• Mon 12 Dec 2022 14:09
    4269 visningar
    4 svar
    4
    4269

    Hur många gånger?

    Jag har nu gjort två insemineringar, och negativt resultat på båda. Det har inte varit två månader i rad utan pga olika omständigheter har jag varit tvungen att vänta några månader emellan. 


    Men nu efter senaste gång, fick mens idag, är jag så trött!! Har gått på tå hela tiden, försökt vara positiv men också tänkt att det inte är något denna gång heller. Min kropp har verkligen haft alla graviditetssymptom den här månaden: förhöjd kroppstemperatur, ömma bröst, molande värk i magen, huvudvärk, dålig sömn, trött, förstoppning, tjocka flytningar? har aldrig såna symptom inför mens. Bara ömma bröst, annars ryggvärk och trötthet.

    Ska jag ge upp nu eller löns det att försöka igen? Jag är så ledsen, och skulle inte vilja gå igenom detta elände igen. Själva insemineringen är inget problem, utan det är efteråt som det är för jävligt. Jag tog ett testa tidigt test som var negativt runt ÄL+8 då jag trodde jag fick en nidblödning. Det var blod på pappret och lite i byttan, sen inget mer tills kvällen efter då jag fick samma igen men mindre blod.


    Jag har en partner som är mitt stora stöd, men hen förstår ju inte min ångest och oro, mina funderingar mellan ägglossningen och nästa mens. 

    Vad skulle ni ha gjort?

  • Svar på tråden Hur många gånger?
  • Sun 12 Feb 2023 08:35
    #4
    Aliona skrev 2022-12-24 23:25:45 följande:

    Två försök är verkligen inte mycket, och definitivt ingen  anledning att ge upp. Generellt har man 20 eller 25% chans vid varje ägglossning. Kolla statistiken för din åldersgrupp, och försök ställa dig in på att det tar så lång tid. Det kan så klart gå fortare, men det är inget man ska räkna med. 


    Inseminerar du i naturlig cykel eller hormonstimulerad?  Gör ni ultraljud för att bekräfta ägglossningen? Har du spolat äggledarna? Annars kan dessa saker göra att det går fortare.


    Vi har provat två gånger i naturlig, och nu blir det en stimulerad så jag känner mer hopp nu! Äggledarna såg bra ut, endast behövt ta bort några polyper innan vi började. 
Svar på tråden Hur många gånger?