• Anonym (Ann Onym)
    Sun 25 Dec 2022 18:50
    4367 visningar
    20 svar
    20
    4367

    Inga presenter av svärfar

    Min svärfar var likadan i början, han är ingen vidare på julklappar. En stående grej under flera år var att han och sönerna utbytte paket med svarta halsdukar och matchande handskar.

    När vi kom lite längre fram i livet var han dock allt annat än snål, och startade fondspar till alla barnbarn samt delade ut arv i förtid till sina barn.

    Jag säger för all del inte att den här mannen nödvändigtvis är likadan, men det kan ju vara så att han antingen inte tycker att du är "säkrad" som livspartner till hans dotter än och därmed inte med på släktkartan, eller inte tycker att han känner dig nog för att lyckas tänka på en vettig julklapp.

    Han köper kanske bara om han råkar snubbla över något som han tror att svärsöner eller barn vill ha?

    Dessutom, innan man önskar sig julklappar av miljonärer så får man tänka på att man då tvingas tänka ut vad man ska ge dem, och det är inte alltid det lättaste heller. Ett år fick jag köra 30 mil och hämta ett artdeco- fickur för 8000 kr. Men det gillade han å andra sidan skarpt.

    Men vill du byta julklappar med honom så börja med att ge honom en då. 

Svar på tråden Inga presenter av svärfar