• Anonym (Funderar)

    Är det bara jag som överreagerar..

    Jag och min särbo har varit ihop snart i 9 år. Jag har valt att inte flytta ihop för att jag har min yngsta grabb hemma och jag vill inte röra upp tillvaron för honom av många orsaker.

    Jag och min särbo umgås inte varje dag utan det blir lite då och då. Jag jobbar skift och han likaså.
    Jag har alltid varit öppen mot honom och berättat hur min dagar har sett ut och om jag umgåtts med någon, för jag tycker att man bara gör det. Lite hyfs tycker jag och jag vill det..

    Nu har det uppdagats, eller min fd kompis såg att min särbo var ute och gick med en tjej som han arbetar med och jag tänkte väl att jaja.. han berättar väl det. Tiden gick och han sa inget..

    Gjorde ingen affär av det men det verkar ju inte ha stannat där utan nästa gång kom jag på samma tjej gå hem till honom när jag skulle åka till samma Område där han bor, och återigen så berättade han inget..

    Samma dag på kvällen så frågade jag om varför han inte väljer att berätta, vilket jag tycker är konstigt, så säger han att han vill inte starta nåt svartsjukedrama och jag fattar absolut inget. Jag har bara sagt åt honom att jag vill att man är öppen mot varandra.. 

    Så då sa jag att - fine.. då slutar vi berätta saker för varandra hädanefter. Du umgås med vilka du vill, och så gör jag oxå?

    Men det visar sig ändå nu efteråt att hon brukar vara där (hon har hundar, och spåren syns tydligt i snön).. 
    och som vi var överens han berättar inget..

    Är det bara jag som tycker det här är konstigt?
    eller överreagerar jag?

  • Svar på tråden Är det bara jag som överreagerar..
  • Anonym (F)

    Nej, jag tycker inte att du överreagerar faktiskt. Att inte berätta om en person som man umgås på det sättet med och som kommer hem till honom ger mig dåliga vibbar. Men han lär väl förmodligen utmåla dig som svartsjuk om du fortsätter.

  • Vandel

    Han startade ett svartsjukedrama genom att hålla det hemligt. det hela är jävligt mysko, du har all rätt att få i taket. Han är uppenbart otrogen. Dumpa aset. 

  • Anonym (Funderar)
    Anonym (F) skrev 2022-12-08 19:19:48 följande:

    Nej, jag tycker inte att du överreagerar faktiskt. Att inte berätta om en person som man umgås på det sättet med och som kommer hem till honom ger mig dåliga vibbar. Men han lär väl förmodligen utmåla dig som svartsjuk om du fortsätter.


    Nej jag tänker lika. Vad är det att dölja?
    fattar inte ..
    Till saken hör den att hon förvarar en massa prylar hos honom i hans garage som cyklar och däck och han byter däck åt henne oxå så snällt.

    visserligen är han snäll och hjälpsam men fattar inte varför han döljer det.

    Alla dom här gångerna det här har hänt när folk har sett dom så har jag alltid jobbat förutom den gången när jag själv såg att hon gick till honom. Men den dagen trodde han att jag var upptagen med annat och det var jag. Men han hade nog inte räknat med att jag skulle vara just i hans område..
  • Anonym (E)

    Både ja och nej. Du överreagerade i din reaktion och var barnslig med "om du inte berättar så ska inte jag heller" men eftersom det verkar som att han regelbundet träffar en annan kvinna (dejtar kallas det om han vore singel) så är den delen verkligen inte ok. Hans reaktion om "svartsjukedrama" säger en hel del också. Han har något att dölja. De har säkert inte gjort något men han gillar henne, mer än en vän.

  • Anonym (Funderar)
    Vandel skrev 2022-12-08 19:24:15 följande:

    Han startade ett svartsjukedrama genom att hålla det hemligt. det hela är jävligt mysko, du har all rätt att få i taket. Han är uppenbart otrogen. Dumpa aset. 


