• Anonym (Matil­da)
    Sun 4 Dec 2022 23:41
    156830 visningar
    394 svar
    394
    156830

Kan inte gå vidare

Jag är så ledsen och känner mig som en så vidrig person. För ett år sen började min kille ignorera mig. Totalt. Noll kontakt. Jag var luft för honom och alla i vår krets. Jag blev ett vrak.

Månader gick och han hörde av sig och ville träffas och han berättade att någon hade pratat skit om mig och att det var därför han försvann för han blev så orolig att det som sagts var sant och att jag då skulle såra honom, men att han insett att det bara var skitsnack.

Jag blev så glad när han hörde av sig men när vi skulle ses började han ignorera mig igen... ett par gånger under året har han hört av sig och velat ses men ignorerat mig när vi ska ses. Det slutade med att jag blev så ledsen av allt fram och tillbaka att jag bönade och bad om att få ses, skrev sms efter sms och sa att jag inte förstår, snälla ge mig en chans osv. Då blev han upprörd och sa att han gång på gång förklarat för mig att jag ska gå vidare. 

Jag har blivit så ledsen. Förstörd. Känner inte igen mig själv längre för jag känner mig helt fast i sorgen att han kommit och gått. I det sista samtalet vi hade sa han saker som om det vore sanningar som jag glömt bort totalt och han berättade situationer som vi ska ha haft som jag inte alls upplevt. "Jag har ju sagt abc...." och "du vet om xyz för det har jag sagt till dig!" 
    I mina öron måste han ha blandat ihop mig med någon annan tjej för han och jag har inte varit med om någonting han sa, vi har inte haft de samtal han säger att vi haft. Jag har inte sagt de saker han säger att jag sagt och han har aldrig sagt de saker han säger att han "sagt till mig tusen gånger"
    Kan inte släppa honom. Kan inte sluta sakna honom. Allt var perfekt innan det här och jag förstår inte var det blev fel. Önskar han hör av sig igen och att jag kan få honom att inte ignorera mig. Jag skriver ibland patetiska sms till honom om att jag saknar honom och att han gärna får ringa igen. Han svarar aldrig. Han har pratat illa om mig till andra både innan och efter uppbrottet och jag har blivit enormt ensam och utanför. Samma dag vi skulle ses hade han pratat illa om mig med en gemensam vän och det fick jag veta flera veckor senare.
    Varje gång vi ska ses är det han som ber om det och jag har sagt att jag blir överlycklig.
    Vad kan det vara för fel på en om man gör så här som jag? Är jag psykiskt störd? Hur kan jag ha glömt situationer helt och hållet? Han var så övertygande om att han sagt saker han enligt mig inte sagt, och att jag ska ha sagt och gjort saker som jag inte gjort. 
    Det känns så viktigt att han ska välja mig och inte bry sig om skitsnack. Och det känns hemskt om han minns saker som aldrig inträffat, eller ännu värre att jag glömt så stora och viktiga saker som han säger ska ha hänt och menar att det är sjukt att jag "ändrar på sanningen". 
    Om han tycker så illa om mig varför har han då hört av sig ibland? Det känns som att jag ska spy av ångest. Allt känns overkligt. Känner mig totalt värdelös och utbytbar och som ett monster som förstört en relation där han ser det som att han gett mig chans efter chans och att jag förstört de chanserna på ett vis jag inte ens minns.  

Hur kan man ens som jag sakna någon som så uppenbarligen hatar mig? :( 
  • Svar på tråden Kan inte gå vidare
  • Sat 10 Dec 2022 20:00
    Anonym (My) skrev 2022-12-10 19:12:31 följande:

Bis mis: ? Precis, bra beskrivet. Dopaminet man vant sig vid att få är mkt svårt att plötsligt vara utan, jag tror att vissa som jag själv har lågt dopamin i sig själva, då har man fått sin dos från ett förhållande och sen är det borta, det blir extra svårt.

Hur man bäst tar sig igenom den perioden...jag har haft speciellt en mkt nära vän som känner mig och själv är likadan med lite väl lite dopamin som jag pratade med extra mkt då. Jag tittade mkt på tv-serier när jag kunde, bara för att låta hjärnan vila. Leva sunt och sköta allt annat väl. ?

Citatsknappen funkade inte.
    Intressant detta med dopaminet. Får reflektera på om jag har det. Kan dock se i mitt fall att jag hade det ganska tråkigt på alla plan när jag träffade på min Narc. Hans spegling, uppmärksamhet och intellekt gjorde vardagen helt enkelt lite roligare. Men kan på efterhand se att jag kände mig stressad av den intensiva kontakten. Men jag var också ?hög? på nåt vis.

Kan inte säga att jag landat riktigt än, fick dessutom CPTSD som för mig består i ångestattacker, flashbacks osv och en stor skam som han la på mig. Helt orimliga beskyllningar men jag skäms ändå. Man blir också ganska utmattad känner jag, så lång tid där man försökt förstå och stressen som i mitt fall bestod av anklagelser kontra ghostande och silent treatment. 

