• Mon 16 Jan 2023 21:31
    1761 visningar
    8 svar
    8
    1761

    Vad ska jag göra? Hjälp mig!

    Jag har ett bostads socialt kontrakt sedan 2014... jag gick igenom en depression förra våren där jag inte orkade med att sköta lägenheten jag har... allt rasade... Här var stökigt och skitigt och jag måddes givetvis sämre av det.
    I juli hjälpte social tjänsten mig... dom fångade upp mig hyrde in en städfirma som hjälpte mig med lägenheten... allt har sedan dess känts mycket lättare.
    Jag har skött mig.. jag har skött lägenheten samt att jag går hos vuxen psykiatrin och får hjälp samt hjälp av dom att söka om boende stöd... nu i fredags fick jag ett mail av min boendehandläggare att det kommit in en ny anmälan från grannar samt hyresvärd om att det luktar från lägenheten... det är dock inte hos mig... här är städat och snyggt... inga sopor mm... hon säger också att nu säger dom upp mitt kontrakt... dom har inte varit här sedan i augusti alls... dom har inte varit här sedan den nya anmälan och inte ringt mig eller sagt någonting mer än detta korta mail...
    Vad ska jag göra? Är jätteledsen och orolig... Jag har två barn.. 13 och 19 år som inte bor hos mig men dom är här på helger med mera... Vad händer nu då? var ska jag bo? har dom rätt att göra så här utan att följa upp en anmälan? jag kan förstå om det är så att dom följer upp och ser att man inte sköter sig men ingen uppföljning är gjord....
    hjälp mig!

  • Svar på tråden Vad ska jag göra? Hjälp mig!
  • Mon 16 Jan 2023 21:55
    #4

    Ja hon skrev att jag kan överklaga beslutet och jag har sagt att dom är mer än välkomna hit och kolla...  men dom verkar inte lyssna på mig... får väl av vakta och se om dom svarar mig... vilket dom inte gjort än...

  • Tue 17 Jan 2023 04:37
    #8
    Earlgrey skrev 2023-01-17 00:58:59 följande:

    Vilka elaka grannar som pekar ut dig. Det var säkert så att dom bara antog att det var din lägenhet. Tycker att det var fult gjort att inte följa upp det utan bara anta att tipset stämde. Det borde vara olagligt att säga upp dig på så lösa grunder. Ta hjälp av socialtjänsten och psykiatrin. Ta all hjälp du kan få med att överklaga.  Man kan inte hänvisa till hur det var tidigare när det luktade. Jag tycker att dom sparkar på en person som redan ligger, jättefult gjort. Bra av soc när dom betalade städfirma. Om man inte orkar städa blir det ju till sist så att ingen vanlig frisk msnka heller skulle orka med o städa upp i röran. Och om man då inte har orken o pengarna att boka städhjälp, ska man bli utkastad. Helt sjukt.
    Hoppas att du får mer hjälp nu, så att det inte sa gå så llångt igen. Försök o inte oroa dig. ta kort på lghten som ngn sa också o skriv datum. 


    Det är soc som står på lägenheten så tror inte dom tänker vara till så mycke hjälp känns det som eftersom det är boendehandläggaren på soc som säger att dom ska säga upp mig...
Svar på tråden Vad ska jag göra? Hjälp mig!