• Anonym (Magkä­nsla)
    Sun 15 Jan 2023 06:37
    30598 visningar
    148 svar
    +2
    148
    30598

    Sugen på en kompis unga dotter??

    Anonym (Paranoida Pia??) skrev 2023-01-15 03:34:24 följande:

    Han surfar nästan alltid på privat så det är en ?tabbe? han begått här?. visst jag kan kolla upp någon sådär random och det behöver absolut inte betyda att jag är sugen på den personen men han ~60 år bildsöker på två tonårstjejer?. magkänslan är oskön och samtidigt säger en röst att jag dramar och överdriver?


    Nej, varför i hela friden skulle man kolla upp någons barn o sitta o stirra på deras bilder. 

    Också märkligt att oftast surfa på privat. 

    Det finns män som inte agerar på sina olämpliga fantasier.

    Lyssna på din magkänsla tycker jag.
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Mon 16 Jan 2023 21:42
    #49
    +2
    Anonym (Egon) skrev 2023-01-16 16:20:39 följande:
    Du ska vara glad att du har en kåt och frisk man som är fullständigt normal och sexuellt nyfiken.
    Däremot borde du fundera över ditt eget beteende att snoka i andras mobiler. Jag hade funderat på om jag kanske gjort något jag inte borde.
    Du tycker att det är sunt att en äldre man är sexuellt nyfiken på 14åringar? Och att det är något man ska va glad över?
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Mon 16 Jan 2023 21:46
    #50
    +4
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-16 21:05:21 följande:

    Ja, nog är han kåt på småflickor! Men peddo är han inte. Inte för den saken i vart fall. Jättevanligt att män blir attraherade av unga tjejer. Lite tabubelagt då sura kärringar sätter agendan i samhället. Men det sitter antagligen i generna.

    Sen är det ju en fråga vad du gör av ditt intresse. De flesta accepterar åldersskillnaden och gör inget mer än att titta när ingen ser. (tror de)


    Det gubbar inte förstår är att sura kärringar varit unga flickor och haft dessa äckliga antastande gubbar efter sig sedan barnsben och vet hur äckligt det är och vilken inskränkning på ens liv dessa äckel för med sig och sura kärringar försöker behandla barn som skyddsobjekt och inte sexobjekt, som sig bör. Medan äckelgubbar tror att sura kärringar är svartsjuka eller avundsjuka... tänk längre.
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Mon 16 Jan 2023 22:26
    #53
    +2
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-16 22:00:08 följande:
    Ni har misslyckats med klädseln på en del av skyddsobjekten. Får känslan av att många av fjortisarna vill att folk ska titta på dem och tycka att de är sexiga.

    Tänk längre själv. Vad vill du ha? Förbud mot osedliga tankar?

    En sak kan jag däremot hålla med om, har du den dragningen gör du klokt i att inte jobba med ungdomar i den åldern.
    Du tror på allvar att unga tjejer i full färd med att upptäcka sig själva, sin egen sexualitet, sin kropp etc klär sig sexigt för "folk" och för att gamla bertil 40+år med sur kuk ska ha runkmatetial? Klär de sig sexigt gör de det för sig själva och för de dom själva är intresserade av vilket i 9 fall av 10 är någon i snarlik ålder, med betoning på någon, inte "folk".

    Om du går på date o piffar till dig, gör du det för alla då eller för din date specifikt?

    Gubbar som tror allt handlar om dom eller att man är flirtig o villig för att man är artig är så pinsamma.

    Och vad har klädsel med något att göra, är män djur utan minsta självkontroll eller moral? 
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Mon 16 Jan 2023 22:56
    #55
    +1
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-16 22:51:33 följande:
    Jag tycker att människor som klär sig utmanande får stå ut med att folk tittar.

    Är emot tankeförbud.
    Tycker du att det är ok att fantisera om 6åringar sexuellt också? 3åringar? 12åringar? Om inte och 14 är ok, var går din gräns? Eller är allt fritt i tanken?
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Tue 17 Jan 2023 00:54
    #59
    +2
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-16 23:22:44 följande:
    Ja, det är okej. Allt är fritt att tänka på, även det osmakliga, och förbjudna.

    Tror det är många som gjort förbjudna och olagliga saker i sina tankar.
    Moral och skam är något vi människor har för att skydda vår art, för att inte göra fel.

