• Anonym (Pissp­rov)
    Wed 7 Dec 2022 09:02
    968 visningar
    8 svar
    8
    968

    Hur lämnar inkontinenta piss prov?

    Fick lov och lämna slumpmässigt drog test på jobbet igår, i väntrummet för att få lämna piss prov var det en kvinna som var beräknad nästa vecka ( hon nämnde det i ett telefonsamtal med någon släkting)


    Veto tusan var idén kom ifrån om det var att gravida kan ha inkontinens skydd eller gravid-->barn-->blöja och vart vi var. 
    Säg att en som saknar totalt kontroll på blåsan och har inkontinens skydd som blir kallad på slumpmässigt drog kontroll.
    Hur tusan gör dom?
    Får dom sitta med burken uppkörd i skrevet och vänta/hoppas på det bästa?
    Om dom läcker urin så fort det skapas så kommer det ju droppa med viss frekvens, då dom ej kan hålla tätt så en viss mängd samlas i blåsan för att planerat tömma blåsan. . Då lär det väl ta en del tid om det droppar ur över tid och då borde väl provet bli ogiltigt pga temperatur när man väl nått rätt mängd eller?

    Ber om ursäkta för min okunskap och mina fördomar om detta.
  • Svar på tråden Hur lämnar inkontinenta piss prov?
  • Wed 7 Dec 2022 09:12
    #1

    Det är ju inte som att dom som lider av inkontinens inte kan kissa som vanligt också. Blåsan blir inte helt tom för att en läcker så att säga.

  • Wed 7 Dec 2022 09:42
    #2
    Cusoon skrev 2022-12-07 09:12:42 följande:

    Det är ju inte som att dom som lider av inkontinens inte kan kissa som vanligt också. Blåsan blir inte helt tom för att en läcker så att säga.


    Säg att blåsan blir full, då kan dom känna det och gå till toaletten och tömma från full till säg 20%. 
    Är det så jag ska tolka dig?
    Som jag förstått det så känner vissa ej något från blåsan och märker att dom kissat då huden i skrevet blir blött eller att inkontinens skyddet hänger/väger mer.
  • Wed 7 Dec 2022 10:11
    #3
    Xlr8 skrev 2022-12-07 09:42:51 följande:
    Säg att blåsan blir full, då kan dom känna det och gå till toaletten och tömma från full till säg 20%. 
    Är det så jag ska tolka dig?
    Som jag förstått det så känner vissa ej något från blåsan och märker att dom kissat då huden i skrevet blir blött eller att inkontinens skyddet hänger/väger mer.
    Va? Nej det är inte så du ska tolka det jag skriver. Nu fabulerar du. Hur många % urin som finns kvar i blåsan efter att en kissat kan jag omöjligt veta, det är väl högst individuellt, målsättningen för alla är bäk att tömma blåsan när man urinerar. Vad har den här tanken att göra med drogtest? Spinner du bara vidare nu eller hur menar du att det hör ihop?
  • Anonym (Ann)
    Wed 7 Dec 2022 10:26
    #4
    +1

    Finns många typer av inkontinens och det ts verkar tro är att man kissar på sig utan minsta förvarning eller att man inte skulle märka när man kissar. Det kan ske ved neurologiska skador. Annars vid ansträngningsubkontinents, tex för att man skrattar, nyser eller hoppar, som kvinnor som fött barn kan drabbas av, finns inga problem att lämna urinprov. Inte heller vid trängningsinkontinens då man plötsligt får brottim eller nyckelhålsinkontinens (som jag själv lidit av) finns inga problem med att lämna urinprov.
    Vad fick dig att ens börja fundera på detta?

  • Anonym (Kisse­nisse)
    Wed 7 Dec 2022 10:35
    #5
    -1
    Anonym (Ann) skrev 2022-12-07 10:26:18 följande:

    Finns många typer av inkontinens och det ts verkar tro är att man kissar på sig utan minsta förvarning eller att man inte skulle märka när man kissar. Det kan ske ved neurologiska skador. Annars vid ansträngningsubkontinents, tex för att man skrattar, nyser eller hoppar, som kvinnor som fött barn kan drabbas av, finns inga problem att lämna urinprov. Inte heller vid trängningsinkontinens då man plötsligt får brottim eller nyckelhålsinkontinens (som jag själv lidit av) finns inga problem med att lämna urinprov.
    Vad fick dig att ens börja fundera på detta?


    För det är läckert att höra om kiss och blöjor
  • Wed 7 Dec 2022 11:19
    #6

    De gör urinprov på samma sätt som alla andra, dvs kissar i en burk. 

  • Anonym (Kim)
    Wed 7 Dec 2022 11:33
    #7

    Varför frågade du inte? Vad är det för fjantiga funderingar. Bry dig om varför du blev plockad för prov istället. Var du ren? Sedan har vi dessa som går gång på urin, blöjor och vära som kissnisse. Fy för farao. Jag pinkar snett på er. Mysigt va?! 

  • Anonym (Mimmi­)
    Wed 7 Dec 2022 11:38
    #8
    +1
    Anonym (Pissprov) skrev 2022-12-07 09:02:24 följande:
    Hur lämnar inkontinenta piss prov?

    Fick lov och lämna slumpmässigt drog test på jobbet igår, i väntrummet för att få lämna piss prov var det en kvinna som var beräknad nästa vecka ( hon nämnde det i ett telefonsamtal med någon släkting)


    Veto tusan var idén kom ifrån om det var att gravida kan ha inkontinens skydd eller gravid-->barn-->blöja och vart vi var. 
    Säg att en som saknar totalt kontroll på blåsan och har inkontinens skydd som blir kallad på slumpmässigt drog kontroll.
    Hur tusan gör dom?
    Får dom sitta med burken uppkörd i skrevet och vänta/hoppas på det bästa?
    Om dom läcker urin så fort det skapas så kommer det ju droppa med viss frekvens, då dom ej kan hålla tätt så en viss mängd samlas i blåsan för att planerat tömma blåsan. . Då lär det väl ta en del tid om det droppar ur över tid och då borde väl provet bli ogiltigt pga temperatur när man väl nått rätt mängd eller?

    Ber om ursäkta för min okunskap och mina fördomar om detta.
    Hur lär man särskrivare att skriva ihop orden?

    Fundera på det istället.

    "Piss prov"
    "Drog test"
    "Inkontinens skydd"
    "Drog kontoroll"

    Utöver det, det heter ATT lämna, inte och lämna.
    Man har ej mellanslag inom parentestecken och bokstav.

    Plus diverse mer konstigheter i texten. 

    Som sagt, lägg tid på det istället för att oroa dig för hur andra bär sig åt när de lämnar urinprov. (Som är den rätta benämningen.)
Svar på tråden Hur lämnar inkontinenta piss prov?