• Anonym (Noll attrak­tion)
    Mon 9 Jan 2023 21:38
    4543 visningar
    15 svar
    15
    4543

    Fin man men..

    Min attraktion till honom minskar stadigt. Går det här att vända på något sätt? Som det är nu blir jag kär i andra. Jag känner mej uppgiven och vill helst inte bryta upp en bra familj.

  • Svar på tråden Fin man men..
  • Anonym (natur­al select­ion)
    Mon 9 Jan 2023 21:40
    #1

    attraktion ska vara naturlig, självklar... ibland så växer människor isär

  • Mon 9 Jan 2023 22:32
    #2

    Du kanske är seriemonogam? 


    Kan bara känna lust och attraktion när du är förälskad? Många kvinnor verkar fungera så.

  • Anonym (EnAnn­anMan)
    Tue 17 Jan 2023 16:43
    #3

    Prata med honom. Gör parövningar som kan väcka lusten igen. Ta kontakt med en sexolog.

  • Tue 17 Jan 2023 16:50
    #4
    -3

    Du behöver en älskare. Prata helst med din man först.

  • Anonym (Noll attrak­tion) Trådstartaren
    Wed 18 Jan 2023 21:22
    #5
    Anonym (EnAnnanMan) skrev 2023-01-17 16:43:17 följande:

    Prata med honom. Gör parövningar som kan väcka lusten igen. Ta kontakt med en sexolog.


    Tack för goda råd. Jag har pratat med honom. Han har också lämnat mej ifred när jag velat det. När jag postade inlägget kändes det som att jag inte hade annat val än att göra slut. Men tack och lov förändras tankar och känslor. Jag har en fin man och en fin familj som jag inte behöver bryta med. Valet är ju mitt. Jag är snäll mot mej själv när jag tvivlar. Han låter mej tvivla ifred. Han finns där när jag behöver honom. Lite attraktion är tillbaka igen. Jag kanske är seriemonogam, har svårt att ha sex om jag inte är förälskad, kanske är jag polyamorös. Folk är komplicerade. Jag har en fin man.
  • Anonym (+++)
    Wed 18 Jan 2023 21:24
    #6
    Man i norr skrev 2023-01-09 22:32:20 följande:

    Du kanske är seriemonogam? 


    Kan bara känna lust och attraktion när du är förälskad? Många kvinnor verkar fungera så.


    vadå "många kvinnor"? 
  • Anonym (Sånt är livet)
    Wed 18 Jan 2023 22:44
    #7

    Kan ärligt vara värt att bjuda in en person eller ett par att utforska er sexualitet tillsammans. Göra sexet mer spännande bara.
    Tycker lekfullt sex är ett måste i ett bra förhållande

  • Anonym (Noll attrak­tion) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 15:26
    #8
    Anonym (Sånt är livet) skrev 2023-01-18 22:44:01 följande:

    Kan ärligt vara värt att bjuda in en person eller ett par att utforska er sexualitet tillsammans. Göra sexet mer spännande bara.
    Tycker lekfullt sex är ett måste i ett bra förhållande


    Ja, bra tips. Men mannen vill inte. Jag har nu tagit upp det här med "noll attraktion" och vill ha er input: När man känner som jag och är i min situation. Vad bör jag göra? Är förhållandet "värt" att rädda? Stanna för barnens skull? För min skull? För hans skull?
  • Tue 24 Jan 2023 15:30
    #9
    Anonym (Noll attraktion) skrev 2023-01-24 15:26:03 följande:
    Ja, bra tips. Men mannen vill inte. Jag har nu tagit upp det här med "noll attraktion" och vill ha er input: När man känner som jag och är i min situation. Vad bör jag göra? Är förhållandet "värt" att rädda? Stanna för barnens skull? För min skull? För hans skull?
    Men är din man rädd att du ska bli förälskad i någon annan? Kanske du kan jobba med att få honom att förstå att du behöver bli bekräftad sexuellt av en annan man?

    Viktigt att du i det samtalet framhåller hur mycket du älskar honom som person men att du behöver känna den attraktionen man kan göra, låta dig göra det med en annan man?
  • Anonym (Cole)
    Tue 24 Jan 2023 16:05
    #10

    går du på någon sorts medicin? Har hört att exv sköldkörtelmedicin kan vara en orsak till snabba förändringar i familjen.

  • Anonym (Noll attrak­tion) Trådstartaren
    Wed 25 Jan 2023 07:34
    #12

    Idag är läget ett annat igen. Bra idé att prata med sin partner och tack för era tips. Igår fick jag massage av han och är lite mer positiv Skrattande

    Skulle tro att jag har en livskris.. 

  • Wed 25 Jan 2023 08:53
    #13
    +1
    Anonym (Noll attraktion) skrev 2023-01-25 07:34:30 följande:

    Idag är läget ett annat igen. Bra idé att prata med sin partner och tack för era tips. Igår fick jag massage av han och är lite mer positiv Skrattande

    Skulle tro att jag har en livskris.. 


    Se där, ja uppenbarligen är du inte ensam att döma av alla möjliga inlägg i detta ämne. Massage är ju aldrig fel heller Cool
  • Anonym (Xyrks­)
    Wed 25 Jan 2023 09:14
    #14
    +1

    Förklara gärna för mig,ni som rekomenderar att involvera en annan i deras kärleksliv,hur det skulle kunna öka attraktionen till hennes man?

    Skulle ni rekommendera det också om det var tvärtom,att han inte känner någon attraktion till hennes?!

    Näe snacka om att slå spiken i kistan ifall den tredje ser bra ut och är bra i sängen..

    Folk måste lära sig att tänka efter.

    Här handlar det om 2 personer som måste hitta tillbaka till varandra,svårt att se det om man blandar in en tredje.

  • Anonym (life)
    Wed 25 Jan 2023 09:26
    #15
    +2

    En fin tråd tycker jag ifrån dig ts.


    Syns att det finns en del vargar i forumet som bara vill söndra.


    Jag tänker såhär, att det är så här det fungerar även i ett bra förhållande.


    Kärlek går upp o ner och man kan känna sig lite förvirrad periodvis fast allt är egentligen bra. Tror mer det handlar om att man har fastnat i rutiner och vardagen har blivit lite grå på ett sätt. 


    Många väljer att splittra upp då och krossa kärnfamiljen, vilket är så onödigt för ger man det bara lite tid så kommer kärlekskänslorna tillbaka igen.


    Det är ju det här som är så fint i det hela och man kommer varandra närmare gång på gång på olika nivåer. 


    Tyvärr så är 35 år o yngre inte vana vid att "hålla ut" utan ska splittra på sig så fort man känner av det minsta lilla liknande som ts gör. Man har så stora krav på att allt ska vara roligt konstant och det förstör så mycket som hade kunnat få växa och bli fint.


    Blev därför glad av din tråd ts. Du baktalade inte din man på något sätt. Du berättade om din förvirring och SER din fina familj. Hela familjen. Även pappan i familjen.


    Måste ändå säga att det här inlägget skiljer sig stort mot familjelivs övriga trådar.


    Jag tror par samtal eller som någon skrev ang sexlivet skulle kunna hjälpa till att stötta upp i en td man känner sig lite förvirrad.

    Jag hoppas ni håller ihop och att du känner dig glad i det och att ni får fortsätta vara en fin familj.

Svar på tråden Fin man men..