan vara väldigt smickrande. Sedan beror det ju mycket på hur slipad personen är. Min person var lågmäld och kändes genuin, men i själva verket lömsk och bara samlade information. Han visste min största skräck? den fick jag som straff sen. Och sedan skäll för att jag överreagerat eller varit krävande och jobbig då vände han det till, otrygg och osjälvständig tror jag också att jag kallades.
Ja, skulle inte förvåna mig om min också drog ditåt, han visste hur jag led. Jag tror han gillade det, att det gav honom makt.
Ja, det är en speciell kvinna. Myyycket hokuspokus, på alla plan. Bla tror hon Donald Trumph skall ta över världen och att de flesta kändisar har en pedofilsekt och att Trumph skall släcka ner världen snart och hon får inside information. Förutom allt annat konstigt hon sysslar med, extrem foliehatt bla förutom detta med Tsinglande och kontakter från andra planerer. En liten lagom blandning mellan galenskap och psykisk sjukdom känns det som. Till hennes försvar ÄR hon genomsnäll.
Ja, jag har fruktansvärt svårt än idag att få ihop alla bitar. Är som han är 3 olika personer (minst) i en och samma person. Jag har mardrömmar som börjar komma tillbaka, alltid samma dröm. Vi är på nåt ställe med massa människor, han är där men han ser mig aldrig och jag vill så gärna det? men han ignorerar mig. Känner igen den där ilskan, blandad med frustration, smärta, sorg och saknad. Hur den är så kan ingeb fylla hans tomrum. Samtidigt som jag vet? att det bara var ett spel