• Anonym (Varför)

    Mixade signaler

    Ni män som sänder ut mixade signaler. Varför gör ni det?

  • Svar på tråden Mixade signaler
  • Anonym (?)
    Anonym (Varför) skrev 2022-12-07 09:45:05 följande:
    Mixade signaler

    Ni män som sänder ut mixade signaler. Varför gör ni det?


    För att tjejer också gör det
    För att vi inte vet vad vi vill
    För att vi inte gör det men tjejen övertolkar varje harkling och smily
    För att vi försöker lura henne i säng för att se dra
    För att vi är gifta
  • Anonym (H)

    Vad menar du med mixade signaler och varför tror du det bara skulle gälla män?

  • Anonym (Varför)
    Anonym (H) skrev 2022-12-07 10:27:38 följande:

    Vad menar du med mixade signaler och varför tror du det bara skulle gälla män?


    Nu undrar jag om just män. Mixade signaler som att ena dagen framstå som varm och andra kall mm.
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (H) skrev 2022-12-07 10:27:38 följande:

    Vad menar du med mixade signaler och varför tror du det bara skulle gälla män?


    Finns det någon i hela världen som tror att det bara gäller män?
  • Anonym (?)
    Anonym (Varför) skrev 2022-12-07 11:20:38 följande:
    Nu undrar jag om just män. Mixade signaler som att ena dagen framstå som varm och andra kall mm.
    För att den andra dagen har man plötsligt full upp med jobbekymmer, tentaplugg, sjuka föräldrar eller  planera kompisens svensexa så just då har man inte fokus på nya flickvännen.

    Vilket kan innebära att det tar längre tid att svara på meddelande och man hinner inte svara lika gulligt. 
  • Anonym (Varför)
    Anonym (?) skrev 2022-12-07 11:58:47 följande:
    För att den andra dagen har man plötsligt full upp med jobbekymmer, tentaplugg, sjuka föräldrar eller  planera kompisens svensexa så just då har man inte fokus på nya flickvännen.

    Vilket kan innebära att det tar längre tid att svara på meddelande och man hinner inte svara lika gulligt. 
    Ja jag kan uppleva honom som kall då vi hörs under jobbtider.
  • Anonym (?)
    Anonym (Varför) skrev 2022-12-07 14:08:36 följande:
    Ja jag kan uppleva honom som kall då vi hörs under jobbtider.
    Typisk övertolkning.Han fokuserar på jobb och det som behöver göras där. 
  • Anonym (Om jag gör det)
    Anonym (Varför) skrev 2022-12-07 09:45:05 följande:
    Mixade signaler

    Ni män som sänder ut mixade signaler. Varför gör ni det?


    OM jag gör det beror det på motstridiga känslor för någon, jag tror det avspeglas i vad jag sänder ut.  

    Tex om jag skulle anse att du är väldigt attraktiv samtidigt som jag tycker riktigt illa om dig av andra orsaker. Då tror jag att signaler om man kan läsa sådant blir väldigt mixade.
  • Anonym (?)
    Anonym (Om jag gör det) skrev 2022-12-08 14:55:26 följande:
    OM jag gör det beror det på motstridiga känslor för någon, jag tror det avspeglas i vad jag sänder ut.  