    När det gäller barn som sexobjekt är det en företeelse som bör höra hit. Något man inte ens bör blanda ihop i tanken, för med uppmuntade tankar blir steget till handling mindre. 

    Att inte ens förstå felet och faran i detta och samtidigt vara kvar i 90-talets "hade du kjol på dig ville du ju bli våldtagen"-mentalitet... sorgligt, och skrämmande att så många, särskillt just män, inte förstår detta. 

    Att växa upp som tjej innebär att bli sexualiserad och objektifierad redan som barn, dagligen, för mig har det inte slutat än. Och nej - den uppmärksanheten är INTE önskad, och ni karlar som ägnar er åt detta förnedrar er själva och äcklar oss som blir utsatta. För vadå?
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Tue 17 Jan 2023 07:13
    #63
    +1
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-17 05:00:21 följande:
    Att titta på någon med utmanande klädsel är inte samma sak som att tycka att våldtäkt är rätt. Ett ganska stort och helt omotiverat steg du gör faktiskt.

    Jag har inga problem med att folk ska dömas för sina gärningar. Tvärt om tror jag det är viktigt att folk döms för sina gärningar, om de är olagliga.

    Jag tror att hur vi klär oss påverkar hur vi blir sedda på. Chansen att att bli sedda på som sexobjekt måste ju öka betydligt om du har sexuellt utmanande kläder. Därmed inte sagt att det är rätt att våldta den personen, eftersom du gör den kopplingen.
    Jag har personligen blivit catcalled o mer eller mindre antastad på rutin oavsätt vad jag haft på mig, från långt innan jag kom in i puberteten (var fysiskt sent utvecklad dessutom och har inga stora bröst eller sådant som drar ngn uppmärksamhet). 

    Nej, du har inte promotat våldtäkt men med liknande argument tagit upp klädsel som någon förmildrande omständighet när det gäller att sexualisera barn.

    Att man tittar på en vuxen person med utmanande kläder, må så vara men sköt det så snyggt du tror att du kan.

    Men att tro som du skrivit att barn vill att gubbar dreglar över dom är bara totalt verklighetsfrånvänt. Och att försvara det beteendet mkt märkligt, då det beteendet skadar barn. (Ja, det skadar barn att få sexuell uppmärksamhet av vuxna oavsätt om det blir mer handling av det än så).
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 19 Jan 2023 10:55
    #89
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 07:24:59 följande:
    Hör det där påståendet tidigare... Men när jag läser domar och förundersökningsprotokoll så verkar det vanliga vara tvärt om. De flesta verkar åka dit ganska snabbt efter det att de börjar.

    Ungarna berättar för bästa kompisen som berättar för alla. Särskilt om de är aktiva mot flera olika.

    Ibland, men undantagsvis så läser jag någon som kan hålla på länge i skymundan. Men det är inte normen.

    Du kanske har koll på forskning på området eftersom du påstår dig veta hur det ligger till? Eller är det en så kallad "killgissning"?
    Du har läst det i förundersökningsprotokoll..........? och har du koll på statistiken när det gäller sexualbrott? Hur många som uppskattas aldrig bli anmälda övht och att majoriteten av anmälningar läggs ned direkt, inte pga att brottet inte begåtts utan för att brott ska kunna överbevisas i absurdum vilket är väldigt svårt när det gäller sexualbrott då dessa oftast sker med endast förövare och offer inblandade.

    Lagarna är dessutom förlegade och knappt uppdaterade för ett samhälle som lever mkt via internet, där brott kan begås i sas no mans land.
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 19 Jan 2023 11:09
    #90
    +2
    Anonym (Nyansera) skrev 2023-01-19 08:38:15 följande:
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 07:24:59 följande:
    Hör det där påståendet tidigare... Men när jag läser domar och förundersökningsprotokoll så verkar det vanliga vara tvärt om. De flesta verkar åka dit ganska snabbt efter det att de börjar.

    Ungarna berättar för bästa kompisen som berättar för alla. Särskilt om de är aktiva mot flera olika.

    Ibland, men undantagsvis så läser jag någon som kan hålla på länge i skymundan. Men det är inte normen.

    Du kanske har koll på forskning på området eftersom du påstår dig veta hur det ligger till? Eller är det en så kallad "killgissning"?
    Om du inte når fram till dem med dessa inlägg så vet jag inte vad som skulle nå fram till dem.

