Borderline tjej
Jag har haft borderline och har haft en del långa harmoniska och lyckliga relationer. Jag har inte diagnosen längre men att jag har starkare känslor och ger mer kärlek i förhållanden än normalstörda kommer alltid finnas kvar.
Alla mina ex säger att jag är det bästa som hänt och de vill alltid ha mig tillbaka.
Men med din helt felaktiga bild av människor med denna diagnos gör du henne en stor tjänst om du lämnar henne ifred så hon kan träffa en bra, fin och vettig man.
Du kommer säkert ångra dig, men då är det med största sannolikhet för sent.
Kan tillägga att jag aldrig någonsin har skadat någon människa på något sätt. Däremot har jag skadat mig själv ibland men det skadade ingen annan än mig själv. Jag har enormt mycket empati, starka känslor, ärlig och snäll. Vissa brukar kalla folk med borderline för manipulativa, inget är längre från sanningen.
Men det är såklart ditt val att hålla dig borta, själv försöker jag undvika män med adhd då de enligt min erfarenhet är impulsiva, aggressiva och mycket farliga.
För att förstå en borderline så läs hur Kvinna...skriver. Det är såhär borderliners ser sig själva, som att de är offer som blir överkörda och Måste därför stå upp för sig själva (vilket är hur de rättfärdigar sin psykiska misshandel).
Just Kvinna... kanske är som hon beskriver, det vet vi ju inte. Men generell tummregel är att borderliners är helt sjuka jävlar, manipulativa som fan (har varit tillsammans med en, tog mig nästan ett år att bli normal igen efter hur förstörd jag var).
Och en sak till, borderliners har ett extra stort behov av att andra ska ha en enligt dem själva "sanningsenlig" bild av dem, dvs att de är extremt måna om att framstås på ett sätt som gynnar dem (manipulation).