• Anonym (Vad hade du tyckt?)

    Vän som vänder sig till din man istället för dig?

    Tänk dig att du har en nära väninna med äktenskapsproblem. Men istället för att vända sig till dig med sitt ältande vänder hon sig istället till din man, och söker hans råd, öppnar sig mycket mer till honom än till dig och din mans telefon har långa...noveller till sms om detta och din egen har meddelanden som hej vill du gå på Bodypump med mig på söndag kl12? Det är inte så att din man är psykolog eller något eller på något sätt bättre än dig att vända sig till, och hon är ju din vän från början, men hon gör det här ändå? 

    Vad hade du tyckt om detta? Bara ta det eller ifrågasätta?

  • Svar på tråden Vän som vänder sig till din man istället för dig?
  • Anonym (B)

    Jag hade aldrig accepterat det och sagt ifrån. 
    Det är ju din vän.. väldigt skumt:s vad säger din man in det hela?

  • Anonym (Vad hade du tyckt?)
    Anonym (B) skrev 2023-01-20 00:28:46 följande:

    Jag hade aldrig accepterat det och sagt ifrån. 
    Det är ju din vän.. väldigt skumt:s vad säger din man in det hela?


    Han ger henne råd så gott han kan. Han tycker också det är skumt, men jag har inte berättat för honom att jag är sur över det.
  • kusbölehelvete

    Kan det vara så enkelt som att hon vill ha en mans råd och tankar?
    Hon kanske tror att din man har mer att ge råd om när det kommer till hur en annan man tänker?

  • amg4life

    Man kan ha förstålse att man vill fråga en som är från "andra" sidan och inte vännina. Men är man en bra vän så frågar man inte om man skall med på Bodypump lixom, det är skevt. Ok med någons input men detta går över gränsen enligt mig.

  • kusbölehelvete
    amg4life skrev 2023-01-20 00:46:59 följande:

    Man kan ha förstålse att man vill fråga en som är från "andra" sidan och inte vännina. Men är man en bra vän så frågar man inte om man skall med på Bodypump lixom, det är skevt. Ok med någons input men detta går över gränsen enligt mig.


    Jag tolkar det som att TS man får långa sms och att TS bara får korta med fråga om Bodypump
  • Cusoon

    Ja det är ju lustigt att hon inte ventilerar till dig och därefter frågar din man om något specifikt, just för som föregående också sagt, att höra från det manliga perspektivet. Jag tänker att din vän ser upp till din man som en vettig karl, något som hennes partner inte levde upp till. Ändock är det märkligt att du står utanför samtalet så att säga. Tänker du säga något till din vännina?

  • NinniQX

    Eftersom hon har problem med sin man så vill hon nog ha råd från en man. Men, jag tycker att hon borde ha frågat dig om det går bra att prata med din man om detta än att inte säga något alls till dig. 
    Jag antar att din man visar dig sms:n eftersom du vet att dem är långa. Han får fråga henne varför hon inte tar det med dig. 

  • Anonym (Tina)

    Det där låter som drama à la trettonåriga tjejer. Självklart blir man sårad när två personer som står en nära plötsligt börjar utesluta en och tissla och tassla om saker bakom ens rygg. 

  • Anonym (123)

    Din man behöver nog markera här. Rätt vad det är har hon fått känslor för denne "förstående och lyssnande man", bara det att det är din man. I hennes sits är man lite svajig och kan vara så att hon inte fattar hur det ser ut. 

    Du kan säga till din man att det är lite konstigt att hon tar allt det där med honom och inte med dig, som ska föreställa hennes kompis.  Du kan ta det med henne med, men vore nog bäst om det är han som säger till henne att tagga ner lite. Vill han inte det - ja då har ni problem, för då kan det vara så att han gillar att vara den här personen som hon behöver. 

  • Anonym (Vad hade du tyckt?)
    kusbölehelvete skrev 2023-01-20 00:38:15 följande:

    Kan det vara så enkelt som att hon vill ha en mans råd och tankar?
    Hon kanske tror att din man har mer att ge råd om när det kommer till hur en annan man tänker?


    Jo kan ju vara så helt enkelt
    amg4life skrev 2023-01-20 00:46:59 följande:

    Man kan ha förstålse att man vill fråga en som är från "andra" sidan och inte vännina. Men är man en bra vän så frågar man inte om man skall med på Bodypump lixom, det är skevt. Ok med någons input men detta går över gränsen enligt mig.


    Vi brukar träna ihop, jag gillar egentligen att lyfta på gymmet utan instruktör men hon är mycket för gruppträning
    kusbölehelvete skrev 2023-01-20 00:54:40 följande:
    Jag tolkar det som att TS man får långa sms och att TS bara får korta med fråga om Bodypump
    Ja. Precis så.
    Cusoon skrev 2023-01-20 00:57:25 följande:

    Ja det är ju lustigt att hon inte ventilerar till dig och därefter frågar din man om något specifikt, just för som föregående också sagt, att höra från det manliga perspektivet. Jag tänker att din vän ser upp till din man som en vettig karl, något som hennes partner inte levde upp till. Ändock är det märkligt att du står utanför samtalet så att säga. Tänker du säga något till din vännina?


    Hon ventilerar en del till mig, men ännu mer till honom. Så på sätt och vis är det trevligt för det kan bli en hel del, men ändå sårande.
    NinniQX skrev 2023-01-20 02:34:11 följande:

    Eftersom hon har problem med sin man så vill hon nog ha råd från en man. Men, jag tycker att hon borde ha frågat dig om det går bra att prata med din man om detta än att inte säga något alls till dig. 
    Jag antar att din man visar dig sms:n eftersom du vet att dem är långa. Han får fråga henne varför hon inte tar det med dig. 


    Ja, jag skulle kunna läsa dem eller bara fråga honom men jag känner att hon vänder sig ju till honom, inte till mig mera med det där. Så att det skulle vara integritetskränkande om jag läste dem.
    Anonym (Tina) skrev 2023-01-20 04:30:33 följande:

    Det där låter som drama à la trettonåriga tjejer. Självklart blir man sårad när två personer som står en nära plötsligt börjar utesluta en och tissla och tassla om saker bakom ens rygg. 



    Lite så men ändå inte. Känner mig inte utesluten av min man så, då han inte skulle dölja något om jag frågade. Men hon frågar honom och inte mig. 

    På sätt och vis är det en bra sak, har en del bekanta som kan bli väldigt ältande om grejer så kanske skulle kunna delegera. Han kan gärna få mamma och mosters funderingar. Har även en neurotisk kollega jag gärna hade hänvisat :)



Svar på tråden Vän som vänder sig till din man istället för dig?