    Du är också man va? 

    Varför är det så svårt för många män att ta till sig upplevelser från tjejer och kvinnor som varit med om just det här? Det är ju sådana som ni som begår dessa oönskade antastanden och sedan i ert eget huvud tror att tjejen ville, att hon klätt sig för er osv.

    Casanovan pratar dessutom om att BARN aktivt skulle klä sig med intention om att bli ett sexobjekt för gubbar.

    Ett barn har inte ens konsekvenstänk nog att fullt förstå dom här sakerna (hjärnan utvecklas klart först runt 25 där riskanalys är bland det senaste att utvecklas), att då som fullvuxen man handla efter sina mkt olämpliga lustar (ja, att glo är också en handling och är inte så obemärkt som ni tror). Jag som outvecklad 11åring gick på stan och åt en glass när ett gubbäckel kommer fram och ber mig suga av glassen för honom, det här är vardag för tjejer - att gå hem till tjejkompisen och äcklas av pappans blickar, bli tafsad på vilket hände mig när jag var 12år av en läkare. 

    Att detta är vardag gör även blickarna (som C anser är helt okej) väldigt jobbiga då man som tjej inte vet om det kommer stanna vid blickar).

    Att sedan komma med ett påstående baserat på endast förundersökningar bekräftar bara hur otroligt blåögd man är. Men att leva i förnekelse är betydligt mer bekvämt än att se verkligheten och att gud förbjude faktiskt ta sig i kragen o se över sitt eget beteende och vad det innebär för andra.
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 19 Jan 2023 11:50
    #92
    +2
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 11:19:02 följande:
    Ja, jag har läst rätt många FUP och Domar. Jag tycker sådant är intressant.

    Nä, jag har inte koll på statistik. Men det är i vart fall mer än gissningar. Har du något som styrker dina påståenden annat än klyschor så är jag så klart intresserad?

    Lagarna har uppdaterats mycket senaste åren. Där har du fel.

    Men lagar mot oanständiga tankar finns inte ännu. Eftersom det verkar vara vad du söker så är det ju en bit kvar.

    Vill du ha en lag som förbjudet gubbar att titta på unga tjejers profilbilder på sociala medier?
    Finns massor att läsa om du är intresserad. Antar att du vet hur du söker efter fakta.

    Klart lagen uppdaterats men inte tillräckligt. Det är mer komplext på nätet där plattformar utgår från andra länders lagar etc, att begära ut bevis är en process som tar mkt resurs. Väldigt, väldigt många brott läggs ned i brist på resurs att ens ta reda på bevis (detta har det pratats om i åratal, polisen gått ut med detta själva etc).

    Sen finns det kryphål, som i olaga integritetsintrång, där det då ska bevisas en intention om att skada personen, det räcker alltså inte att man faktiskt har spridit tex nakenbilder och att personen tagit skada till följd av detta utan förövaren ska ha en intention om att skada, hur bevisar man en intention? 

    Nej jag skiter i vad folk tänker eg, människan som företeelse är ingen högtstående varelse i min värld - mer en parasit. Men det är väldigt viktigt att folk börjar ta ansvar för sina handlingar och lyssna på de som faktiskt blir utsatta och tänker igenom konsekveserna. 

    Tycker du själv att det är trevligt att din bästa polare går hem o sätter sig o runkar åt bilder av din underåriga dotter? Är du lika bekväm med att umgås ihop med honom bland dina barn om du visste att han gjorde detta?
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 19 Jan 2023 12:24
    #94
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 12:18:26 följande:
    Bevisen finns i sjön med andra ord? Och det jag sett där pekar på motsatsen.

    Dilemmat med ett rättssamhälle är att en del skyldiga går fria. Samt att du oftast måste vänta tills brottet är fullbordat innan du kan göra något.

    Okej, du anser att människan som företeelser är parasiter? Är du också en parasit då, eller är det alla andra?

    I Kina finns det ett system som heter Skynet, (roligt namn, hämtat från Terminator). Något åt det hållet tror jag det är du söker.

    Nä, jag skulle givetvis inte umgås med någon som säger att han sitter och runkar till min minderåriga dotter. Grejen är väl att folk inte berättar sådant.
    Snabb sökning ger följande:

    www.wonsa.se/om-sexuella-overgrepp/fakta-om-sexualbrott/

    www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/sexualbrott/

    bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 19 Jan 2023 12:33
    #95
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 12:18:26 följande:
    Bevisen finns i sjön med andra ord? Och det jag sett där pekar på motsatsen.

