• Anonym (Mja)

Borderline tjej

Anonym (PT) skrev 2023-01-10 15:26:21 följande:
    Borderline tjej

Jag är väldigt sugen på en borderline tjej, den tysta typen som inte skriker. Hon är sugen på mig. Men jag vet inte om hon kan vara en kk eftersom hon är väldigt känslig och går inte i behandling. 

Känslomässigt är jag avtrubbad men jag vet inte om jag vågar inleda en relation pga rädslan att hon kan hitta på vadsomhelst längre fram. Ska jag fly? Jag vill inte vara hennes personliga assistent och vill inte hamna i blåsväder.

Ni två låter inte som en bra kombo.

Om du kände henne hade du inte känt behovet att ställa dessa frågor på ett forum, så det du gör nu är att du utgår från att hon är på ett visst sätt och att hon kommer agera på ett visst sätt och att det kanske ställer till det för dig.

Hur mår du själv? Varför funderar du på att inleda något med en person du tror att du kanske borde fly ifrån? Du "vet inte om hon kan..." så du antar hejvilt, och du är känslomässigt avtrubbad så förmågan/viljan att ta reda på vad hon kan och inte kan verkar inte finnas där...

Jag tror problemet här är du, inte hon.

Du har redan målat fan på väggen och har en ganska trist syn på henne, innan det ens har blivit något mellan er. Det låter ärligt talat inte som att du är redo att inleda något över huvud taget och den som skulle ställa till det i en eventuell relation mellan er två är nog du. Du förstår nog själv att det inte är optimalt att inleda något när man är känslomässigt avtrubbad och den enda känsla du verkar ha är rädslan för att hamna i blåsväder för att någon annan kanske kan hitta på vad som helst längre fram. 

Svar på tråden Borderline tjej