• Sat 31 Dec 2022 16:58
    1253 visningar
    3 svar
    3
    1253

    Någon som haft upprepade missfall?

    Tar du Levaxin? Vad ligger TSH på? Du behöver dessutom inte alla de där vitaminerna såvida du äter bra kost. Folsyra är det absolut enda och kanske extra d-vitamin på vinterhalvåret. Det är visserligen sant att de egentligen bara tar blodprover och det är tyvärr också sant att de sällan ger svar och att man därför får väldigt lite hjälp i Sverige för att förhindra missfall. Gå privat. Gärna till en fertilitetsläkare/klinik med erfarenhet av m.f. Det finns mediciner som hjälper. 

  • Sun 1 Jan 2023 14:09
    #3
    MillimilliN skrev 2023-01-01 02:08:30 följande:
    Jag tar levaxin och har nyligen tagit nya prover. TSH, T4 och T3 ligger bra enligt min läkare. TSH på 20 (innan graviditet 16, men det steg till 20). Jag glömde lägga till att jag tagit Folsyra 1 mg sedan juni, utskrivet av läkare. Tack för dina råd. Har du någon bra klinik att rekomendera? 
    Det är just det- TSH anses alltid bra enligt vården om man ligger även så pass högt som 3,5. Men vid infertilitet och upprepade m.f ska man ligga lägre. Absolut under 2, gärna under 1. Utomlands är de kunnigare på detta och har de riktvärdena.

    Alla privata IVF-kliniker är bra så det är bara googla din närmaste. Runt Uppsala- Stockholm skulle jag säga CvL. Vad gäller mindre kliniker vet jag ingen på rak arm. Men de som IVF-klinikerna samarbetar med är oftast bra.
Svar på tråden Någon som haft upprepade missfall?