    Dilemmat med ett rättssamhälle är att en del skyldiga går fria. Samt att du oftast måste vänta tills brottet är fullbordat innan du kan göra något.

    Okej, du anser att människan som företeelser är parasiter? Är du också en parasit då, eller är det alla andra?

    I Kina finns det ett system som heter Skynet, (roligt namn, hämtat från Terminator). Något åt det hållet tror jag det är du söker.

    Nä, jag skulle givetvis inte umgås med någon som säger att han sitter och runkar till min minderåriga dotter. Grejen är väl att folk inte berättar sådant.
    Självklart är jag lika mkt parasit som andra människor, försöker minimera skadorna och gör aktiva val för att ta mitt ansvar som medmänniska. Men klart jag också failar. 

    Jag tycker inte att en sådan uppdatering av lagen är något att hurra för, som tex olaga integritetsintrång. Det har som exempel pratats mkt om en ung tjej som fick sina bilder spridda - och som dessutom lagts i databaser för hebe o pedofiler att köpa. Hennes bilder är enl lagen klassade som barnporr och polisen gör inte mkt åt den saken. (Tror hon heter Saga eller något, pratats på nyheterna nyligen). Även talats om flera fall där unga tjejer tagit sina liv till följd av dessa händelser.

    Läser du statistiken visar den tvärtemot vad du sj skrev, att barn har ännu större mörkertal när det gäller sexualbrott.

    Att ta vägen via rättsystemet blir mer som ett nytt övergrepp i sig många gånger. 
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 19 Jan 2023 12:58
    #98
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 12:43:08 följande:
    Du slänger upp några länkar utan att läsa dem...

    Frågeställningen var hur länge en förövare inom exempelvis skolan kan hålla på innan han åker dit? Jag ser inte att något av det du skickade över har med den informationen.

    I TS fall så är det enda bevis som finns att han är en suspekt person.
    I statistiken som länkats står följande: att mörkertalet är väldigt stort när det gäller sexualbrott och att det är svårt att få sexualbrottslingar dömda, att mörkertalet är ännu större vad gäller barn där bara 1 av 10 uppskattas berätta.

    Det är således 9 av 10 gärningsmän som kan fortsätta hålla på att utsätta barn för sexuella övergrepp, i skolan, hemma, på fritiden, i föreningslivet, etc på obestämd tid. 

    Information om detta finns i överflöd, både inom statistik, i forskning, och bland offer. Kan du inte läsa eller förstå vad statistiken innebär (som i matematiken att om bara 1 av 10 barn berättar innebär det att 9 av 10 gärningsmän går obemärkt förbi rättsystem) då kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 19 Jan 2023 13:04
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 12:51:33 följande:
    Jo, men de flesta i mörkertalet är inte grova brott. De flesta polisanmäler inte dickpics. Men de är rätt vanliga och ett solklart brott om de inte är välkomna.

    Det besvarar inte heller frågan.

    Men blir 2 av 10 brott anmälda så åker någon som pysslar med en sådan sak regelbundet ganska snabbt anmäld.

    Trevligt av dig att namnge flickan som blev uthängd. Vill du att jag ska söka efter bilderna för att själv få se, eller vad var syftet?
    Hon är ett offer som själv valt att sitta öppet i nyhetsprogram och berätta om vad hon varit med om. Jag önskar att du och andra börjar lyssna på offer så att ni förstår vad som händer där ute. Finns flera klipp från nyheterna där hon sitter och berättar för att sprida kunskap.

    Jag har inte tid att söka länkar till dig mer. Lev väl!
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Tue 24 Jan 2023 01:58
    Anonym (Nyansera) skrev 2023-01-23 21:34:52 följande:
    Problemet är att du inte verkar förstå vad det står och kunna separera olika fenomen. Du blandar ihop saker, och imo har fenomenen presenterats på ett extremt tydligt sätt. 

    Och för att besvara din kommentar: Varför har kvinnor så svårt att separera äpplen och päron? (Nej, inte alla kvinnor, precis som jag gissar på att du inte menar alla män).