Tv serier kan vara en bra grej, samma med promenader. Är bara 1,5 månad sen jag tog bort honom på social medier. han har försökt få kontakt men jag har stått emot. Men det är änfp enormt tungt. Att dela med mig som till TS gör faktiskt väldigt gott. Ofta får man ju bara höra ?men bara släpp, bara skit i honom, bara glöm?. Men för oss som faktiskt varit i det så vet man att det ju inte är det kan behöver. Man vet egentligen redan? men det går liksom inte. och jag tror inte det kommer att gå föränn man själv känner sig redo. Själv försökte jag ge mig tiden att bli redo, just för att sedan kunna stå på mig och inte blocka upp som en absintenssjuk höna. Vilket ju gett honom mer makt bara

1.5 månad är inte lång tid imo, ge det mer tid. Sen blir det lättare och det gäller ju att stå emot, nollkontakten är det som gör en i bättre skick. Som en drog man behöver vänja sig ifrån.

Jag är en kicksökare, jag blir lätt uttråkad. Är inte intresserad av kopiöst mkt uppmärksamhet men när jag hittar något eller någon som ger mkt stimulans så gör det mig glad.

Den första tiden efter att jag bröt med den här personen så var det svårt. Jag läste på mkt om narcissism och destruktiva relationer, det var som att läsa en manual för hur personen betett sig. Jag bryr mig inte om att sätta etiketter på folk utan mer om beteenden för att kunna förstå. Mkt går inte att förstå men det behövs inte, bara man vet hur man tar sig ur det bäst.

Som sagt, den här typen av människor har tränat länge. Dom är skickliga minst sagt, tror att dom sysslat med manipulation hela sitt liv. Jag förstår hur du menar med blockering men det är det enda som funkar. Jag struntar i hur jag framstår, man kan inte vinna mot dessa. Vinsten består av att gå vidare utan dom.
  • Anonym (Maria­)
    Sat 10 Dec 2022 20:06

Alltså jag fattar inte. Ni som diagnostiserar honom som narcissist, psykopat, manipulator... varför gör han det här tänker ni? Han vill ju ändå inte veta av TS? En sån person gör väl detta mer med någon man typ bor ihop med för de vill ha en fast och makt över? Varför tar han henne inte till sin närhet och utövar misshandeln där istället?

• Anonym (Hm)
    Sat 10 Dec 2022 20:17

Mitt tips är att inte slösa tid på att tänka "varför han gör så" det är uppenbart att det ligger någon slags barndomstrauma i hans beteende, kanske ett beteende som han lärt sig från sin pappa/mamma (ett exempel bara) hur som är det inget DU kan fixa. Tycker även du ska gräva i dina egna trauman, varför vill du så gärna vara med honom?
    Hur är din relation med din pappa t.ex? Sådant kan visa sig i våra relationer till våra partners.

• Anonym (My)
    Sat 10 Dec 2022 20:23

Bismi: ? 1.5 månad är inte lång tid imo, ge det mer tid. Sen blir det lättare och det gäller ju att stå emot, nollkontakten är det som gör en i bättre skick. Som en drog man behöver vänja sig ifrån.

Jag är en kicksökare, jag blir lätt uttråkad. Är inte intresserad av kopiöst mkt uppmärksamhet men när jag hittar något eller någon som ger mkt stimulans så gör det mig glad.

Den första tiden efter att jag bröt med den här personen så var det svårt. Jag läste på mkt om narcissism och destruktiva relationer, det var som att läsa en manual för hur personen betett sig. Jag bryr mig inte om att sätta etiketter på folk utan mer om beteenden för att kunna förstå. Mkt går inte att förstå men det behövs inte, bara man vet hur man tar sig ur det bäst.

Som sagt, den här typen av människor har tränat länge. Dom är skickliga minst sagt, tror att dom sysslat med manipulation hela sitt liv. Jag förstår hur du menar med blockering men det är det enda som funkar. Jag struntar i hur jag framstår, man kan inte vinna mot dessa. Vinsten består av att gå vidare utan dom.?

Tack, nej det är inte lång tid. Men han har varit så elak och manipulativ 6 månader drygt. Man känner sig dum som inte förstod det som alla andra fattade. Jag stod kvar och liksom försvarade honom.

Kan nog inte kalla mig kicksökare, men ja han dök upp när jag som mest behövde det. Med allt jag behövde och lite därtill.

Jag läser också massor och förstår vad han är för något. Men jag har extremt svårt att få ihop bilden. Har även psykologkontakt som säger att betendet och det han gjort är enormt manipulativt, kallt och psykopatiskt.

De är som du säker enormt skickliga och jag tror de blir det med åldern. Upplever på den jag träffade att han inte har en aning om hur andra känner. Men han har lärt av sina misstag och vet vad folk vill höra. 

Han är ju borttagen nu. Det jag menade var att jag innan ville hamna insett läge där jag blocka och sen får abstinens, vill be om ursäkt och så är karusellen igång.. för det vore höjden av förnedring och dessutom hade det gett honom mer makt. Idag är det han som söker upp mig men jag har klarat att stå emot. 

