• Mon 16 Jan 22:42
    902 visningar
    3 svar
    3
    902

När slutade ni resa innan BF?

Hur länge innan BF slutade ni resa bort? Då menar jag mindre resor inom Sverige, typ 4 timmars bilresa.

Jag frågar därför att jag och pappan funderar på att resa bort till hans föräldrar över helgen som ligger 4 timmar bort med bil, och det är då ca 2 och en halv vecka innan min BF. 

Tacksam för input!

• Svar på tråden När slutade ni resa innan BF?
  • Anonym (.)
    Mon 16 Jan 23:46

Sist jag var gravid var det så mycket covid-restriktioner att resa långt inte fanns på kartan. Men 2,5v kvar till bf, ja visst finns det en risk att förlossningen kan starta innan dess...är du orolig så kolla upp var närmaste förlossning finns. Är du förstagångsföderska så kan du ändå räkna med att det är väldigt vanligt med förvärkar i mååånga timmar innan du öppnat dig tillräckligt för att bli inskriven.

• Anonym (Bibbi­)
    Tue 17 Jan 00:29

Mitt första barn kom precis 14 dgr innan bf.och kom ut på totalt 4 timmar från vattnet gick och värkarna började. Men har du koll
    på närmaste Bb och känner dig trygg med det så är det väl bara att ta med en väska att ta med till förlossningen. 

• Tue 17 Jan 00:51

Vi var iväg nästan så långt över dagen, ca en vecka innan BF. Förlossningen startade samma kväll. Så länge det finns ett sjukhus inom ca en timmes avstånd så känns det helt ok, tycker jag, däremot hade jag undvikit att åka 4 timmar ut i vildmarken. 

Svar på tråden När slutade ni resa innan BF?