    Det är ingen som säger att en kvinna BJUDER IN till handling genom att klä sig vågat. Förövaren bär skulden. Men blickar är någonting annat. Äckligt ja, men det är inte farligt, det är inte olagligt, det är inte elakt, det är inte traumatiserande (rent generellt). Och det är väldigt mänskligt att olika kläder drar åt sig olika blickar, och sunt att lära sig det. 

    Du beskriver ett gubbäckel när du var 11, och så likställer du gloande med äckliga handlingar, för, enligt dig *glo är också en handling *. I din världsåskådning så blir kontentan att mäns sexualitet är rent utsagt äcklig. 

    Sen beskriver du senare att alla är parasiter och det gäller att göra så lite skada som möjligt. Detta är ett klassiskt tänkande i västvärlden, som härstammar från kristendomens Arvsskuld. Sjukt intressant att värderingar som sitter djupt rotade går i arv på det sättet. Märk att detta knappt existerar i civilisationer som inte har en kristen bakgrund.

    Tips från coachen: Livet är inte perfekt, låt livet vara det det är. Fördöm förövaren och handlingen, men inte tittande eller fantasier, sånt har människan väldigt lite kontroll över och det orsakar ingen förödelse. 

    Och du som vill att män ska leva sig in i tjejers liv (vilket jag verkligen gör, tycker gubbäckel är gubbäckel som tar sänt till handling). Lev dig in i hur det är att vara man, om du vill.
    Du skrev följande till casanova med detta citat:
    ANONYM (CASANOVA) SKREV 2023-01-19 07:24:59 FÖLJANDE:
    Hör det där påståendet tidigare... Men när jag läser domar och förundersökningsprotokoll så verkar det vanliga vara tvärt om. De flesta verkar åka dit ganska snabbt efter det att de börjar.

    Ungarna berättar för bästa kompisen som berättar för alla. Särskilt om de är aktiva mot flera olika.

    Ibland, men undantagsvis så läser jag någon som kan hålla på länge i skymundan. Men det är inte normen.

    Du kanske har koll på forskning på området eftersom du påstår dig veta hur det ligger till? Eller är det en så kallad "killgissning"?
    "Om du inte når fram till dem med dessa inlägg så vet jag inte vad som skulle nå fram till dem."

    Hela hans inlägg som citerats är 100% fel. Och detta tycker du ska nå fram till oss som utsätts?

    Läs gärna länkarna med statistik i mitt inlägg, casanova sj som efterfrågade länkar orkade inte många meningar, hade han orkat en mening till hade han sett att när det gäller barn är det bara 1 av 10 som uppskattas berätta. Att basera sin åsikt på fup och domar är att börja bakifrån.

    Vad det gäller tankar så tänk vad tusan du vill, en tanke skadar ingen (om det inte är så att uppmuntrande av tankar senare leder till förtappad moral och handlingar).

    Det du inte verkar förstå är att glo ÄR en handling, punkt. Att sitta o söka på bilder att runka till är en handling. Att uppmuntra synsättet att barn är sexobjekt är en handling.

    Dessa blickar går inte obemärkt förbi, och du verkar endast se det ur mannens perspektiv "att jag råkar titta på ett sexigt barn i några sekunder gör väl ingen skada" men det är kanske 20 sådana män det barnet möter på en dag och kanske 5 som ger olämpliga kommentarer och kanske 1-2 som satte sig för nära, tryckte sig emot, tafsade eller annat. Ska du då ursäkta dig med att "ja men jag tittade ju bara 5 sekunder" utan att se helhetsbilden ur flickans perspektiv att dessa blickar är något som skadar?

    Klart man inte ska göra sig blind men att låta blicken stanna eller återvända till ett objekt ÄR en handling.