    Ja men jag försöker tänka förnuftigt och inte överreagera.

    om jag nu hade varit svartsjuk, hade det då varit okej att dölja det? Jag tänker att det är väl alltid oavsett bättre att berätta. I min värld..

    fan jag vet inte hur jag tänker..
  • Anonym (F)
    Anonym (Funderar) skrev 2022-12-08 19:24:35 följande:
    Nej jag tänker lika. Vad är det att dölja?
    fattar inte ..
    Till saken hör den att hon förvarar en massa prylar hos honom i hans garage som cyklar och däck och han byter däck åt henne oxå så snällt.

    visserligen är han snäll och hjälpsam men fattar inte varför han döljer det.

    Alla dom här gångerna det här har hänt när folk har sett dom så har jag alltid jobbat förutom den gången när jag själv såg att hon gick till honom. Men den dagen trodde han att jag var upptagen med annat och det var jag. Men han hade nog inte räknat med att jag skulle vara just i hans område..
    Usch! Är det så pass så tycker jag ännu mer att du INTE överdriver. Låter i mina öron som att han gillar henne väldigt mycket. Så tråkig situation.
  • Anonym (E)
    Anonym (F) skrev 2022-12-08 19:28:28 följande:
    Usch! Är det så pass så tycker jag ännu mer att du INTE överdriver. Låter i mina öron som att han gillar henne väldigt mycket. Så tråkig situation.
    Precis! Deras "dejter" är ju inplanerade till när ts är upptagen och inte kan varken träffa killen eller råka komma på honom!
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (E) skrev 2022-12-08 19:25:38 följande:

    Både ja och nej. Du överreagerade i din reaktion och var barnslig med "om du inte berättar så ska inte jag heller" men eftersom det verkar som att han regelbundet träffar en annan kvinna (dejtar kallas det om han vore singel) så är den delen verkligen inte ok. Hans reaktion om "svartsjukedrama" säger en hel del också. Han har något att dölja. De har säkert inte gjort något men han gillar henne, mer än en vän.


    Jo jag tyckte själv att jag betedde mig som en trotsig fyra åring. Men tänkte få en reaktion. Att han skulle tycka att min idé var dålig, men han protesterade inte till det..

    Så nu lever vi åt olika håll ännu mer och jag vågar inte längre åka dit oannonserat ..Helt enkelt av rädslan att tänk om hon är där..
  • Anonym (E)
    Anonym (Funderar) skrev 2022-12-08 19:30:42 följande:
    Jo jag tyckte själv att jag betedde mig som en trotsig fyra åring. Men tänkte få en reaktion. Att han skulle tycka att min idé var dålig, men han protesterade inte till det..

    Så nu lever vi åt olika håll ännu mer och jag vågar inte längre åka dit oannonserat ..Helt enkelt av rädslan att tänk om hon är där..
    Jo men gör inte sånt. Planerade "tantrums" för en reaktion är i sig också omoget, det vet du nog. Var vuxen och lämna honom bara. Finns ju inget att fortsätta med här.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (F) skrev 2022-12-08 19:28:28 följande:
    Usch! Är det så pass så tycker jag ännu mer att du INTE överdriver. Låter i mina öron som att han gillar henne väldigt mycket. Så tråkig situation.
    Ja och det värsta är att jag vet inte vad jag ska säga eller göra..

    Jag har alltid berättat för honom om jag träffat någon osv, och nu får jag dåligt samvete när jag inte berättar för honom. Jag har ett stort umgänge med folk och träffar folk både här och där som jag i 9 års tid alltid berättat.. 

    Och det har aldrig varit ett problem, han menade att måste jag alltid redovisa vem jag pratar och träffar..
    nej det behöver du inte sa jag.
    men varför den här ändringen efter 9 år när vi alltid berättat saker för varandra och nu helt plötsligt inte ska göra det?
Svar på tråden Är det bara jag som överreagerar..