• Anonym (Berits granne)

    Berits terror

    Om Berit talar mycket högt i telefon ungefär 4 timmar per dag, ungefär såhär:


    Ja VISST Ja VISST Amen PRECIS Amen PRECIS
    JAJAJAJAJA JAJAJAJAJA och däremellan ohörbart mummel med en starkt negativ ton, skulle ni flytta då?
    Förutsättningarna är att ni är ljudkänsliga och har läst alla trådar som går i ämnet. Ni har acceptans för stegljud, dammsugare, pianospel. Ni har bott granne med knarklangare och haft barnfamiljer på taket. Sömnen i nuvarande lägenhet är bra då Berit INTE som tur är inte pratar i telefon på nätterna. Ni flyttade från förra lägenheten för att grannarna pratade till fem på morgonen 4 gånger i veckan. Ni har inte möjlighet att flytta till hus. Skulle ni ta risken att flytta igen när allt annat är bra i er nuvarande bostad, och ni vet med er att ni tillhör de ljudkänsliga. Berits röst går igenom hörlurar till tv, men går att stänga ute med musik. Ni har redan tinnitus. Skulle ni bo kvar och kanske få värre tinnitus, eller lyssna på Berit de timmar hon lägger på telefon för att undvika förvärrad tinnitus? Berit öppnar inte dörren om man ringer på på grund av dövhet eller ovilja. Berits man har varit uppe hos er och oskyldigt anklagat er för att ha kastat jord på deras balkong samt snackat skit om styrelsen. Ni gillar det ni sett av styrelsen och gillar föreningen men har inte bott så länge. Berit och hennes man har bott i lägenheten sedan mitten av åttiotalet och kommer att bo kvar tills hon dör. Flyttar man, eller hoppas man på att det är några år kvar bara? Frågade om huset var lyhört vid köp men säljarna blåljög och detta är nog inget som man kan återkalla köp för. 
  • Svar på tråden Berits terror
  • Anonym (A)
    Anonym (Berits granne) skrev 2022-12-09 13:14:28 följande:
    Fick du inte svar i den andra tråden, Hönan? Jag gjorde en egen för att jag verkligen undrar hur jag ska göra.
    Problemet är att det inte handlar om "glada ljud" utan det är som att ha ett gnisslande kafferep i vardagsrummet dagligen. Det är skönt att det inte är på nätterna dock, jätteskönt. För får man sova så klarar man mycket.

    Jag vet om att jag är ljudkänslig, men så här mycket tal har jag aldrig hört tidigare. Så därför funderar jag på om det är värt det.

    Finns ljudisolering man kan göra men det är dyrt och kanske inte hjälper. Hörlurar med musik eller brus hjälper tillfälligt, men jag är lite orolig över min hörsel efter tre år. 
    +1
  • Anonym (Berits granne)

    Råkade skratta. Berit igång. JA JA JA JUST DET

  • Anonym (Berits granne)

    Berit: JAG FÖRSTÅR DET JA JA
    JA JA
    JA
    JA JA
    Ohörbart
    JA JA JA JUST DET
    Visst
    Nej nej
    Ja Ja 
    Nej 
    Ohörbart

  • Anonym (Berits granne)

    Berit:

    Ja jag menar det

    Jaja
     
    Näe näe

    Jaja gud ja 

    Ja Ja visst

  • Anonym (Berits granne)

    Ja ja
    Nej 
    Ja just det
    Nej nej 
    Nej nej visst
    Ohörbart 
    JA nä visst 

  • Anonym (Berits granne)

    Ja nä verkligen 
    Javisst 
    Ohörbart 
    Nej nej 

  • Anonym (B)

    Lyssna på Rammstein jättehögt. Då hörs inte Berit. 

  • Anonym (Berits granne)

    JA JA
    Nä visst
    Ja precis 
    Ja ja
    Ohörbart 
    Ohörbart 
    Nä 
    Näe
    Ohörbart 
    JA precis 
    Ja
    Jaja 
    Jaja ohörbart
    Ja nej gud vi måste göra det 

  • Anonym (Berits granne)
    Anonym (B) skrev 2022-12-09 21:26:28 följande:

    Lyssna på Rammstein jättehögt. Då hörs inte Berit. 


    Lyssnar lågt på Velvet Underground



    Ja
  • Anonym (Berits granne)

    Ja ja. Jaja.
    Ohörbart långt 
    Ohörbart långt 

    Ohörbart långt 
    Ohörbart långt 
    Javisst 
    Ja
    Javisst 
    Ohörbart långt 

    Ohörbart 
    JA JA JA
    JA JUST 

  • Anonym (Berits granne)

    Nu har Berit tystnat för ikväll 

Svar på tråden Berits terror