Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

    Socialen hotar

    Ja de får berätta för dig vilka följderna blir om du inte är samarbetsvillig. Det är alltså inte ett hot utan bara information. Och ja, de får omhänderta barn som annars riskerar att fara illa i den nuvarande situationen.

  • Anonym (Ja)
    Anonym skrev 2022-12-22 12:12:35 följande:
    Sen finns det ungdomar som hamnar på sned också, trots att de har bra föräldrar. 
    Du är för fördomsfull.
    Du verkar ha blandat ihop saker. Det är inte ts som är barnet/ungdomen, ts är föräldern.
  • Anonym (Ja)
    Anonym skrev 2022-12-22 12:24:56 följande:
    Läs gärna kommentaren som jag besvarade. 
    Ja jag läste men den här tråden handlar inte om ungdomar med bra föräldrar som hamnar på glid, så frågan är om DU har läst och förstått.
  • Anonym (Ja)
    Anonym skrev 2022-12-22 18:09:54 följande:
    Du förstår alltså inte heller att jag besvarade ett specifikt inlägg?
    Inlägget handlar ju om ts och hens situation, det du skrev har inte med saken att göra.
  • Anonym (Ja)
    Anonym skrev 2022-12-22 18:13:29 följande:
    Men snälla...?
    Snälla själv, håll dig till ämnet istället för att svara som "god dag yxskaft".
  • Anonym (Ja)
    Anonym skrev 2022-12-22 18:26:00 följande:
    Aldrig hört talas om sidospår?
    Varför gnäller du inte på personen som jag citerade, som eskalerade i ditt utbrott mot mig?
    Jo, det kallas off topic, Starta en egen tråd om du vill diskutera något annat än ts fråga. Personen du citerade höll sig däremot till ämnet, vilket du fortfarande inte fattar. Utbrott....? Ta av dig offerkoftan.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Jolie) skrev 2022-12-22 18:33:51 följande:
    Jag förstår hur du menar.

    Det är ingen mening med att försöka få de som bestämt sig för att vara motvalls, att erkänna att de missförstod från början.

    Lägg ingen energi på den där.
    Det är ju "Anonym" som har missförstått, ingen annan.
  • Anonym (Ja)
    Anonym skrev 2022-12-22 18:37:49 följande:
    Lägg din energi på personen som startade sidospåret istället för på mig som hakade på det.

    Hur mår du själv Lovis?
    Förklara hur det var ett sidospår? För den personens kommentar handlar direkt om ts uppkomna situation. Ditt inlägg om ungdomar som hamnar snett har inte alls med tråden att göra. Hur svårt ska det vara att förstå?

    Ts är den som har problem med soc. Ts är en vuxen person som har barn och som nu fått ett "val" av soc och tycker att det inte känns särskilt frivilligt. Personen du citerade menade att det kunde finnas en orsak till problemen med soc, t ex missbruk. Sedan började du babbla på om något helt annat.

    Förstår att det är svårt att erkänna men det här börjar bli pinsamt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ja och nej) skrev 2022-12-26 01:03:21 följande:
    Det kan funka. Men risken är att det går prestige i fallet istället. Ungefär: "Du ska minsann inte komma här med en dyr advokat och ifrågasätta vår opartiska bedömning." I själva verket borde alla vara berättigade till en från första början, för att säkerställa en rättssäker hantering.
    Fel, det är inte "prestige" i sådana fall utan snarare standard att man anlitar advokat i vårdnadstvister.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ja och nej) skrev 2022-12-27 01:01:07 följande:
    När det är socialtjänsten själv som man tvistar om vårdnaden med?
    En vårdnadstvist är mellan två föräldrar. När det gäller soc så är frågan omhändertagande och inte vårdnad. Soc kan uttala sig i vårdnadstvister mellan föräldrar men de har ingen part i tvisten.
Svar på tråden Socialen hotar