    Kristen är jag inte, arvssynd nja, jag sitter inte på en hög häst och tänker att jag är bättre än någon annan, och det är inte svårt att se att människan gör mkt fint och vi bär en otrolig kapacitet men vi pysslar med väldigt mkt galenskap, att leva idag innebär att vi på ett eller annat sätt deltar i denna galenskap genom vår konsumtion tex.
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Tue 24 Jan 2023 11:12
    Anonym (Nyansera) skrev 2023-01-24 08:26:32 följande:
    Jag förstår precis hur det är från kvinnans perspektiv, och ja det suger när man är en attraktiv ung kvinna att få blickar efter sig hela tiden. Men det är en del av den sexuella driften som män har, precis som det är en del av den sexuella driften att kvinnor gillar att klä sig snyggt (sexuellt utmanande) för att känna sig sexiga. Eller att män söker statusjobb. Eller att kvinnor fokuserar så mycket på utséendet. Eller att kvinnor gillar att bli betraktade av Rätt man. Och att män gillar att titta på kvinnor. 
    Det kommer man liksom inte runt. Sen kan man göra det på ett snyggt sätt eller ett fult sätt. Men jag är helt emot det du säger om att handlingen i sig är fel. Då ger du inget utrymme till att sköta det på ett snyggt sätt och du säger därför att hela den manliga sexuella driften är fel, och att män ska stå emot sin drift i varenda situation som uppstår, även om det bara gäller en blick.
    De där 5 som ger olämpliga kommentarer och 1-2 som sätter sig för nära - sånt håller ALLA med om är Skitbetéende.

    Och det var inte just detta med domar som jag höll med casanova om utan det var dels tankesättet att denna man hos ts skulle vara en sån man som förgriper sig på barn bara för att han kollade upp 20 bilder på tjejer som kommit in i puberteten. Han fantiserade säkert om det. Jag kan söka upp vem som helst på nätet och fantisera om jag så vill, det gör inte mig till någon som NÅGONSIN skulle ta det till handling. Lite som att en kvinna skulle onanera till en våldtäktsfantasi - det är inte att hon Vill bli våldtagen, det vet hon oftast själv, men i tanken kan det vara sexigt.

    Det är det jag menar med att vara noga med särskiljningen mellan fantasi o verklighet. Tänker du att kvinnan i oavstående fall har tagit första klivet till att gå ut i en mörk gränd i hopp om att bli våldtagen? För det är på precis samma sätt när en man fantiserar eller söker upp bilder - sånt stannar oftast i fantasin. Och skulle personen i fråga ta det till handling så kan du vara säker på att varenda jävel fördömmer handlingen. 
    Är du inte kvinna kan du inte förstå precis. Liksom att jag som kvinna inte precis kan förstå hur det är att vara man.

    Dels är det svårt att ens fortsätta diskusionen då du kallar barn för unga kvinnor. Sedan beskriver du att mäns normala sexualitet är att tända på barn och att det är okej att handla med blickar, du har väll en hjärna att tänka med? Har du sett något vackert - fantisera om det då, varför ska du hålla kvar blicken eller återkomma med blicken till något som är olämpligt och oönskat från personen?

    Domarna var det du citerade men ok då håller du inte med om det.

    Skillnaden i fantasin du beskriver är att kvinnan i exemplet fantiserar om att bli utsatt medan mannen fantiserar om att vara förövare. Hur kan man vilja vara en förövare? Hur kan man vilja göra något mot någon som är oönskat? Hur kan man försvara detta övht när det gäller barn?

    Sen håller tyvärr inte "ALLA" med om att förkasta sådana beteenden för då hade det inte hänt, nu händer det på rutin vilket då även förstärker avsmaken och skadan av all oönskad och olämplig sexuell uppmärksamhet.

    Sedan åter igen, du försvarar ett beteende som faktiskt skadar med att det är den normala sexualiteten hos en man. Vad skulle du säga till din underåriga dotter om hon kom hem och grät och berättade att gamla gubbar tittar på henne obehagligt på väg till o från skolan, att det är naturligt för män att göra det o att hon får finna sig?

    Anonym (M2) skrev 2023-01-24 09:43:34 följande:
    Jag har haft flera granntanter som varit alldeles för påflugna, både rent fysiskt men mest kommentarer långt över gränsen. Min fru trodde inte sina öron i början, men nu har hon insett att även kvinnor kan bete sig sunkigt.

    Skillnaden är dock att jag är betydligt större och starkare, så jag behöver inte oroa mig för att råka illa ut mer än obehaget.
    Det är exakt lika vidrigt med tantäckel, och med gubbäckel som går på pojkar.
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 26 Jan 2023 11:46
    +2
    Anders 386 skrev 2023-01-26 08:41:31 följande:
    Den här synen på verkligheten delar jag till 100%. Jag tror vi är många som inser samma sak, men i det här inlägget var det verkligen bra beskrivet.
    Skål

    Det är det här alla måste förhålla oss till, och varken män eller kvinnor kan egentligen göra något åt det eftersom det i grunden handlar om våra gener.
    Genetiken talar sitt språk, äldre mäns avkomma har ökad risk för downs syndrom, fosterskador etc precis som äldre kvinnors avkomma. Varav det kan tyckas vara naturligt att äldre hanar attraheras av yngre honor, för att förhindra skadad avkomma (för att inte kränka ngn anser jag inte downs som "skadad avkomma" missförstå mig rätt).

