• Anonym (Molly)

    Elkunniga! Hjälp!

    Hej!
    Behöver hjälp med att räkna ut begrepp som är kopplade till ohms lag, serie- och parallellkopplingar. Bara väldigt elkunniga tack!

  • Svar på tråden Elkunniga! Hjälp!
  • Anonym (URI)

    På vilket sätt då? Någon som gör dina läxor/hemuppgifter mot betalning?

  • Anonvm

    Detta är plättlätt att räkna på, sånt man får grundläggande kunskaper i genom fysiken på högstadiet.

    Ohms lag och effektlagen är otroligt simpla och logiska.

    Effekten delat på spänningen ger strömmen, spänningen gånger strömmen ger effekten, osv osv...

  • Anonym (Molly)
    Anonym (URI) skrev 2023-01-20 18:50:04 följande:

    På vilket sätt då? Någon som gör dina läxor/hemuppgifter mot betalning?


    Haha nej, tänkte mer vända mig till de som generöst delar med sig av sin kunskap mer som en allmänt trevlig, medmänsklig gest för att, tja, lära varandra. jag hade inte tänkt att skicka ett häfte med uppgifter. Jag tänker att det ändå är en fördel att faktiskt kunna det man ska jobba med i framtiden. Tänker som sagt även att vägen till den kunskapen inte enbart innebär googlande och tragglande i sin ensamhet, utan att faktiskt kunna diskutera med kunniga i branschen.
  • Anonym (F)

    Har du koll på och förstår Kirchhoffs lagar om stöm och spänning? 

  • Anonym (El)
    Anonym (Molly) skrev 2023-01-22 07:57:47 följande:
    Haha nej, tänkte mer vända mig till de som generöst delar med sig av sin kunskap mer som en allmänt trevlig, medmänsklig gest för att, tja, lära varandra. jag hade inte tänkt att skicka ett häfte med uppgifter. Jag tänker att det ändå är en fördel att faktiskt kunna det man ska jobba med i framtiden. Tänker som sagt även att vägen till den kunskapen inte enbart innebär googlande och tragglande i sin ensamhet, utan att faktiskt kunna diskutera med kunniga i branschen.
    Låter bra, men vad undrar du då?
Svar på tråden Elkunniga! Hjälp!