• Anonym (Anders)

    Vi har båda krävande jobb! Men det känns som att hon nedvärderar mitt?

    Jag försöker inte att jämföra våra jobb, jag vet att vi båda blir trötta av våra arbeten. Och jag avundas inte henne, för hon har ett stressande jobb där hon möter en del jobbiga människor och hon måste prestera på topp hela tiden, och fatta beslut. Jag fattar.. 

    Själv har jag ett fysiskt krävande jobb och jag jobbar även skift, vilket gör att jag känner mig halvdöd en till två gånger i veckan efter några intensiva pass på mitt kneg. Jag säger inte att det nödvändigtvis är värre än hennes eller så, men jag jobbar som sagt utomhus på nästan alla tider på dygnet och det är fysiskt. Hon i ett varmt kontor.

    Nu till själva grejen. Nästan varje gång vi möter andra människor tillsammans och våra arbeten kommer på tal så säger hon alltid att jag har ett fysiskt ansträngande jobb och hon ett mentalt. Jag säger inte direkt att hon har fel, hon har en poäng såklart, men efter några gånger så började jag förklara för henne att även jag har ett mentalt ansträngande jobb. Jag har också administrativa arbetsuppgifter, ganska mycket sådant faktiskt. Mitt jobb är också stressigt, inte bara fysisk, och jag jobbar också med människor. Inte riktigt kanske i den utsträckning hon gör, men ändå. Jag träffar besvärliga människor i mitt jobb, jag arbetsleder oerfarna, jag möter ibland kunder eller kollegor som är gnälliga. Jag fattar hela tiden beslut. Beslut som om de blir fel jag får en massa skit för.. Mitt jobb är ganska mångfacetterat och inte bara fysiskt tufft. 


    Ändå fortsätter hon säga så till andra. Att hon har ett mentalt krävande jobb och jag ett fysiskt krävande. Jag börjar bli lite irriterad. Överreagerar jag och är gnällig eller? Jag vet inte riktigt själv..

  • Svar på tråden Vi har båda krävande jobb! Men det känns som att hon nedvärderar mitt?
  • Anonym (Anders)