    Argumentet att det enbart handlar om honans fertilitet köper jag inte i dessa diskusioner som handlar om barn och tonåringar. Dessa har inte en fullt utvecklad kropp för att klara en graviditet och förlossning och det tar ett tag för menscykeln att bli regelbunden (dvs en start fertilitet med regelbunden ägglossning av bra kvalite). Kvinnor under 25 - absolut det köper jag men inte barn och tonåringar.

    plansverige.org/srhr/childmothers/

    Att förstå att människor finner unga kroppar attraktiva är lätt, men inte att sexualisera barn. Inte heller att försvara beteenden som skadar. "En blick" är inget någon invänder emot, det är bara det att män inte bara ger EN blick, och de som tror att de är smidiga och obemärkta är det oftast inte, detta blir då en handling som kränker och inskränker en annan människas liv.

    Vi har kapacitet att tänka och analysera, varför är det då så svårt för män att förstå att detta är oönskade beteenden och lägga band på sig? Varför låter ni det inte stanna i fantasin utan ska kladda med blickar? 

    Den sexuella problematiken mellan kvinnor och män skiljer sig också åt genom att flickor, tjejer, kvinnor blir utsatta sexuellt mot sin vilja (allt från blickar, kommentarer, antastanden, våldtäkter) medan män upplever det problematiskt när tjejer inte vill (tex incel rörelsen), självklart finns regel och undantag. Även män är förtryckta på andra sätt osv. Ett fel ursäktar inte ett annat, och inget ska förringas. 

    Men vad är då etiskt mest rätt? Att tvinga på folk sin sexualitet mot deras vilja med ursäkten att det är mannens rätt som primitiv varelse eller att respektera ett nej och ett civiliserat sätt att föra sig, att spara det sexuella till den som önskar det?

    Varför är det bara är män som ursäktar dessa beteenden som tex äckliga blickar med att förminska vad det faktiskt innebär samt hävdar den rätten trots otaliga kvinnor som säger motsatsen - att det visst skadar och är oönskat. Har män svårare att känna empati och att sätta sig in i och respektera andra?

    Personligen skulle jag bli äcklad av mig själv om jag medvetet sexualiserade någon som jag visste inte ville bli sexualiserad av mig. Skulle jag ha ägnat mig åt beteenden som många säger är skadliga och oönskade skulle jag först börja rannsaka mig själv, inte börja försvara mig.

    Och det sista, det GÅR visst att göra någonting åt det, vilket många män också gör, du kan styra dina handlingar, vad du tittar på - hur länge och hur ofta, vad du säger och vad du gör. 
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 26 Jan 2023 16:38
    +1
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-26 12:47:13 följande:
    "kladdig blick"?

    Själv kan jag verka stirra på någon när jag svävar bort i tanken. För utomstående framstår det som att jag glor. Men det vill du alltså förbjuda.

    Ibland kan jag titta för att det är en vacker tjej. Ibland kan jag titta för att någon har ovanliga/lustiga kläder. Ibland kan jag titta för att jag tror mig känna igen personen.

    Väldigt svävande begrepp om du frågar mig... Vet en del här inne som säkert anser att alla blickar är oönskade.

    TS gubbe kan ju för övrigt ha känt igen döttrarna i något annat sammanhang, han jobbade ju tydligen med ungdomar. Jag känner inte igen alla mina bekantas barn när jag ser dem ute.

    Vi tror ju bara att han kollade på deras bilder för att han fann dem attraktiva. Något som faktiskt är tillåtet dessutom.
    Trodde vi två slutat diskutera, när du efterfrågat länkar som du inte ens läser och sedan fortsätter försvara ditt felaktiga påstående med att vi har olika synsätt....

    Men såhär är det att man märker skillnad på blickar om man har en normalt fungerande social kompetens. Människor talar bla med sitt kroppsspråk, den blicken du beskriver när man svävar iväg i tanken o blicken bara fastnar tror jag ingen misstar för att glo, den blicken fokuserar inte ens.

