Inlägg från: Anonym (Bordis.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bordis.)

Borderline tjej

En sån som du har inget positivt att ge henne och är du destruktiv kommer du få tillbaka det långt mer än vad du skulle fått igen av en person som inte är känslomässigt instabil. Till och med psykopater backar från en borderline, det finns legitima anledningar till det.

Tack och lov finns det borderliners i världen som kan straffa de som straffas bör när folk beter sig alldeles för jävligt. Det finns ett användningsområde för borderline - det är bra att ha för att försvara sig mot sjuka människor, så som män som är otrogna, narcissister och psykopater och gravt anknytningsstörda. De får när de träffar en borderline äntligen riktiga konsekvenser som de förtjänar, så att de lär sig en läxa och kan bli snällare sedan i sin självutveckling.

• Anonym (Bordis.)
    Anonym (allmänt) skrev 2023-01-11 15:24:21 följande:
    Jag har levt hela min uppväxt med en kvinna med borderline. Och jag tänker aldrig utsätta mig för något liknande igen. Visst, jag överlevde rent fysiskt, men borderline jobbar ju mer med psykisk misshandel så där fick jag min beskärda del.

Hon har definitivt förstört mitt liv till stor del och jag skulle varna vem som helst alltid för att ge sig in i nåt som helst samröre med någon med borderline. Undvika dem som pesten är det enda som fungerar, ger man dem lillfingret så käkar de upp fan allt. 
    Källa på det...? Vart får du diagnosen i från? Ingen läkare har satt den på din person eftersom den termen på diagnosen inte heter så och aldrig används som någon diagnos någonsin. Hur vet du att du själv var oskyldig att "få ditt liv förstört"? Någon självreflektion? Varför skulle just du förtjäna bättre - du kanske var ett svin själv som fick straff för dina olämpliga beteenden och var tvungen att, vad du kallar "få ditt liv förstört" för att äntligen kunna rycka upp dig och bli en bättre människa?

Hur vet du att personen inte hade t ex antisocial personlighetsstörning, narcissistisk personlighetsstörning eller t ex autism utan förmåga till mentalisering? Personen kanske bara var sig själv och det passade inte just dig med din personlighet? Källa på att din person hade "borderline"? ×-D

Det där kanske är en efterkonstruktion av dig för att du inte klarar av att se din egen skit i ekvationen.

En sak till - nästa gång du upplever ditt liv blir förstört av en annan person - flytta på dig från personen! Just saying. 
  • Anonym (Bordis.)
    Anonym (allmänt) skrev 2023-01-11 16:02:58 följande:
    Källa på vadå? 

Jag vet vad diagnosen heller och att man i dagligt tal kallar det borderline. Dessutom var det länge sedan denna kvinna fick sin diagnos så det kan ha kallats borderline på den tiden.

Dina övriga kommentarer om att jag skulle förtjänat psykisk misshandel under min uppväxt får stå för dig. Jag vet bara att varje dag jag slipper denna kvinna i mitt liv är en bra dag. Och att alla som ger sig in i relationer med personer med borderline riskerar att fara allvarligt illa.

Och det är just det jag råder alla till som träffar någon med borderline: flytta på dig och undvik den personen till varje jävla pris! Inget gott kommer någonsin att komma ur en relation med en sådan person! Just saying. 
    Källa på att den du talar om har diagnosen "borderline" ställd av en legitimerad läkare.

Det är ju bara du som själv hittar på. 
Svar på tråden Borderline tjej