• Anonym (Allti­ng kan gå i tu...)
    Sun 22 Jan 2023 17:35
    1084 visningar
    5 svar
    5
    1084

    Kan känslor plötsligt uppstå...

    Hittade ingen bra kategori för tråden och önskar verkligen att det fanns en kategori mer specifikt för dejtingrelaterade frågor.

    Jag träffade en tjej som jag varit bekant med sen tidigare under ca 1,5 månader. Vi låg med varandra flera gånger och jag fick känslor för henne. Hon tyckte dock att vi var för olika som personer (exemplen hon tog upp lät dock mest som nödlögner för att kunna ge exempel överhuvudtaget) och hon avslutade det hela.

    Vi är fortfarande vänner och träffas då och då genom ett gemensamt intresse, men jag har fortfarande känslor för henne så det är stundtals rätt jobbigt även om jag oftast kan trycka undan de känslorna när vi umgås.

    Jag kan ju inte förändra hennes (avsaknad av) känslor, men innerst inne vill jag ju egentligen att hon helt plötsligt inser att hon visst har romantiska känslor för mig så att vi verkligen kan se om det kan bli vi två i ett förhållande. Den önskan känns dock mest som en Hollywood fantasi som bara händer på film.

    Finns et någon här som varit med om att det har hänt, antingen där det gällt er själva (oavsett om det var ni eller den andre som ändrade sig) eller för någon i er omgivning? Känns ju som att det inte kan vara så vanligt att det sker.

  • Svar på tråden Kan känslor plötsligt uppstå...
  • Anonym (Spill­evinke­n)
    Mon 23 Jan 2023 10:03
    #1

    Hej!

    Det är inte helt säkert att hon inte känner något för dig bara för att hon inte bemötte dina känslor när du uttryckte dem. Det är möjligt att hon kände att hon behöver hålla distans, därför att vissa har en undvikande anknytning. Vissa som är så kommer "tillbaka".

    Er relation låter dock komplicerad. Det låter jobbigt att vara kär i sin kompis. Vad gör du om hon träffar någon t ex? En kompisrelation behöver för att vara sund vara platonisk. Frågan är väl om du orkar umgås med någon du har känslor för men som inte besvarar dom? Det ger dig sannolikt inte så stort utrymme för att träffa någon du kan ha en kärleksrelation med.

    Du kanske helt enkelt skulle backa lite och se vad som händer då?

  • Anonym (Kvinn­a ...)
    Mon 23 Jan 2023 10:10
    #2

    För min del har det aldrig hänt och kommer garanterat aldrig att hända. Jag vet vad jag vill och vill jag inte mer än vänner så kommer det aldrig ändras.

    Känner ingen annan heller som det har hänt för. Önskar dig ändå lycka till!

  • Anonym (A)
    Mon 23 Jan 2023 19:19
    #3
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2023-01-23 10:10:07 följande:
    För min del har det aldrig hänt och kommer garanterat aldrig att hända. Jag vet vad jag vill och vill jag inte mer än vänner så kommer det aldrig ändras.

    Känner ingen annan heller som det har hänt för. Önskar dig ändå lycka till!
    Samma här
  • Mon 23 Jan 2023 20:14
    #4

    Tänker att situationen kan ändras utifrån följande:


    du har tillgång till mer pengar/status alt. att hennes ekonomiska situation försämrats och hon behöver någon som kan betala för hennes livsstil

    Hon har blivit dumpad av någon annan och du är "last man standing"

    hon har blivit på smällen och behöver lura någon att ställa upp som pappa

    du var tjock eller otränad men har nu blivit smal/tränad

    du genomför plastikkirurgi

    hon blir vanställd på något sätt eller får en sjukdom som gör att hon får hålla tillgodo med vad hon får



    Att ni plötsligt skulle mötas på ett djupare plan känns osannolikt.
  • Anonym (Ivory­)
    Wed 25 Jan 2023 08:12
    #5
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2023-01-23 10:10:07 följande:

    För min del har det aldrig hänt och kommer garanterat aldrig att hända. Jag vet vad jag vill och vill jag inte mer än vänner så kommer det aldrig ändras.

    Känner ingen annan heller som det har hänt för. Önskar dig ändå lycka till!


    Från en annan tråd:
    Den kvinnan som dissade dig för flera år sedan kan ju vara i
    en helt annan situation idag än då. Livet förändras vet du va? Fortsätt på samma vis så lär du nog aldrig hitta någon. 

    Hade en vacker barndomsvän. Hon dissade mig första gången, sedan blev hon intresserad o jag dissade henne tillbaka.. o så höll vi på. 

    Konstigt tänk, det kan ju finnas hur många anledningar som helst till att hon inte har intresserad då, men är det nu. Tex att hon var nyseparead och inte redo för ett förhållande.

Svar på tråden Kan känslor plötsligt uppstå...