    Att titta på någons kläder, ja det kan du väl göra om du vill. Men sexualisera inte barn! Titta inte sexuellt på barn och underåriga. Gör det helst inte oönskat på någon men är man vuxen och klär sig utmanande då har jag mer förståelse för att man vet vad man ger sig in i, betraktaren ska fortfarande sköta det snyggt och respektfullt såklart, men ge bara fan i barn och underåriga. Ser du ett attraktivt barn (alltså att ens behöva skriva den meningen känns ju helt sjukt, "attraktivt barn" hör du inte själv hur sjukt detta är!? Nej visst ja, för dig är ju 14 åringar "unga kvinnor") - titta bort då, återkom inte med blicken, stanna inte med blicken! Go on with your life.

    Om du sj ska fostra dina döttrar till att peka finger åt detta beteende, hur ska du fostra dina söner i frågan - med en ryggdunk o ett skrockande "boys will be boys"? 
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Thu 26 Jan 2023 18:04
    +1
    Anonym (gäsp) skrev 2023-01-26 17:46:14 följande:
    Alltså, jag håller som sagt med om att barn ska alla ge fan i oavsett kön för det är bara rent jävla sjukt att som vuxen ge sig på barn.

    MEN, jag tycker oxå att du generaliserar ganska grovt när du skriver "ovälkommet" för varken män eller kvinnor är tankeläsare och vet vad andra tycker och känner. När du tittar på någon du inte känner så vet ju inte du om personen tycker det är välkommet eller ovälkommet, visst man kan säkert försöka göra sig en uppfattning och gissa men det är ju ändå trotts allt inget annat än en uppskattning / gissning som är långt ifrån säkert.

    Om hela skiten baserar sig på tolkningar av subtila signaler, uppskattningar och gissningar så är det väldigt naivt att förvänta sig 100% ofelbarhet. Nån kommer alltid tolka fel. Enda sättet att göra det ofelbart är att ingen tittar på någon annan någonsin (typ gå runt med en påse över huvudet) och så tittar man bara på den som uttrykligen säger rakt ut att den är intresserad av att bli tittad på och på vilket sätt.

    Jag har tex råkat ut för kvinnor som verkar trott att jag tittat på dem på fel sätt fast jag inte allt tyckt de varit attraktiva utan ärligt talat jävligt fula och totalt ointressanta. Jag menar jag kan ju inte går runt och blunda så fort jag möter en kvinna och jag kan heller inte rå för vad hon tror i sina fantasier.

    Dessutom kan man tycka att ansvaret vilar lite på båda sidor, för om man gillar att klä sig / bete sig väldigt utmanade så är det ju ganska märkligt om man sen gnäller över att folk glor?
    Hur "verkade dom trott" det? Sa dom något?
  • Anonym (Magkä­nsla)
    Fri 27 Jan 2023 15:48
    Anonym (gäsp) skrev 2023-01-27 15:16:58 följande:
    Och du sitter fortfarande och spelar dum?

    Vilken del av: 

    men det är ju typ hela poängen med det jag skriver... eftersom man inte kan läsa andras tankar så kan man heller inte förvänta sig att antaganden och gissningar alltid ska vara 100% felfria

    Var det du inte förstod?
    Du har rätt i att man inte 100% vet vad andra tänker.

    Jag tänker att en reaktion kanske inte är jättekonstig endå då du skriver att du tittade på en person du finner "jävligt ful", sådant kan såklart också läsas i ett uttryck (äckelkänslor syns i ansiktet tex) och göra folk obekväma.

    Jag skulle inte beskriva någon som "jävligt ful" hur ointresserad jag än var av den, folk ser ut som folk ser ut o då är jag neutral, så att du beskriver henne så gör att jag snarare tippar på att hon blev obekväm av ditt äckel inför henne (inte att förväxla med att hon ville attrahera men i mitten av de båda finns det neutrala uttrycket).

    Tex, när vi blir attraherade vidgas våra pupiller vilket är en del i vårt oundvikliga kroppsspråk som vi komunicerar med - där vi undermedvetet läser av våra medmänniskor. Så när tjejer beskriver kladdiga blickar, eller blickar som tafsar så tror jag de har rätt känsla för en blick är inte bara en blick.
Svar på tråden Sugen på en kompis unga dotter??