Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Folk som inte bryr sig om elförbrukningen pga fast pris

Nej, jag håller inte med eftersom folk får göra precis som de vill. 

• EpicF
    Anonym (Fisk) skrev 2022-12-14 14:33:46 följande:

Fast man betalar väl ändå per kWh? Så det kostar ju mer att använda mer el? 

Inte om man har fastpris. 
  • EpicF
    Anonym (Gigi) skrev 2022-12-14 14:54:50 följande:

Inte om man har fast pris! Den var bra! 

Man betalar så alltid samma pris.  Vid fast varierar inte priset. Så vad anser du var fel? 
  • EpicF
    Aniiee skrev 2022-12-14 15:10:24 följande:
    Fast pris betyder fast pris per kWh. Använder man fler kWh betalar man mer än när man använder färre kWh. 
    Det gäller oavsett. En fördel med fastpris är att man alltid har samma pris, och i princip får samma elräkning varje månad. Nackdelen är när elen är billig, då förlorar man. Nu när elen är dyr så vinner man på att ha fastpris. 
  • EpicF
    Citronella skrev 2022-12-14 15:21:48 följande:

Det stämmer inte. Fast pris betyder att man betalar samma summa per kWh istället för att det varierar från månad till månad (eller per timme) Alla betalar alltid för varje kWh de använder. Elräkningen blir aldrig samma om man gör av med 10 000 kWh istället för 100. 

Vilket var det jag skrev. 
  • EpicF

Anonym: Så vad tror du fastpris innebär? Fast prist är att man alltid betalar samma, oavsett vad snittpriset är. 

• EpicF

Om jag har ett fastpris på 1kr per kWh så betalar jag alltid 1kr oavsett om priset är 50 öre per kWh eller 10kr per kWh. Förbrukar jag samma el varje månad så har jag samma summa på elräkning varje månad. Vilket är detsamma som man i princip har samma elräkning varje månad. 

• EpicF

Aniiee: Om man har samma elförbrukning så har samma summa i elräkning. Läs vad jag skrev innan du kommenterar. 

• EpicF
    Aniiee skrev 2022-12-14 16:10:10 följande:
    Läs själv, vad du skriver och ffa vad du svarar på!
    Jag har läst mitt egna inlägg (alla), vilket inte du har. 
     Men det verkar vara vanligt att inte läsa inläggen man kommenterar. 
  • EpicF

Anonym: Jag har dock aldrig skrivit att set inte kostar mer om man förbrukar mer. För det är en självklarhet att set gör, vilket jag även har bekräftar. 

Svar på tråden Folk som inte bryr sig om elförbrukningen pga fast pris