• Anonym (Dejt)
    Mon 9 Jan 2023 18:35
    1112 visningar
    9 svar
    9
    1112

    Syftet med dejting

    Vad anser ni vara syftet med att dejta någon? För mig har målet med att dejta någon att det i slutändan ska leda till ett förhållande, och det är inställningen jag har när jag går in i en dejt med någon. Utfallet kan ju givetvis bli något annat eftersom man inte alltid klickar på det planet.

    Men från det jag läst i andra trådar verkar många ha en helt annan syn på dejting och verkar kunna dejta i flera månader utan att definiera relationen och fortsatt dejta andra under tiden.

  • Svar på tråden Syftet med dejting
  • Anonym (''')
    Mon 9 Jan 2023 18:37
    #1

    Det är väldigt olika beroende på vad man är i för fas i livet. Jag har altid bara sökt efter långvarig relation. 

  • Anonym (Olika behov)
    Mon 9 Jan 2023 19:01
    #2

    Dejtat både för spänning, bekräftelse, sex, fwb och renodlad kärleksrelation. Har aldrig dejtat för kk enbart, eftersom den formen inte passar mig. Vill alltid ha det mentala också och att man umgås utöver sex och att man är exklusiv med varann under tiden och slipper oroa sig för smitta.

  • Anonym (Pio)
    Mon 9 Jan 2023 19:06
    #3

    Läser man härinne verkar ju många män vara för att enbart dejta så länge det går . Dvs det ska inte leda till något mer än att ses ett par dagar i veckan. Allt annat är att snabbspola relationen

  • Anonym (A)
    Mon 9 Jan 2023 19:18
    #4

    Samma här

  • Anonym (Snygg­o)
    Mon 9 Jan 2023 19:18
    #5
    +1

    Jag tror att många är så ensamma att de dejtar eller kommunicerar på dejtingsidor för att det är deras enda sätt att få sällskap.
    Samtidigt är de ensamma från början för att de aldrig lärt sig relatera. 

  • Anonym (Pio)
    Mon 9 Jan 2023 19:25
    #6
    Anonym (Snyggo) skrev 2023-01-09 19:18:58 följande:

    Jag tror att många är så ensamma att de dejtar eller kommunicerar på dejtingsidor för att det är deras enda sätt att få sällskap.
    Samtidigt är de ensamma från början för att de aldrig lärt sig relatera. 


    Jag har en kollega som är precis så. Ensam kille, som lite lever sitt sociala liv vi sociala medier och dejtingappar. Han har haft många kortare relationer?oftast tar de slut för att kvinnan fattar att han inte kan vara seriös, eller så blir kvinnan kär och försöker kämpa på vilket gör honom stressad och då avslutar han. Eller han avslutar egentligen aldrig utan lägger på hyllan ett tag. Han är en stor förespråkare av att människor inte klarar att vara ensamma osv?men såhär lever han konstant. 

    Jag tror han verkligen inte lärt sig relatera till andra och inte riktigt funka socialt. Men han kör samma sak år efter år. Jobbat med honom 7 år 
  • Anonym (Sara)
    Mon 9 Jan 2023 19:33
    #7

    Jag dejtar mest för att det är trevligt ibland. Träffa nya människor och gärna sex om man känner den kemin. Förhållande vill jag inte ha men det är klart, man kan ju bli kär på vägen och vilja ha mer. Kan ju inte säkert säga att man inte tänker om ifall man träffar den rätte, men det är inte syftet från början.

  • Anonym (Hmm)
    Mon 9 Jan 2023 19:47
    #8
    Anonym (Sara) skrev 2023-01-09 19:33:15 följande:

    Jag dejtar mest för att det är trevligt ibland. Träffa nya människor och gärna sex om man känner den kemin. Förhållande vill jag inte ha men det är klart, man kan ju bli kär på vägen och vilja ha mer. Kan ju inte säkert säga att man inte tänker om ifall man träffar den rätte, men det är inte syftet från början.


    Är man och tänker lite så också ... blir det sex så blir det och vill man mer tillsammans så blir det så.
    Är väl samma lika med ett hemsläp från krogen förr i tiden, antingen engångs eller så fortsatte man.
  • Anonym (Jo)
    Mon 9 Jan 2023 20:29
    #9

    Det där är väldigt olika. En del söker relationer, en del söker sex och spänning, en del söker någon att ha "tills vidare". Och andra varianter.

Svar på tråden Syftet med dejting