• Tue 13 Dec 2022 17:48
    1965 visningar
    9 svar
    9
    1965

    Ivf i Stockholm

    Hej
    Jag och maken har äntligen fått remissen för ivf godkänd och dags att välja klinik. Är det någon här som håller på med ivf i Stockholm och kan berätta om sin upplevelse? Glad

  • Svar på tråden Ivf i Stockholm
  • Mon 19 Dec 2022 16:00
    #2
    Caleido skrev 2022-12-19 14:30:04 följande:

    samma här, har dock inte bokat tid ännu så kan inte berätta om någon upplevelse! Har ni valt klinik än? 


    Vi bestämde oss för livio på kungsholmen för det blir lättast att åka dit från jobbet, ringde imorse och bokade tid i slutet av januari så blir spännande att äntligen få börja nästa steg
  • Mon 19 Dec 2022 16:21
    #4
    Caleido skrev 2022-12-19 16:20:31 följande:

    Åh, vad kul! Vi har också bokat nu!! Spänningen är enorm!


    Lycka till!


    Detsamma! Vilken klinik blev det för er? Glad
  • Tue 20 Dec 2022 21:17
    #6
    Kfkgkfnfndic skrev 2022-12-20 21:07:15 följande:

    Hej,

    hur länge fick ni vänta på brevet/remissen? för oss har det gått 2 månader +1 veka och inget brev än. 

    vet ni ungefär hur lång ivf kön är just nu?


    Det tog ungefär 2,5 månad innan vi fick brevet att remissen var godkänd. Jag hörde av mig ett par gånger till reproduktionsmedicin på karolinska för att kolla hur det gick med remissen och de svarade att det tar minst 8v innan de bedömer remissen. När vi fått brevet så fick vi tid ca 1 månad senare för första besöket, sen får vi se om vi får starta behandling i februari eller vänta till mars Glad
  • Tue 20 Dec 2022 21:42
    #8
    Kfkgkfnfndic skrev 2022-12-20 21:33:07 följande:

    vad skönt att höra att man verkar få tid ganska så snabbt. okej gällande om det blir februari eller mars för dig beror det på när ägglossningen sker?Glad

    lycka till när det är dags för dig! 


    Ja verkligen, jag trodde det skulle ta ännu längre tid 

    Ja precis, och det lät som det beror på hur många som startat behandling också så det inte blir för många samtidigt antar jag :)

    Tack detsamma!
Svar på tråden Ivf i Stockholm