• Fri 13 Jan 2023 15:44
    3320 visningar
    8 svar
    8
    3320

    Stambyte och avgiftshöjning

    Hej!

    Jag gjorde väl lite av en tabbe och köpte en lägenhet för ca 3 år sen, dyrt. Jag tycker verkligen om lägenheten, den är unik och uppfyller mina behov. Jag vill egentligen inte flytta...om det inte vore för det stundande stambytet.

    Stambytet i sig är inga problem, jag kan bo i ett kaos i 2 månader eller vad det nu blir. Däremot kommer stambytet resultera i en saftig avgiftshöjning. Det kommer landa på minst 1000kr extra i månaden för min tvåa. Avgiften idag bedöms redan som relativt hög.

    Jag är rädd för att inte kunna flytta efter stambytet eftersom det lär sänka priset ordentligt på lägenheten. Hade varit riktigt tråkigt att inte kunna flytta för att man inte har råd.

    När jag har pratat med mäklare säger dem att det i absolut bästa fall kan bli +-0% efter stambytet men att det sannolikt resulterar i en värdeminskning.

    Hade varit guld med lite opartisk input i detta, det grämer mig något enormt just nu...tack på förhand.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-13 15:48
    Jag har för närvarande ingen plan att flytta ska nämnas. Vad anser ni, bör jag bo kvar eller sikta på att sälja snarast?

  • Svar på tråden Stambyte och avgiftshöjning
  • Sat 14 Jan 2023 15:02
    #5

    Tack för er input! Det får nog bli att vänta och hoppas på att marknaden har vänt tills man ska sälja så det blir breakeven åtminstone :)

Svar på tråden Stambyte och avgiftshöjning