    Tex om jag skulle anse att du är väldigt attraktiv samtidigt som jag tycker riktigt illa om dig av andra orsaker. Då tror jag att signaler om man kan läsa sådant blir väldigt mixade.
    Eller om man blivit tokförälskad och är osäker på vad hon vill. För att försöka skyddas sig själv blir man ibland avståndstagande.
  • Anonym (Om jag gör det)
    Anonym (?) skrev 2022-12-08 14:59:58 följande:
    Eller om man blivit tokförälskad och är osäker på vad hon vill. För att försöka skyddas sig själv blir man ibland avståndstagande.
    Det där får jag bestrida litegrann:) Tidigare gjorde jag så men jag vet numera att jag bara blir riktigt nere i kärlekssorg 2 månader och lätt deppig max ett halvår och kommer igenom det, så har slutat vara rädd för det. Är helt enkelt värt det och man behöver inte vara rädd för det.
  • Anonym (?)
    Anonym (Om jag gör det) skrev 2022-12-08 15:15:37 följande:
    Det där får jag bestrida litegrann:) Tidigare gjorde jag så men jag vet numera att jag bara blir riktigt nere i kärlekssorg 2 månader och lätt deppig max ett halvår och kommer igenom det, så har slutat vara rädd för det. Är helt enkelt värt det och man behöver inte vara rädd för det.
    Du ja  men för att förklara för TS varför en kille ibland kanske är avståndstagande kan det vara en förklring
  • Anonym (Om jag gör det)
    Anonym (?) skrev 2022-12-08 15:28:21 följande:
    Du ja  men för att förklara för TS varför en kille ibland kanske är avståndstagande kan det vara en förklring
    Absolut, du har rätt.
  • Tukt

    Har svårt att tro att någon medvetet och överlagt skickar ut så kallade "mixade signaler".

  • Anonym (?)
    Tukt skrev 2022-12-08 16:56:49 följande:

    Har svårt att tro att någon medvetet och överlagt skickar ut så kallade "mixade signaler".


    Att vara av/på är ett vanligt råd i diverse raggningsböcker
    Samma sak att spele ett spel, inte jaga, inte visa sig för intresserad osv.
  • Tukt
    Anonym (?) skrev 2022-12-08 17:04:49 följande:
    Att vara av/på är ett vanligt råd i diverse raggningsböcker
    Samma sak att spele ett spel, inte jaga, inte visa sig för intresserad osv.
    Ja, jo. Så kan det nog vara. Men tänker det är rätt få som ändå läser böcker innan de ska söka en partner.
    Sedan svarade jag på trådstaren som inte specifikt nämnde extrem-raggande. 
  • Anonym (?)
    Tukt skrev 2022-12-08 17:10:40 följande:
    Ja, jo. Så kan det nog vara. Men tänker det är rätt få som ändå läser böcker innan de ska söka en partner.
    Sedan svarade jag på trådstaren som inte specifikt nämnde extrem-raggande. 
    Läs vilken diskussion som helst bland tjejer där någon har  hittat ett kap. "Ska jag höra av mig?", "Är jag för på?", "Nej, spela kall", "Låt honom jaga", "Vänta med att svara", "Klart du ska höra av dig" osv

    Dvs spela ett av/på spel.

    Motsvarande diskussion finns bland killar.
  • Tukt
    Anonym (?) skrev 2022-12-08 17:24:07 följande:
    Läs vilken diskussion som helst bland tjejer där någon har  hittat ett kap. "Ska jag höra av mig?", "Är jag för på?", "Nej, spela kall", "Låt honom jaga", "Vänta med att svara", "Klart du ska höra av dig" osv

    Dvs spela ett av/på spel.

    Motsvarande diskussion finns bland killar.
    Skulle vilja säga att diskussionen möjligen finns bland vissa tjejer och vissa killar.
    Men det är fortfarande inte det trådstarten handlade om.
  • Anonym (Varför)

    Kan finnas många anledningar och dessa män som håller i en men sänder mixade signaler? 

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Varför) skrev 2022-12-07 09:45:05 följande:
    Mixade signaler

    Ni män som sänder ut mixade signaler. Varför gör ni det?


    Antagligen för att du inte har sänt ut uppriktiga signaler själv. Då kan man bli osäker o ena gången vill man verkligen visa för att andra gången vara mera försiktig. 


    Men det ska inte kastas under mattan att könen är i ett större tyst krig. 


    Så därav kanske de leker knepiga. Visa själv o säg själv vad du önskar o så får det bära eller brista helt enkelt..


    Sanningen är att männen har lärt sig att vara otydliga... utav just... kvinnor! 

Svar på tråden Mixade signaler