• Sat 10 Dec 2022 20:24
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-10 20:06:36 följande:

Alltså jag fattar inte. Ni som diagnostiserar honom som narcissist, psykopat, manipulator... varför gör han det här tänker ni? Han vill ju ändå inte veta av TS? En sån person gör väl detta mer med någon man typ bor ihop med för de vill ha en fast och makt över? Varför tar han henne inte till sin närhet och utövar misshandeln där istället?

Jag diagnostiserar ingenting, det går inte. Men TS gynnas inte av kontakten med den här personen, jag beskriver hur man bäst tar sig vidare oavsett. 

Orsaken...det kan vara många saker men det är inte det viktiga här utan att sluta ha kontakt med någon man inte mår bra av. Nä, det behöver inte vara ngn man bor med, vissa människor har många olika kontakter av olika nivåer för sina syften.
  • Anonym (Matil­da) Trådstartaren
    Sat 10 Dec 2022 20:40

My: det har pågått sen i somras. Sist jag hörde ifrån honom var i augusti. Det känns ungefär likadant nu som då. Då kände jag att han nog kommer höra av sig igen, eftersom han gjort det förr, men nu tror jag inte att han kommer höra av sig igem så skillnaden är väl att jag vet att jag inte har något att hoppas på längre. Det kommer liksom inte bli bra med honom och enda sättet det kan bli bra på är i så fall utan honom och det ser jag inte kommer ske :(

Maria: jag undrar också det men jag tror inte att han är narcissist, psykopat eller manipulerar. Han tycker däremot att jag är alla de tillstånden/sjukdomarna. 

Hm: ja så har jag också tänkt och blir ledsen för jag hade förstått och velat stötta honom om beteendet beror på något. Jag vore beredd att jobba massor med mig själv om det berodde på mig eller funnits där om han behövde jobba med något i hans liv. Jag har ingen jättebra kontakt med min pappa eller någon i familjen, så han blev som en familj för mig. Det har skrivits i tråden av en annan tjej att hennes kille kom in i hennes liv när hon inte hade det så bra på andra sätt och så kanske det är för mig med på sätt och vis, för när jag träffade honom var det som att livet blev en dröm och jag trodde inte att man kunde känna sig så lycklig med någon annan, sedd och allt var underbart. Så skillnaden när han försvann blev stor, och smärtan när jag förstår hur han ser på mig är brutal eftersom jag trodde att han menade allvar när han hörde av sig men inför andra pratade han hemskt illa om mig. Det fanns inte i min vildaste fantasi att det skulle kunna bli så här mellan oss. 

• Anonym (Hm)
    Sat 10 Dec 2022 21:38

Det låter verkligen tufft TS:/ tråkigt att det blev så.. 
    Du nämner att din relation till din pappa inte är bra. Det är jätte vanligt att man som tjej/kvinna blir fäst vid motsatt kön (ännu mer om man blir avvisad och tror/eller håller på förlorar personen) om man växt upp med en pappa som avvisar en, eller inte älskar en så som man förtjänar att bli. Barnet i oss vill då göra allt för att bli älskad av det motsatta könet även om man blir illa behandlad. 
    Kan det vara så? 

Hur som hoppas jag du lyckas gå vidare och gör plats för en ny och hälsosam relation 🙏 det förtjänar du!

• Anonym (CB)
    Sat 10 Dec 2022 23:48
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-10 20:06:36 följande:

Han springer ju runt och kallar TS för sociopat/narcissist. Folk delar med sig sina erfarenheter och särskilt när det finns beteendemönster som påminner om dessa personlighetsstörningar. Man kör med worst case scenario. Den här killen har ju hört sig emellanåt trots att han inte vill veta av TS. När det gäller narcissister och psykopater behöver man inte alls ha någon som helst intim relation med dem, för att de ska utöva misshandel, finns ju flera olika sorters. Kompisar, arbetskollegor kan ju även råka illa ut. 
  • Anonym (Maria­)
    Sun 11 Dec 2022 00:13
    Anonym (CB) skrev 2022-12-10 23:48:26 följande:
    Han springer ju runt och kallar TS för sociopat/narcissist. Folk delar med sig sina erfarenheter och särskilt när det finns beteendemönster som påminner om dessa personlighetsstörningar. Man kör med worst case scenario. Den här killen har ju hört sig emellanåt trots att han inte vill veta av TS. När det gäller narcissister och psykopater behöver man inte alls ha någon som helst intim relation med dem, för att de ska utöva misshandel, finns ju flera olika sorters. Kompisar, arbetskollegor kan ju även råka illa ut. 
    Men varför gör han det?
  • Anonym (Maria­)
    Sun 11 Dec 2022 00:14

Kan det finnas en möjlighet att han är sjuk på något annat sätt? Vanföreställningar? Demens?

Svar på tråden Kan inte gå vidare
Logga in
Bli medlem