Inlägg från: Anonym (Osi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osi)

    Jobba trots semester

    Mimmiimimmii skrev 2023-01-01 21:10:09 följande:

    Jsg lägger alltid in der jag vill annars så flrsta tanken är att hon kommer tycka det är bra men jag kommer ju inte kunna med o ringa henne under ledighet för det så jag mailar o tänker att det värsta som kan hända är att jag inte får betalt men det har jag svårt att tro


    Var inte tanken att jobba den där dagen att du skulle träffa och visa en ny kollega?
    Det kan du ju inte göra hemifrån?
  • Anonym (Osi)
    Mimmiimimmii skrev 2023-01-01 21:16:28 följande:
    Jag ska träffa nya killegan på plats som sagt men nu har sambon ledigt imon då jag skulle haft semester o jag ser min chans att uppdatera vårt intranät mm. Alltså ta bort semesterdag o jobba istället hemifrån.

    Men vad har att jobba på torsdag på plats med att eventuellt byta semesterdag mot jobb imorgon att göra?

    Du måste fråga din chef först om hon okejar detta. Du kan inte på eget bevåg byta semesterdagen mot en jobbdag. 


    Men vill du inte vara ledig när din sambo är ledig? Förstår inte riktigt varför du vill passa på att jobba för att han är ledig.

  • Anonym (Osi)
    Mimmiimimmii skrev 2023-01-01 21:46:18 följande:
    Chefen vill nog att jag ska vara ledig så lite som möjligt tror jag. Jag har fria händer att styra mina semesterdagar som jag vill. Hon brukar alltid godkänna däremot hade hon en önskan om att jag skulle vara på plats en dag. De andra dagarna har hon inte sagt något om. Jag har massor av sysslor som ska göras utöver att träffa en ny kollega . Löner ekonomi schema intranät mm. Därför tror jag att hon bara kommer tycka det är bra men undrade hur andra tänker o hur ni hade tänkt
    Jag hade tänk att jag kollar med chefen om det är möjligt innan jag bytte semester mot jobb, eller tvärtom.
Svar på tråden Jobba trots semester